کد خبر: ۱۳۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

«کارگاه ۴۸» سریال جذابی دیگر از نویسنده «گاندو»

علیرضا جلالی تهیه‌کننده سریال «کارگاه ۴۸» ضمن اشاره به جزییات داستانی این سریال الف تلویزیون، از بازنویسی فیلمنامه آن توسط آرش قادری خبر داد.
علیرضا جلالی تهیه‌کننده سریال «کارگاه ۴۸» درباره داستان این سریال که در رده الف ساخته خواهد شد بیان کرد: فیلمنامه این سریال پیش از این نوشته بود اما اکنون توسط آرش قادری در حال بازنویسی نهایی است و کارهای مربوط به آن، در گروه فیلم و سریال سیمافیلم در حال انجام است.

وی با اشاره به این که فیلمنامه پنج سال پیش نوشته و قرار بوده به تولید برسد، اظهار کرد: ما منابع تحقیقی جدیدی را در اختیار آرش قادری گذاشتیم و بخشی از طرح کلی هم به اداره کل فیلمنامه سیمافیلم ارائه شده است. حدود ۲۸ قسمت از این سریال نوشته شده بود و اکنون با بازنویسی دوباره آن به ۳۰ قسمت خواهد رسید.

جلالی با اشاره به این فیلمنامه که داستان آن در سال ۶۰ می‌گذرد، توضیح داد: این سریال براساس یک واقعیت ساخته شده و طی پرداختن به این روایت تاریخی، قصه‌هایی از عشق و داستان‌های خانوادگی دارد.

وی در تشریح پس‌زمینه تاریخی داستان این سریال ادامه داد: در سال ۶۰ زمانی که در حال جنگ بودیم یکی از هواپیماها در یکی از قطعات نظامی با مشکل مواجه می‌شود و عده‌ای خدمت امام خمینی(ره) می‌روند و موضوع را با ایشان در میان می‌گذارند. امام(ره) هم تأکید می‌کنند که باید خودمان در تولید این قطعه مستقل شویم. «کارگاه ۴۸» در واقع کارگاهی است که این قطعه در آن تولید می‌شود و در این امر ارتش نقشی بی‌بدیل دارد.

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «چاقی» و «روز سوم» درباره زمان پایان بازنویسی عنوان کرد: احتمالاً تا یک ماه و نیم دیگر بازنویسی این فیلمنامه طول بکشد چون پروژه الف است و باید با دقت نوشته شود.

جلالی همچنین درباره خبرهایی که پیش از این درباره حضور شهاب حسینی در این سریال با نقش شهید عباس بابایی منتشر شده بود هم بیان کرد: هنوز ترکیب بازیگران قطعی نشده اما حتماً ما برای سریال از بازیگران خوبی استفاده می‌کنیم. کاراکتر شهید بابایی هم در فیلمنامه سریال حضور ندارد.

آرش قادری که در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه «کارگاه ۴۸» است،‌ نگارش فیلمنامه سریال‌هایی چون «هوش سیاه»، «ماتادور» و «گاندو» را در کارنامه خود دارد.

افکارنیوز
نظرات بینندگان