کد خبر: ۱۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
گزیده خطبه های نماز جمعه استان فارس:

نیاز به شبکه ملی اطلاعات در کشور/ غائله اخیر را سرهنگ ها خاموش کردند نه حقوقدانها/ باعث و بانی آشوب اخیر جناب رییس جمهور است

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهرها، گرانی بنزین، آشوب های اخیر و مسئله اقتصاد کشور پرداختند.

نیاز به شبکه ملی اطلاعات در کشور/غایله اخیر را سرهنگ ها خاموش کردند نه حقوقدانها/باعث و بانی آشوب اخیر جناناب رییس جمهور است.


به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

فیروزآباد

مجلس آینده باید صنعت اقتصادی کشور را ارتقا دهد

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: مجلس آینده باید بتواند صنعت اقتصادی کشور را ارتقا داده و مردم را از مشکلات نجات دهد.

حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد ابراز داشت: همان‌طور که مستحضرید در ۴۰ سال اول انقلاب، انتخابات حتی زیر بمباران شدید و موشک‌باران نه تعطیل شد و نه به تعویق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: ما تاکنون ۳۴ انتخابات داشته‌ایم که به‌زودی سی و پنجمین انتخابات را آغاز خواهیم کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: کیفیت و حضور مردم در انتخابات قابل‌مقایسه با دوره‌های رژیم پهلوی نیست و درصد مشارکت مردم در ایران اسلامی قابل‌مقایسه حتی با کشورهای پیشرفته و دموکراتیک مانند فرانسه، آمریکا و آلمان نیست.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: انتخاب وکلا باید منطبق با موازین و برنامه‌های اسلامی باشد و باید بدانیم مجلس آینده نخستین مجلس در گام دوم انقلاب بوده و باید نمایندگان متعهد و با بصیرت در مجلس راه پیدا کنند چراکه این مجلس حکم سنگ بنای اول در گام دوم انقلاب دارد و باید سعی شود نمایندگانی انتخاب کنیم که به فرموده حضرت امام خمینی(ره) مانند مدرس‌ها به مجلس راه پیدا کنند.

هاشمی زاده بیان داشت: مردم در گام دوم باید نمایندگانی را به مجلس بفرستند که با بصیرت منطقه‌ای و جهانی و رعایت موازین دینی و شرعی و در اوج اقتدار و تصمیم‌گیری در مجلس حاضر شوند و بتوانند صنعت اقتصادی کشور را ارتقا داده و مردم را از مشکلات نجات دهند.

صفاشهر

 حجت‌الاسلام حاجی‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار داشت: در این روزها بیش از هر زمانی، انسان نیازمند توجه به یاد خداست. و یاد اوست که می‌تواند آرامش را در زندگی انسان و جامعه به ارمغان بیاورد؛ «هوالذی انزل السکینة فی قلوب المؤمنین». وی افزود: سکینه یعنی آرامش در مقابل تلاطم‌های گوناگون روحی و اجتماعی، با یاد خدا و ذکر خدا و این آرامش است که راه صحیح را به انسان نشان می‌دهد و گام‌ها را محکم می‌کند. امام‌جمعه صفاشهر تأکید کرد: امروز، جامعه انقلابی و مردم مؤمن ما، نیازمند این آرامش هستند؛ «الا بذکرالله تطمئن القلوب». وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، جامعه را به‌هم بریزد و آن را دچار اضطراب کند تا مردم راه را گم کنند و حفظ کردن توسلات الهی به رعایت تقوا و دینداری و توجه در تمام لحظات زندگی به یاد خدا است.

خطیب جمعه صفاشهر خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان، هم دل‌های مؤمنین را قرص و محکم کرد و هم یک راهبرد جامع و منطقی پیش روی جوانان گذاشت و در خنثی کردن توطئه بزرگ و خطرناک دشمن، همه به میدان آمدند؛ نیروهای حافظ امنیت به میدان آمدند، اما کار اصلی در خنثی کردن این توطئه بزرگ را مردم به عهده گرفتند که حقیقتا باید از این ملت بزرگ تقدیر کرد. نظام سلطه که ضد عدالت و آزادی است، دنیا را به دو قسم سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کرده است و راه سوم را برنمی‌تابد. 

وی تصریح کرد: آن روزی که جهان میان شرق و غرب تقسیم شده بود و کسی گمان نمی‌کرد یک نهضت بزرگ دینی شکل بگیرد، انقلاب اسلامی به پرچم‌داری خمینی کبیر، با شکوه و قدرت پا به میدان گذاشت، چهارچوب‌ها را در هم شکست و کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید و دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد.

وی ادامه داد: طبیعی‌ است که نظام استکباری و دشمن، این راه سوم یعنی سلطه‌ستیزی را برنتابد و به مبارزه با آن برخیزد و انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال، محکم و استوار بر این راه سوم ایستاده است و این تفکر را به دنیا منتقل نموده است. حجت‌الاسلام حاجی‌پور اظهار داشت: امروز، بسیج که نماد تفکر و تشکل بسیجی است، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور این مسیر را دنبال می‌کند و حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق، نماد همین تفکر در خارج از مرزها است. وی گفت: مبارزه با دشمن، تا ظلم هست پا برجا است؛ چرا که دشمنِ امروز، با نسل چهارم جنگ‌ها به میدان مبارزه آمده است، اراده ملت‌های مستقل را نشانه گرفته است و حمله به افکار و اراده‌ها را برای تغییر سرنوشت ملت‌ها دنبال می‌کند

امام‌جمعه صفاشهر تأکید کرد: در جنگ اقتصادی، توجه به ظرفیت‌های درونی و اقتصاد مقاومتی، راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های دشمن است و غفلت از این نگاه به کشور ضربه می‌زند و خطر اصلی، حاکم شدن تفکر مدیران غیر انقلابی، لیبرال و غرب‌زده‌ای است که به ظرفیت‌های درونی معتقد نیستند و مدام دست گدایی به سمت دشمن دراز می‌کنند. تفکری که نتیجه حضور و حاکمیت آن در کشور بیش از همیشه امروز خودش را نشان می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرم‌بید گفت: اضافه کرد: امروز بیش از اینکه جامعه اسلامی به اعتماد و اطاعت جوانان انقلابی و ملت عزیز نیاز داشته باشد، به فهم دقیق و بصیرت بالای ما نیازمند است. جوان بسیجی انقلابی در میدان باید نقشه راهبری را فهم کند و برای تحقق آن به میدان بیاید و همراه با بصیرتی باشد که انسان بتواند در بزنگاه تشخیص، به زیبایی انجام تکلیف کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور تصریح کرد: عدم آگاهی و عدم بصیرت مردم در صحنه، بدترین و سخت‌ترین غل و زنجیرها را به دست و پای ولی جامعه می‌زند و مانع حرکت پرشتاب جامعه به‌سوی سعادت دنیوی و اخروی می‌شود. وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: در عرصه انتخابات اگر با تعصب و تکبر و جناح بازی انتخاب کردیم، بازنده‌ایم ولو برنده باشیم و اگر با فهم دقیق و با توجه و تأمل انتخاب کردیم، برنده‌ایم ولو بازنده باشیم. خطیب جمعه صفاشهر تأکید کرد: اگر وظیفه خود را به درستی عمل نکنیم و تکلیف خود را انجام ندهیم، بار را به دوش ولی جامعه گذاشته‌ایم و این نامردی است و خلاف مروت و جوانمردی است که ولی جامعه بار دیگران را به دوش بکشد.

وی اضافه کرد: روزهای آینده، آغاز فرایند انتخابات مجلس یازدهم کلید خواهد خورد؛ اولین مجلس در آغاز گام دوم انقلاب و سالروز شهادت نماینده تراز انقلابی است که می‌تواند الگوی انتخاب ما باشد. شهید آیت‌الله مدرس الگوی استکبار ستیزی، ساده‌زیستی، فهم عمیق دبدینی و مردم‌داری بود. حجت‌الاسلام حاجی‌پور با اشاره به اینکه دولت باید از ساحت مقدس ملت عذرخواهی کند، 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرم‌بید خاطرنشان کرد: اجرای بسیار نامناسب طرح افزایش قیمت بنزین، خسارت‌های سنگینی به ملت بزرگ ایران تحمیل کرد و این نیازمند عذرخواهی است. وی افزود: طرح مناسب و ضروری شرایط امروز جامعه که می‌توانست اجرای خوب آن، مشکلات را کم کند، با سوء تدبیر، خسارت‌های زیادی را به‌وجود آورد و بزرگترین سرمایه نظام، اعتماد مردم است، آن را با رفتارهای خلاف صداقت خدشه‌دار نکنیم.

جهرم

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم اظهار داشت: در جریان تقسیمات کشوری مسئله‌ای که اتفاق افتاد حذف عنوان معاون استاندار از فرماندار ویژه جهرم بود که البته این مهم گرچه تنها اختصاص به سایر شهرستان‌ها ما نداشت اما مردم جهرم مطالبه کرده و مسوولان با پیگیری خود سبب شدند تا این عنوان به فرمانداری این شهرستان بازگردد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم فرمانداری ویژه در حد عنوان نباشد و ثمرات عملی داشته باشد، افزود: چنانچه دست به دست هم دهیم و در چهارچوب مقررات و با نگاهداشت حریم‌ها و حرمت‌ها حق‌مان را مطالبه کنیم کارهای بزرگی را می‌توان برای شهرستان انجام داد.

امام جمعه جهرم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه از سعادت مرد مسلمان این است که محل درآمدش در شهر و دیار خودش باشد، گفت: گاهی اوقات انسان‌ها ناچارند برای امرار معاش خود به جاهای دیگر سفر کنند و چاره‌ای جز این نیست اما آنچه مطلوب است این است که انسان محل زندگی و شغلش یک مکان باشد.

وی با انتقاد از نحوه جذب گزینش در دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: وقتی بنا به استخدام در شهرها است اولویت برای نیروهای بومی بوده اما این مهم در جهرم دیده نمی‌شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به گزینش نیروهای تخصصی برای بیمارستان جدید جهرم با وجود تعداد بسیار فارغ‌التحصیلان مرتبط در این شهرستان، تصریح کرد: دولت حدود 280 ردیف استخدامی که نوعاً مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی بود به این بیمارستان اختصاص داد که در این راستا جمعیت قابل توجهی از جوانان جهرمی مشغول به کار می‌شدند اما هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که آرای آن به منزله قانون است اولویت بومی را از این آزمون استخدامی حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه جهرمی‌ها برای اینکه جذب بیمارستان شهر خودشان شوند باید با کل کشور رقابت کنند، گفت: نیروهایی که از شهرهای دیگر به جهرم می‌آیند در این شهر ماندگار نمی‌شوند و دائماً در صدد آن هستند که به شهر خود بازگردند.

مدبر با اشاره به اینکه از نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضاییه می‌خواهیم نسبت به تغییر این قانون و رعایت بومی‌گزینی‌ در استخدام‌ها اقدام کنند، تاکید کرد: سالهاست این نوع گزینش‌ها در کشور وجود دارد اما چگونه است که نسبت به برخی شهرها و استان‌ها رعایت می‌شود اما نوبت به جهرمی‌ها که رسید حق بومی‌ها باید پایمال شود.

وی با اشاره به اینکه شهر جهرم در آشوب‌های اخیر نه تنها مشکلی نداشت بلکه جوانان این شهرستان برای آسایش مردم دیگر شهرها کمک کردند، گفت: گرچه این کمک‌ها اولین و آخرین بار نیست اما امیدواریم مرکز نشین‌های استان قدردانی و تشکر را از همت مردم و جوانان جهرمی داشته باشند. 

