کد خبر: ۱۳۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
امام جمعه شیراز:

از عرصه بزرگ بسیج بایستی استفاده کنیم تا بتوانیم در جنگ نرم میدان دار باشیم

آیت الله دژکام: بسیجیان در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند، بایستی از عرصه بزرگ بسیج استفاده کنیم تا بتوانیم در جنگ نرم هم میدان دار باشیم. و توقع از بسیج ،استادان و دانشجویان که نیرو‌های علمی کشور به شمار می‌روند، حضورشان را به‌ویژه در فضای مجازی افزایش دهند.
از عرصه بزرگ بسیج بایستی استفاده کنیم تا بتوانیم در جنگ نرم میدان دار باشیم

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت مقابله با کفر و نفاق از سوی مومنان گفت: مومنین باید همواره در مقابل نقشه های کفار و نفوذ منافقان هشیار باشند.

آیت الله دژکام ادامه داد: در جهت یابی های سیاسی امروز حتی اگر پدر مومنی می بیند که فرزندش راه کفر را می رود، باید در مقابلش بایستد.

وی تاکید کرد: ایستادگی در مقابل کفر، مصداق ایمان است و از اصول و ویژگی های منتظران امام زمان (عج) نیز می باشد و به گفته امام حسن عسگری (ع)، وقتی غیبت این امام طولانی می شود، بسیاری از این راه باز می گردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وقایع اخیر در شیراز گفت: اینکه در این وقایع، شاهد به آتش کشیدن مساجد بودیم، یعنی عده ای با اصل قضایا مشکل دارند و از همین راه انتظار برگشته اند و پای حرفشان نمانده اند اما بر ماست که با تمام توان و وجود تا آخر پای ولایت اهل بیت و عهد خود به آنها بمانیم و آنها که پای حرفشان می مانند، همان هایی هستند که خدا ایمان را در قلبشان نوشته و روح ایمان در دلشان زنده مانده است.

وی تاکید کرد: مومنان باید ضمن اینکه خود پای عهدشان می مانند، دیگران را نیز موعظه کنند اما شاید هم در این میان عده ای فریب بخورند که مسئولیتش پای خودشان است.

این استاد دانشگاه همچنین بر استفاده از ظرفیت بسیج در عرصه جنگ نرم تأکید کرد و عنوان داشت: بسیجیان در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند، بایستی از عرصه بزرگ بسیج استفاده کنیم تا بتوانیم در جنگ نرم هم میدان دار باشیم. و توقع از بسیج ،استادان و دانشجویان که نیرو‌های علمی کشور به شمار می‌روند، حضورشان را به‌ویژه در فضای مجازی افزایش دهند. 

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم برخورداری از قدرت در سیاست بین الملل عنوان کرد: اینکه امروز، کشور ایران اسلامی با قدرت در دنیا حرفی در مورد سیاست و یا ساخت موشک می زند یعنی قدرتش دارد که این قدرت را از لطف و توکل خدا دارد.

آیت الله دژکام افزود: امروز در این عرصه سیاسی در جهان که قدرت از اهمیت بسزایی برخوردار است باید مبادی قدرتمان را مستحکم کنیم و نخستین قدم این استحکام، تقویت ایمان به قدرت خدای بزرگ است که اگر این قدرت نباشد، از دست موشک هم کاری بر نمی آید.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ملت ما هر زمان که دری بسته می شد و در طول جنگ تحمیلی و 40 سال نبرد سیاسی و امنیتی همواره با اتکاء به این قدرت خداوند بر مشکلات فائق شده است.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به این اینکه عزم برای رونق تولید در بین عده ای از مدیران نیست گفت : توقع از مدیران ،مسئولان،دولت و مجلس این است که همه تلاش خود را متمرکز کنند تا شاهد رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم و مردم از برکات اقتصاد مقاومتی بهره مند شوند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان