کد خبر: ۱۳۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/8

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/8بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/8

پالس خطرناك معاون جهرمي به اشرار مسلح براي تكرار آشوب؛ برنامه مشكوك وزارت ارتباطات براي سلب اختيار از نهادهاي امنيتي.
 مازيار ناظمي معاون وزير ارتباطات در توئيتي نوشت: "بازگشتيم اما براي جلوگيري از عادي‌سازي قطع اينترنت؛ در حال تهيه لايحه‌اي هستيم تا ازاين‌پس قطع اينترنت و هر اپ با بيش از ۱۰ ميليون كاربر ايراني تنها با تصويب مجلس امكان‌پذير باشد"
اين اظهارنظر مشكوك در حالي است كه در شرايط بحران خصوصاً در حوزه امنيت، تصميم‌گيري بر عهده شوراي امنيت و يا شوراي عالي امنيت است و اگر قرار باشد در اين شرايط براي موضوعاتي مانند محدوديت اينترنت، مجلس تصميم بگيرد با توجه به فرايند خاص آنكه منوط به پروسه مشخص است عملاً امكان كنترل بحران در لحظه وجود ندارد و اوباش و اشرار مسلح مي‌توانند با استفاده از همين روند طولاني و با هدايت شبكه‌هاي اجتماعي ولنگار به آشوبگري بپردازند؛ شايد لازم باشد نهادهاي امنيتي بررسي كنند ريشه اين اظهارنظر معاون جهرمي به كجا برمي‌گردد و از چه جريان‌هايي تغذيه مي‌شود.
______
تخريب روابط ايران و عراق، هدف آشوبگران.
 در پي حمله گروهي آشوبگر به كنسولگري ايران در نجف اشرف و آتش‌افروزي، وزارت خارجه عراق ضمن محكوم كردن اين اقدام، هدف آن را آسيب وارد ساختن به روابط عراق و ايران توصيف كرد و از معترضين خواست مراقب كساني باشند كه مي‌خواهند اعتراضات را بي‌اعتبار كنند.
 همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ضمن ابراز انزجار از تعرض به سركنسولگري ايران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و مؤثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.
______
 سردار سلامي: پس از يك فتنه بزرگ، دوباره به عرصه سازندگي و رفع فقر مي‌رويم.
فرمانده كل سپاه در تجمع ۱۰ هزارنفري لشكر انقلاب در همدان: سعادت هيچ ملتي در گروي وابستگي نيست و اين استقلال است كه رمز پيروزي ملت‌هاست.
 امروز آمريكا بزرگ‌ترين اقتصاد جهاني اما بحراني رين اقتصاد جهان است.
 هر خطري، امنيت و آرامش اين مردم را تهديد كند در قلب آن خطر، ما پيش‌مرگان مردم هستيم.
مقاومت در عمق وجود ما انتها ندارد اما در شكستن دشمن انتها دارد.
 اكنون پس از يك فتنه بزرگ دوباره به عرصه سازندگي، رفع فقر و كمك به مردم مي‌رويم؛ ما فرستادگان رهبرمان هستيم (عصر همدان)
 _______
اهانت گروهك‌هاي ضدانقلاب به پرچم مقدس ايران.
 فيلم‌هاي منتشرشده در فضاي مجازي حاكي از بي‌حرمتي گسترده اعضاي گروهك منافقين در اغتشاشات اخير به پرچم ايران دارد.
 اين افراد بعد از دستگيري، اعتراف كرده‌اند از طرف گروهك منافقين براي آشوب و خرابكاري به‌صورت روزانه مزد دريافت مي‌كرده‌اند.
______
سرلشكر جعفري: عملكرد صداوسيما در انعكاس صداي معترضين طرح گراني بنزين، قابل انتقاد است.
 فرمانده قرارگاه فرهنگي اجتماعي بقيه‌الله در گفتگو با تسنيم: حضور مردم در ماجراي اخير [طرح گراني بنزين] دو پيام دارد؛ اول حمايت از اصل نظام در برابر اغتشاش‌گران و دوم اعتراض به اجراي بد طرح بنزيني و بي‌توجهي به مردم.
صداوسيما صداي بخشي از مردم معترض را منتقل و منعكس مي‌كند اما برخي ملاحظات و محدوديت‌ها مانع پوشش همه آن‌ها مي‌شود كه اين مسئله حتماً قابل انتقاد است.
 چرا با مسببين و زمينه‌سازان چنين فضايي كه با بي‌تدبيري و بي‌توجهي به مردم، تصميمي را بد اجرا مي‌كنند و زمينه را براي ناامني‌ها ايجاد مي‌كنند، برخورد نمي‌شود؟.
 اگر درصد كمي از اين‌زماني كه براي گفت‌وگو و اقناع خارجي‌ها و راضي كردن آن‌ها گذاشتند و مي‌گذارند را براي گفت‌وگو با مردم صرف مي‌كردند مردم اقناع مي‌شدند.
Shiraze_ir
نظرات بینندگان