کد خبر: ۱۳۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

درگام دوم باید آماده مصاف با کودتای مجازی بود

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه درگام دوم باید آماده مصاف با کودتای مجازی بود گفت: امروزه از کودتای نظامی که اول انقلاب متصور بودیم در گام دوم تصوری نداریم چون همه نیروهای مسلح ما محصول نظام جمهوری اسلامی هستند وعلیه خود کودتا نمی‌کنند.
به گزارش شیرازه، همایش عهد وفا به مناسبت ۴۰ سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان فارس با حضور جمعی از پیشکسوتان و فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان در حرم مطهر احمدابن موسی(ع) برگزار شد. 

فریدون عباسی دانشمند خدوم و پرافتخار استان  فارس با موضوع راهبردهای گام دوم انقلاب در حیات جوان و نوجوان انقلابی در این مراسم صمیمانه با دانش آموزان سخن گفت.

این استاد فرهیخته که رشته فیزیک و مهندسی هسته‌ای  را در دانشگاه‌های شیراز، امیرکبیر و مشهد گذرانده در این مراسم با اشاره به آیه واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا اظهار داشت: شما در این اجتماع جمع شدید که چهلمین سال تشکیل اتحادیه را گرامی بدارید. این کار به جا و شایسته‌ای است ان شاالله این  اتحاد و همبستگی حول محور خدایی شکل گرفته و ادامه خواهد یافت. فعالیت در مدارس شما را آماده می‌کند برای اینکه در آینده نقش کارشناسان و مدیران کشور را به خوبی در دست بگیرید و ایقا کنید.

عباسی تصریح کرد: فعالیت‌های جمعی و گروهی امروز شما تمرینی برای تحمل یکدیگر است. باید از جوانی یاد بگیریم تفکرات و سلایق مختلف را تحمل کنیم. اگر این کار از دوران دانش‌آموزی و دانشجویی صورت بگیرد برای آینده ورزیده خواهیم شد. شما در سن و سالی هستید که می‌خواهید تجربه کنید. برای کسب تجربه خطا هم ممکن است صورت بگیرد مثل املا نوشتن است اما شجاع باشید تلاش کنید اشتباه هم رخ داد نترسید. تمام توان تان برای به حداقل رساندن اشتباهات به کار بگیرید.

 

منفی بافی ممنوع! معقولانه خوش‌بین باشید

وی یادآور شد: تخریب بسیار ساده است. شما با مقداری مواد منفجره می‌توانید در یک هزارم ثانیه یک ساختمان بزرگ و زیبا را ویران کنید ولی برای ساخت و تجهیز همان ساختمان چقدر باید داده جمع کنید نقشه بکشید مصالح و پول و نیروی انسانی و زمان صرف کنید. پس دقت کنید حرفهای تخریبی خیلی راحت است ولی وقتی خود شما در جایگاه عمل  قرار بگیرید به این سادگی نخواهد بود. ما منفی بافی را باید کنار بگذاریم و معقولانه به آینده خوشبین باشیم. البته خوشبینی ساده لوحانه هم درست نیست.

عباسی با اشاره به خاطرات دوران جوانی‌اش در انقلاب توضیح داد: دوره ما یک اتفاقاتی افتاد که برای شما ممکن است تکرار نشود، اما از آن‌ها می‌شود درس گرفت. من هر درسی خوب خواندم نمره خوب گرفتم هردرسی نخواندم نمره ام خراب شد. ولی بعضی درس‌ها را آدم برای خودش سخت می‌کند. طبیعتا معلم هم باید مسلط باشد و کارش را دوست داشته باشد و به اینده دانش اموز مثل فرزند خودش حساس باشد. من معلمان بسیارخوبی داشتم ودست بوس معلمانی هستم که به من سخت گرفتند.

این دانشمند نامدار به حضار تاکید کرد: توصیه اول من این است که دانش‌آموز بودن خود را جدی بگیرید حالاکه دنبال کار جمعی هستید در گام اول وظیفه دانش‌آموزی را درست انجام دهید. اگر این کار را درست انجام ندهید در آینده هم نقش‌هایی که به شما سپرده می‌شود درست انجام نخواهید داد چون تمرین را اشتباه انجام دادید. به دانشجوها هم همین توصیه را داریم که علم اموزی را در درجه اول قرار دهند.

 

شناخت گام اول پیش نیاز موفقیت گام دوم است

وی ادامه داد: صحبت از گام دوم انقلاب است اما مگر می‌شود گام اول را درست نشناخت و سراع گام دوم رفت؟ در گام اول ما در دهه پنجاه در دوران دانشجویی خود در همین سه راه احمدی نزدیک حرم نمی‌توانستیم اسم امام خمینی را به زبان بیاوریم. گام اول یک تاریخ صدساله برای آزادای‌خواهی پشت سرش داشت.

عباسی با اشاره به ضرورت وحدت ابراز داشت: اتحادیه و وحدت بحث مهمی است اگر وحدت داشته باشید با امکانات کم کارهای بزرگ می‌شود انجام داد. 

وی تصریح کرد: کودتا یا ازبین بردن نظام‌های انقلابی فقط نظامی نیست با رسانه هم می‌شود. دوره شما کار سخت‌تر است. اگر اول انقلاب فقط روزنامه و مجله بود الان فضای مجازی هم است. شماها باید قوی تر از ما باشید هم در حوزه جسم هم فکر.ورزش و تغذیه مناسب برای شما واجب است سلامت فکر اضافه بر سلامت جسم است اکثر پدرومادرهای جامعه ما خوبند و سلامت بچه ها را می خواهند. این را قدر بدانید.  شما باید از کودتاهای فضای مجازی جلوگیری کنید و بر این نوع کودتاهاغلبه کنید.امروزه از کودتای نظامی که اول انقلاب متصور بودیم در گام دوم تصوری نداریم چون همه نیروهای مسلح ما محصول نظام جمهوری اسلامی هستند وعلیه خود کودتا نمی‌کنند.

وی گفت: در گام دوم جنگ هم متصور نیستیم. جواب من با داده‌های موجود امروز منفی است با ما جنگ نظامی جدی در شرایط فعلی مواجه نیستیم با سایه جنگ مواجهیم چون جنگ برای طرف مقابل هزینه زیادی دارد سایه جنگ را برای ما پررنگ می‎‌کند. آدم‌هایی هم بین ما هستند که از این سایه جنگ هراس دارند در گام اول هم بودند کسانی که از جنگ هراس داشتند اما امام خمینی گفتند اگر جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم. خب در این شرایط آتش به اختیاری یعنی چه؟در گام اول اتش به اختیار بودن جوانان این بود که به روستاهایی که نیاز به کمک داشتند رفتند و جهادسازندگی را برپا کردند. در موقع تحمیل جنگ همه خودجوش از جبهه سردراورند این بود که محاسبات دشمن بهم ریخت. عرصه جنگ برای ما مدیر و کارشناس تربیت کرد.

عباسی ادامه داد: در گام دوم هم  عرصه سازندگی برای آتش به اختیاری وجود دارد عرصه علم وجود دارد. دوستان درس خواندن کار سختی است خوابیدن راحت است زیرتوپ بازی زدن راحت است. عرصه شما در گام دوم تلاش برای علم اموزی است چون دفاع از کشور و تولید ثروت و مباحث اقتصادی و رفع بیکاری، رونق تولید با کیفیت بدون علم و فناوری میسر نمی‌شود. ما دیگر علم و فناروی طوطی‌وار و  کپی کاری نمی‌خواهیم. یعنی از حل المسائل نباید استفاده کرد. باید به مبانی خود توجه کنیم قرآن دریایی از اطلاعات است ما باید به زبان عربی مسلط بشویم. شما جوان‌ها باید کتاب خدا ا سرلوحه کار خود قرار دهید در دوره ما این فرصت ها را نداشتیم بیشتر دنبال کار اجرایی بودیم  دوره شما دوره بهره برداری از برق و میز و نیمکت و مدرسه و اینها بود. 

 

درگام دوم باید جمعیت جوان در مساجد موج بزند

عباسی با اشاره به ضرورت خودسازی در کنار علم آموزی گفت: تهذیب نفس خیلی مهم است بچه ها به خودتان بپردازید اتحادیه به شما می اموزد که در اجتماع مسلمانان شرکت کنید. در گام دوم مساجد فقط شاهد حضورپیرمردها نباشند. در گام اول مساجد پر بود طوری که جمعیت  به خیابان سرازیر می‌شد.در گام دوم باید اهتمام بیشتری روی این قضیه داشته باشیم و جوان ها در مساجد موج بزنند.

وی تاکید کرد: شما تاثیرگزاران در مناسبات جدیدجهانی هستید این را باور کنید ماها تاثیرگزار در مناسبات منطقه بودیم خیلی جاها از صفر شروع کردیم امروز که به شما ها تحویل می‌دهیم جمهوری اسلامی یک قدرت نوظهور جهانی است. امروز ما حساسترین منطقه کره زمین را در دست داریم و کشور قدرتمندی هستیم با یک جمعیت متناسب روبه رشد. ما در حوزه فکری از ظرفیت‌های بانوان به عنوان پنجاه درصد جامعه که در اکثر نقاط دنیا از انها غافل هستند یا استفاده ابزاری دارند، به درستی بهره بردیم و نیروی فکری ما نسبت به خیلی از نقاط دنیا دوبرابر است.

عباسی ادامه داد: ما در حال حاضر مشکل مدیریتی داریم. مردم خوبند مدیران میانی خوبند. فقط باید مدیریت را تصحیح کنیم. اگر مدیران ارشد خوب کار کنند و سیاسی بازی نکنند و در چارچوب نظام برای اعتلای اسلام و رشد کشور اسلامی کار کنند ما در مدت کوتاه آن قدرت نوظهور جهانی را تثبیت می کنیم. ما در حال حاضر در خیلی از مناسبات جهانی سهم داریم. اینها دارد به دست شما سپرده می‌شود که در چهل سال بعدی جمهوری اسلامی را به یک ابرقدرت با اخلاق در دنیا تبدیل کنید نه فقط ابرقدرت نظامی یا علمی ابرقدرتی که دنیا را برای ظهور امام عصر(عج) آماده کرده است.

 

علم‌آموزی، پیام بیانیه گام دوم به دانش آموزان

رمضان علی قائم مقام دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در امورمشارکت‌ها ومجلس نیز سخنران بعدی این مراسم بود. وی اظهار داشت:یکی از کارهای مفید اتحادیه انجمن اسلامی دانش اموزان این است که دانش اموزان نسل چهارم قدر شناس نسل‌های قبلی خود هستند و همت، فداکاری و تلاش آن‌ها را فراموش نکرده‌اند. تعلق خاطر نسل‌های قبل اتحادیه هم ستودنی است. امسال چهلمین سالگرد اتحادیه بوده و ما در تمامی استانها این برنامه را داریم.

رمضان علی تصریح کرد: امروز در مقطع حساسی هستیم. تقاضا دارم دانش‌آموزان نسل چهارم حتما بیانیه گام دوم را مرور کنند و بدانند رهبر معظم انقلاب از  دانش اموزان نسل چهارم چه انتظاری دارند. مهم‌ترین خواست ولی فقیه از دانش‌آموزان درس خواندن و تهذیب نفس است.

وی یادآور شد: پیشکسوتان اتحادیه را می‌توان شجره اتحادیه دانست و باید از آن‌ها الگوگیری کرد تا موفقیت چشمگیر در مسیر پیش‌رو داشته باشیم. فارغ التحصیلان اتحادیه نیز ثمره این شجره هستند و به عنوان مربیان اتحادیه در حال تلاش هستند.

این مقام مسئول خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: آینده ایران نگاهش به دستان شماست. هرچه بیشتر درس بخولنید و تهذیب نفس داشته باشید ثمر ان را خواهید دید.

رمضان علی با اشاره به حوادث اخیر تصریح کرد:شما این حوادث را از زاویه دید دیگر بنگرید. دشمن مکررا خواسته ایران را اذیت کند امانتوانسته و نقشه هایشان سرنگون شد. تقاضای ما این است که نسبت به مسائلی که در کشور پیش می‌آید حساس باشید و واکاوری کنید وگوش به فرمان ولی باشید که بهترین راه را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: بعضا دیده می شود برخی از رجال سیاسی ومسئولین در فرمایشات ولی تردید می‌کنند. این تردید در دل شما نباید نفوذ کند. اگر احیانا کوتاهی از مسئولین دیدید به پای آرمان‌های نظام و انقلاب نگذارید. بلکه با فکر و نظر و ایده خود سعی کنید حرف خود را به مسئولین برسانید و سعی کنید آن کوتاهی‌ها را رفع کنید و از مسیر انقلاب دور نشوید. 

رمضان علی همچنین بر قدرشناسی از پیشکسوتات شهر و استان تاکید کرد و گفت: خدمات مسئولین اتحادیه دانش‌آموزی فارس در سال های گذشته  درکشور بسیار ارزشمند وستودنی بوده است.

وی به شرایط سخت  اقتصادی در اتحادیه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به چشم خودم شرایطی رادیدم که مسئولین اتحادیه از زندگی خود وهزینه شخصی خرج فعالیت‌های اتحادیه می‌کردند وبا عشق پای کار ایستادند. اگر این عشق نباشد کار پیش نمی‌رود.

وی سلام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را به جمع ابلاغ کرد و سخنانش را پایان داد.

درادامه مراسم از دکتر فریدون عباسی به عنوان داشمند پرافتخار کازرونی و شهیدزنده هسته‌ای تجلیل شد و جمعی از پیشکسوتان اتحادیه مورد تقدیر قرارگرفتند.

خاطره گویی اسدزاده از قدیمی‌ترین مربیان وفعالان اتحادیه پایان بخش این مراسم بود.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان