کد خبر: ۱۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
امام‌جمعه صفاشهر:

توجه به ظرفیت‌های درونی و اقتصاد مقاومتی، راه‌حل خروج از مشکلات اقتصادی/دولت، از ساحت مقدس ملت عذرخواهی کند

آئین نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر صفاشهر به‌امامت حجت‌الاسلام عادل حاجی‌پور امام‌جمعه محترم صفاشهر در مهدیه این شهر برگزار شد.
توجه به ظرفیت‌های درونی و اقتصاد مقاومتی، راه‌حل خروج از مشکلات اقتصادی/دولت، از ساحت مقدس ملت عذرخواهی کند

به گزارش خبرنگار شیرازه از صفاشهر، حجت‌الاسلام حاجی‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار داشت: در این روزها بیش از هر زمانی، انسان نیازمند توجه به یاد خداست. و یاد اوست که می‌تواند آرامش را در زندگی انسان و جامعه به ارمغان بیاورد؛ «هوالذی انزل السکینة فی قلوب المؤمنین». وی افزود: سکینه یعنی آرامش در مقابل تلاطم‌های گوناگون روحی و اجتماعی، با یاد خدا و ذکر خدا و این آرامش است که راه صحیح را به انسان نشان می‌دهد و گام‌ها را محکم می‌کند. امام‌جمعه صفاشهر تأکید کرد: امروز، جامعه انقلابی و مردم مؤمن ما، نیازمند این آرامش هستند؛ «الا بذکرالله تطمئن القلوب». وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، جامعه را به‌هم بریزد و آن را دچار اضطراب کند تا مردم راه را گم کنند و حفظ کردن توسلات الهی به رعایت تقوا و دینداری و توجه در تمام لحظات زندگی به یاد خدا است.

خطیب جمعه صفاشهر خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان، هم دل‌های مؤمنین را قرص و محکم کرد و هم یک راهبرد جامع و منطقی پیش روی جوانان گذاشت و در خنثی کردن توطئه بزرگ و خطرناک دشمن، همه به میدان آمدند؛ نیروهای حافظ امنیت به میدان آمدند، اما کار اصلی در خنثی کردن این توطئه بزرگ را مردم به عهده گرفتند که حقیقتا باید از این ملت بزرگ تقدیر کرد. نظام سلطه که ضد عدالت و آزادی است، دنیا را به دو قسم سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کرده است و راه سوم را برنمی‌تابد. 

وی تصریح کرد: آن روزی که جهان میان شرق و غرب تقسیم شده بود و کسی گمان نمی‌کرد یک نهضت بزرگ دینی شکل بگیرد، انقلاب اسلامی به پرچم‌داری خمینی کبیر، با شکوه و قدرت پا به میدان گذاشت، چهارچوب‌ها را در هم شکست و کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید و دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد.

وی ادامه داد: طبیعی‌ است که نظام استکباری و دشمن، این راه سوم یعنی سلطه‌ستیزی را برنتابد و به مبارزه با آن برخیزد و انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال، محکم و استوار بر این راه سوم ایستاده است و این تفکر را به دنیا منتقل نموده است. حجت‌الاسلام حاجی‌پور اظهار داشت: امروز، بسیج که نماد تفکر و تشکل بسیجی است، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور این مسیر را دنبال می‌کند و حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق، نماد همین تفکر در خارج از مرزها است. وی گفت: مبارزه با دشمن، تا ظلم هست پا برجا است؛ چرا که دشمنِ امروز، با نسل چهارم جنگ‌ها به میدان مبارزه آمده است، اراده ملت‌های مستقل را نشانه گرفته است و حمله به افکار و اراده‌ها را برای تغییر سرنوشت ملت‌ها دنبال می‌کند

امام‌جمعه صفاشهر تأکید کرد: در جنگ اقتصادی، توجه به ظرفیت‌های درونی و اقتصاد مقاومتی، راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های دشمن است و غفلت از این نگاه به کشور ضربه می‌زند و خطر اصلی، حاکم شدن تفکر مدیران غیر انقلابی، لیبرال و غرب‌زده‌ای است که به ظرفیت‌های درونی معتقد نیستند و مدام دست گدایی به سمت دشمن دراز می‌کنند. تفکری که نتیجه حضور و حاکمیت آن در کشور بیش از همیشه امروز خودش را نشان می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرم‌بید گفت: اضافه کرد: امروز بیش از اینکه جامعه اسلامی به اعتماد و اطاعت جوانان انقلابی و ملت عزیز نیاز داشته باشد، به فهم دقیق و بصیرت بالای ما نیازمند است. جوان بسیجی انقلابی در میدان باید نقشه راهبری را فهم کند و برای تحقق آن به میدان بیاید و همراه با بصیرتی باشد که انسان بتواند در بزنگاه تشخیص، به زیبایی انجام تکلیف کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور تصریح کرد: عدم آگاهی و عدم بصیرت مردم در صحنه، بدترین و سخت‌ترین غل و زنجیرها را به دست و پای ولی جامعه می‌زند و مانع حرکت پرشتاب جامعه به‌سوی سعادت دنیوی و اخروی می‌شود. وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: در عرصه انتخابات اگر با تعصب و تکبر و جناح بازی انتخاب کردیم، بازنده‌ایم ولو برنده باشیم و اگر با فهم دقیق و با توجه و تأمل انتخاب کردیم، برنده‌ایم ولو بازنده باشیم. خطیب جمعه صفاشهر تأکید کرد: اگر وظیفه خود را به درستی عمل نکنیم و تکلیف خود را انجام ندهیم، بار را به دوش ولی جامعه گذاشته‌ایم و این نامردی است و خلاف مروت و جوانمردی است که ولی جامعه بار دیگران را به دوش بکشد.

وی اضافه کرد: روزهای آینده، آغاز فرایند انتخابات مجلس یازدهم کلید خواهد خورد؛ اولین مجلس در آغاز گام دوم انقلاب و سالروز شهادت نماینده تراز انقلابی است که می‌تواند الگوی انتخاب ما باشد. شهید آیت‌الله مدرس الگوی استکبار ستیزی، ساده‌زیستی، فهم عمیق دبدینی و مردم‌داری بود. حجت‌الاسلام حاجی‌پور با اشاره به اینکه دولت باید از ساحت مقدس ملت عذرخواهی کند، 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرم‌بید خاطرنشان کرد: اجرای بسیار نامناسب طرح افزایش قیمت بنزین، خسارت‌های سنگینی به ملت بزرگ ایران تحمیل کرد و این نیازمند عذرخواهی است. وی افزود: طرح مناسب و ضروری شرایط امروز جامعه که می‌توانست اجرای خوب آن، مشکلات را کم کند، با سوء تدبیر، خسارت‌های زیادی را به‌وجود آورد و بزرگترین سرمایه نظام، اعتماد مردم است، آن را با رفتارهای خلاف صداقت خدشه‌دار نکنیم.
نظرات بینندگان