کد خبر: ۱۳۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸

افتتاح نمایشگاه کارا در شیراز

اولین نمایشگاه کارآفرینان برتر استان فارس "کارا" امروز جمعه با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در مصلی نماز جمعه شیراز آغاز به کار کرد.
 به گزارش شیرازه، روابط عمومی اداره کل تعاون  کار و رفاه اجتماعی استان فارس  نمایشگاه کارا برای اولین بار در استان فارس با همکاری ستاد نماز جمعه شیراز و کانون کارآفرینان استان فارس به منظور نمایش توانمندی ها و دستاوردهای کارآفرینی که به مناسبت هفته کارآفرینی برگزار شده است به مدت سه روز پذیرای علاقمندان خواهد بود .

 در آیین افتتاح این نمایشگاه آیت الله دکتر دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ضمن بازدید از  غرفه های نمایشگاه کارا و آشنایی با  عملکردها و دستاوردهای کارآفرینان گفت :  امیداست نسل جوان ما با فن آوریهای قابل رقابت درسطح دنیا این جنگ اقتصادی را به نفع کشور و مسلمانان تمام کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال درسطح استان افزود همه فعالان اجتماعی دینی و فرهنگی باید کارآفرینان را همراهی و مساعدت نمایند.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: نسل جوان با فناوری های نوین به رقابت اقتصادی  با کشورهای جهان رفته اند.
آیت الله دژکام بیان کرد:  امروز شاهد بخشی از فعالیت های کار آفرینان استان در جهت بهبود وضعیت اقتصادی  استان هستیم وامیدواریم نسل جوانی که در حال ایجاد کار در استان و کشور است با استفاده از فناوری های نوین نسب به رقابت با سایر کشور های جهان اقدام کرده و توانمندی های ایران را به رخ جهانیان بکشند.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی با کشور های جهان است تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه کار آفرینی منجر به این خواهد شد که پتانسیل های ایرانی در عرصه های جهانی نمود داشته باشد و در این جنگ نام ایران در قله موفقیت باشد.

فارس در میان سه استان اول کشور در حوزه تسهیلات اشتغال زایی فراگیر و روستایی است


مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس در افتتاحیه نمایشگاه کارا  با تاکید بر حضور موفق کارآفرینان در عرصه کارآفرینی کشور   گفت: استان فارس جایگاه خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی فراگیر و روستایی دارد.   مختاری افزود:مبحث اشتغال تنها مربوط به یک بخش و دستگاه نیست بلکه دستگاه های مختلفی در این حوزه دست اندرکار هستند.

وی در خصوص آموزش کارآفرینان نیز اظهار کرد: برنامه ریزی ها در راستای سه بخش است  و بخش اول برای افرادی است که  هنوز شغل را آغاز نکرده اند.
 مختاری ادامه داد: در این راستا پیشتر تنها  چهار دفتر مشاوره اشتغال در استان فارس فعالیت می کرد و اکنون این دفاتر به ١٧ دفتر رسیده و امید است تا چهار ماه آینده تمامی شهرستان های فارس دارای یک دفترمشاوره و کارآفرینی باشند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس  در خصوص وظایف این دفاتر خاطرنشان کرد:هدایت و راهبری ایجاد و توسعه اشتغال توسط  دفاتر مشاوره و کارآفرینی انجام می شود .
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص حمایت از کارآفرینان نیز بیان کرد: حمایت از کارآفرینان در بخش های مختلفی صورت میگیرد در ابتدا آموزش است و پس از آن شروع کسب و کار  ، که کارگروه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت های حمایتی را انجام می دهد
مختاری افزود: کمیسیون کار و کارگری و رفع موانع تولید نیز حوزه سومی است که در آن  نسبت به حمایت از سرمایه گذاران فعالیت می شود.

  مختاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه با اشاره به همدلی و توجه نماینده محترم ولی فقیه و ستاد نماز جمعه شیراز در برپایی این نمایشگاه گفت امیدواریم در سال رونق تولید بتوانیم با همدلی و همراهی آحاد جامعه گامهای موثری در توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در جامعه برداریم .وی با اشاره به فعالیتهای چشمگیر کارآفرینان استان فارس تاکید کرد علیرغم همه مشکلات و به خصوص تحریم های ناجوانمردانه نظام استکبار شاهد خلاقیت ها و تلاش های کارآفرینان در استان فارس هستیم که این اقدامات در راستای ایجاد اشتغال و رونق بخشی به تولید و خودکفایی اقتصادی نقش بسزایی داشته اند.

مختاری گفت:17دفتر مشاوره کارآفرینی در فارس وظیفه هدایت و راهبری کارافرینان را برعهده دارند که درتلاش هستیم برای هرشهرستان یک دفتر مشاوره ایجاد نماییم .

وی افزود:کمیته جذب و سرمایه گذاری به ریاست استاندار محترم استان فارس در راستای حمایت از سرمایه گذاران فعال است .

مختاری  افزود بیش از 70000نفر کارآفرین در فارس فعالیت می کنند و کانون کارآفرینان استان فارس قدمهای موثری در جهت کارآفرینی برداشته است که امیدواریم رتبه پنجم کارافرینی استان فارس در  سطح کشور ارتقاء یابد .

 ظهیرامامی مسئول کانون کارآفرینان استان فارس گفت : نمایشگاه کارا به مدت سه روز از روز جمعه تا یکشنبه دهم آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه کارا در شیراز

افتتاح نمایشگاه کارا در شیراز



افتتاح نمایشگاه کارا در شیراز

افتتاح نمایشگاه کارا در شیراز

نظرات بینندگان