مدبر با اشاره به اینکه همچنین امیدوار هستیم مسوولان استان در زمان تقسیم امکانات این موارد را فراموش نکنند، گفت: گرچه مردم ما این کارها را برای رضای خدا انجام می‌دهند اما مسوولان نیز باید قدرشناس و شکرگذار باشند.

اقلید

به گزارش خبرنگار شیرازه در اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به موضوع انتخابات و تلاش دشمنان در دلسرد کردن مردم و ناامید کردن آن‌ها از حضور حداکثری در انتخابات، بر لزوم حضور در انتخابات و مأیوس کردن دشمنان، دقت در انتخاب افراد واجدالشرایط و اصلح تأکید کرد.
امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: مردم و کاندیداها دقت کنند که به همدیگر تهمت نزده و بدگویی نکنند و حرمت هم را حفظ کنند.
وی خطاب به کاندیداها تأکید کرد: به مردم وعده‌های نشدنی و دروغ ندهید.
طالبی همچنین از فقهای شورای نگهبان و حقوق‌دان‌ها خواست که در بررسی صلاحیت‌ها، دقت لازم را داشته باشند و تحت تأثیر اردوکشی‌های خیابانی، واسطه‌ها و رابطه افراد غیر صالح قرار نگیرند.
امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه نسل نو و جوان باید بیشتر دقت کنند، از جنگ‌های فرانو سخن گفت و عنوان کرد: فرسوده سازی اراده و تقویت، احساس خستگی افراد و تحت سیطره قرار دادن فکر و اندیشه‌های بشر که نوعی شبیخون به اراده‌هاست، ازجمله این جنگ‌ها است که بیشتر نسل جوان را مورد هدف قرار می‌دهد.

استهبان 

امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۸) با اشاره به لزوم حفظ آبروی مؤمن در شرع مقدس اسلام گفت:رعایت نکردن حفظ حریم مومن، حرمتی را برای جامعه نمی گذارد و علاوه بر آسیب زدن به حرمت اجتماع موجب می گردد که وحدت در بین مردم نیز از بین برود.
حجه الاسلام و المسلمین خاوری با بیان این نکته که بدترین نوع مرگ، مرگ کسی است که کافر شده است افزود: طبق فرموده امام باقر(ع)؛ هیچ مومنی نیست که در چهره مسلمان دیگری بایستد و آبروی او را ببرد مگر اینکه به بدترین نوع مرگ می میرد و سزاوار آنست که به خیر برنگردد.
ایشان در ادامه با توجه به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در روز یکشنبه گفت: ایشان از یک جایگاه علمی و طهارت و منزلت بالای نفسانی برخوردار بوده اند تا جایی که امام هادی(ع)درباره ایشان می گویند؛ اگر کسی قبر حضرت عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند مانند کسی است که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرده است.
امام جمعه استهبان با اشاره به قطعی اینترنت بدلیل آشوب اخیر گفت: قطعی اینترنت لازم بود هرچند تبعاتی را برای مردم بدنبال داشت و اینجاست که تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای ما روشن می شود و مسؤولان دولتی باید زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات آماده کنند تا در شرایط اینچنینی به کشوری همچون آمریکا وابسته نباشیم.
ایشان در ادامه افزود: شبکه های وهابیت اعلام کردند که بیش از ۸۰ درصد مردم ایران منتظرند تا بن سلمان بر کشور ایران حکومت کند و در واقع دشمنان می خواهند با تحمیل برجام های ۲و۳و۴ به کشور ، زمینه تغییر نظام را فراهم نمایند.
حجه الاسلام والمسلمین خاوری با تأکید بر اینکه غایله اخیر را سرهنگ ها خاموش کردند گفت: شما که حقوقدان هستید باعث و بانی این غایله بودید و همان سرهنگ هایی که به آنها بی احترامی می کنید همان هایی هستند که غایله اخیر را خاموش نمودند.
وی با انتقاد از رییس جمهور گفت:برای نظامیان در کل دنیا، احترام بالایی قایلند ولی در کشور ما از طرف بالاترین رده اجرایی کشور مورد بی احترامی قرار می گیرند؛ معلوم است که شما سرهنگ نیستید سرهنگ، مالک اشتر، حبیب بن مظاهر و حضرت ابوالفضل العباس است و سرهنگ بودن یعنی افتخار ، منزلت و فداکاری .

ایشان در ادامه با اشاره به صحبت رییس جمهور مبنی بر بی اطلاعی از سهمیه بندی بنزین گفت: ایشان گفته اند که من از زمان سهمیه بندی بنزین اطلاع نداشتم و صبح جمعه متوجه شدم؛ وای بر ما! از اینکه چه شما باخبر بوده اید و چه بی خبر!!!
امام جمعه استهبان در پایان ضمن تأکید بر حفظ وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین دو شهرستان استهبان و نی ریز گفت: انتخابات پیش رو اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است که باید باشکوه و عظمت و حضور حداکثری برگزار شود و یک مجلس طراز انقلاب شکل گرفته تا بتوانند به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

سپیدان 

حجه السلام و مسلمین موسوی انور در نماز جمعه این هفته سپیدان در خطبه اول نماز جمعه
 ضمن قدردانی از سپاه و بسیج و برگزاری مراسم ایام هفته بسیج 
همه را به تقوای الهی سفارش کردند
و در خطبه دوم 
به بررسی حوادث اخیر و آشوب اغتشاشات و وارد امدن خسارات سنگین به اموال عمومی پرداختند و ضمن جدا کردن صف مردم از اغتشاشگران از قوه قضاییه خواستار برخورد با بر هم زنندگان نظم عمومی شدند و همچنین درمورد نفاق وخطر ان وخطر منافقین داخلی وتاثیرشون در حوادث اخیر ,و سخنان  رئیس جمهور که در مصاحبه خود عنوان کردند که  من ازگرانی بنزین خبر نداشتم وصبح جمعه خبردار شدم شدیدا انتقاد کردن و فرمودند بایستی هر کس مسئولیت تصمیمات خود را بگیرد


بیضا

امام جمعه بیضا به معرفی اولین فرماندار وارتقاء بخش به شهرستان هم اشاره کرد وگفت:امید که این ارتقاء زمینه رشد توسعه همه جانبه وحل مسائل ومشکلات مردم را فراهم کندوشاهد حضور مستمر مسئولین در شهرستان جهت ارائه خدمات لازم به مردم باشیم.
حجه الاسلام درویشی امام جمعه شهرستان بیضا درخطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به حوادث اخیر گفت:حضور میلیونی مردم سراسر ایران اسلامی در تجمع وراهپیمایی  در محکومیت این حوادث نشان از عشق وعلاقه قلبی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی وولایت مداری آنان هست ویک باردیگر به سران استکبارجهانی اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند از آرمان خودو حمایت ازانقلاب ومقام معظم رهبری دست بکشند.سپس افزود بایدداز همه کسانی که در خنثی کردن این فتنه بزرگ تلاش کردند از جمله نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، بسیجیان وسربازان گمنام امام زمان«عج» تشکر وقدردانی نماییم ضمن اینکه باید از شما مردم انقلابی ومتدین شهرستان بیضا نیز تشکر وقدردانی نماییم چون از همان ابتداء راه خود را از فنته گران وآشوبگران جدا کردید. خطیب نماز جمعه شهرستان بیضا با اشاره قطعی فضای مجازی گفت: این یک کار پسندیده ای بودچرا که باعث شد عناصر فرصت طلب  وفتنه گر نتوانند در دادن اطلاعات به دشمنان ورسانه های بیگانه ومعاند موفق شوند وزمینه شکست فتنه گران وآشوبگران  را فراهم کرد.امام جمعه بیضا به معرفی اولین فرماندار وارتقاء بخش به شهرستان هم اشاره کرد وگفت:امید که این ارتقاء زمینه رشد توسعه همه جانبه وحل مسائل ومشکلات مردم را فراهم کندوشاهد حضور مستمر مسئولین در شهرستان جهت ارائه خدمات لازم به مردم باشیم.

نظرات بینندگان