کد خبر: ۱۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸
مسئولان پاسخ دهند؛

سرمایه‌گذاری شرکت چینی در نیروگاه خورشیدی لارستان چه شد؟!

حال با گذشت بیش از یک سال از این دیدار لازم است فرمانداری ویژه لارستان و ادارات صنعت معدن و برق منطقه‌ای در این خصوص و آخرین اقدامات صورت گرفته پاسخی به مردم ارائه دهند.
شرکت داینا ولت چین، ۲۵ میلیون دلار در حوزه نیروگاه خورشیدی در لارستان سرمایه گذاری می کند. این عنوان خبری بود که فروردین ۹۷ به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ و در دیدار جلیل حسنی با سرمایه گذار شرکت داینا ولت چین برای احداث نیروگاه خورشیدی در لارستان اظهار شد.
معاون استاندار فارس در آن دیدار با تأکید بر اینکه جای جای لارستان بزرگ ظرفیت سرمایه گذاری را دارد تصریح کرده بود: موقعیت جغرافیایی لارستان باعث شده که این منطقه بهترین مکان برای احداث نیروگاه های برق خورشیدی باشد و با ارزیابی انجام شده سرمایه گذاری در این بخش صرفه اقتصادی را هم به همراه دارد. حسنی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: در تمامی حوزه ها با مهندسین ایرانی و چینی برای امر سرمایه گذاری در منطقه هماهنگ هستیم تا در روند کار تسهیل صورت گیرد.

در این دیدار همچنین مهدی ابراهیمی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه جاده ابریشم آسیا نیز با تشکر از استقبال گرم و صمیمی فرماندار ویژه لارستان در امر سرمایه گذاری در این منطقه، بیان داشته بود: لارستان از شهرستان های های مساعد ایران برای سرمایه گذاری است. وی اظهار کرد: لارستان از نقاط برجسته انرژی خورشیدی در ایران است و برای سرمایه گذاری در این بخش آمادگی کامل داریم.

در ادامه مدیر عامل شرکت داینا ولت چینی هم گفته بود: این شرکت یکی از شرکت های اصلی در چین است و بیشتر در زمینه نیروگاه خورشیدی در کشورهای مختلف از جمله ایران سرمایه گذاری می کند و اولین آن در سال ۲۰۱۶ در شهر کرمان پروژه ۱۰ مگاواتی شروع کرده و در اوایل سال ۲۰۱۷ آن را به مدار وصل کرده است.

آقای تونی وونگ با بیان اینکه در خصوص لارستان زیاد تحقیق کرده ایم و فضای این منطقه، فضایی مثبت برای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف است و دوست داشتیم که پروژه های خود در این منطقه را سرمایه گذاری کنیم، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی لارستان و این منطقه را بهترین مکان برای احداث نیروگاه های برق خورشیدی می دانیم.

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم لارستان برای سرمایه گذاری و با بیان اینکه کشورش آمادگی همکاری برای ساخت نیروگاههای خورشیدی بیشتر در ایران را دارد ، خاطر نشان کرده بود: اینک فاز اول پروژه نیروگاه خورشیدی در این شهرستان را در منطقه درزو سایبان با ظرفیت یک مگاوات در دست ساخت داریم و در ادامه نیز یک پروژه ی ۱۰ مگاواتی در همان درزو سایبان و دو پروژه ی دیگر هم هر کدام با ظرفیت ۷ مگاوات در کشکویه بخش صحرای باغ و روستای کوره اوز همگی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلار، طی ماه های آینده احداث خواهد شد.

حال با گذشت بیش از ۱٫۵ سال از این دیدار لازم است فرمانداری ویژه لارستان و ادارات صنعت معدن و برق منطقه ای در این خصوص  و آخرین اقدامات صورت گرفته پاسخی به مردم ارائه دهند.

میلاد لارستان

نظرات بینندگان