کد خبر: ۱۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/9

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
برنامه‌ مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیوبسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/9

 آيت الله سيستاني: تظاهركنندگان صفوف خود را از خرابكاران جدا كنند.
مرجع عالي ديني عراق در بيانيه اي كه توسط نماينده ايشان، سيد احمد الصافي در خطبه‌هاي نماز جمعه نجف اشرف قرائت شد با اشاره به حوادث اخير در دو استان نجف و ذي قار از تظاهرات كنندگان مسالمت آميز خواست تا صفوف خود را از خرابكاران جدا و آنها را طرد كنند؛ وي همچنين بر مجاز نبودن حمله به تظاهرات كنندگان مسالمت‌جو تاكيد كرد.
مرجعيت عالي ديني عراق همچنين از پارلمان خواست تا در گزينه‌هايش درخصوص دولت نشات گرفته از آن بازنگري كند.
_______
اظهارات بنزيني روحاني، توهين به شعور مردم بود.
 موسوي لارگاني، عضو كميسيون اقتصادي مجلس:
اظهار بي‌اطلاعي رئيس جمهور از تاريخ سهميه‌بندي بنزين توهين به شعور سياسي مردم و توهين به ملتي است كه با تمام هستي خود پاي انقلاب، نظام و رهبري ايستادند.
 دولت مي‌گويد قرار است در آمد حاصل از افزايش قيمت بنزين را به ٦٠ ميليون ايراني بدهد ولي چرا حجم عظيمي از مردم ايران اعلام مي‌كنند اين پول به حسابشان واريز نشده است؟.
 بايد مشخص شود اين پول چگونه مديريت و هزينه شده است.
________
 پيشنهاد معاون وزير بهداشت درباره افزايش ماليات سيگار به جاي گران كردن بنزين چه بود؟
 عليرضا رئيسي در يك همايش مرتبط با حوزه سلامت كه در تاريخ ٦ آذرماه برگزار شد ميگويد: در حال حاضر ارزان‌ترين سيگار دنيا در كشور ما عرضه مي‌شود.
 در وضعيت تحريمي كه هيچ چيز حتي دارو به ما نمي‌دهند چند كمپاني بزرگ آمريكايي به ما سيگار مي‌دهند و هيچ تحريمي براي سيگار وجود ندارد.
 به مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد داديم كه ماليات بر سيگار سالانه ۱۰ درصد افزايش يابد كه در اين صورت مي‌تواند سالانه ۲۰ هزار ميليارد تومان درآمد براي كشور به دنبال داشته باشد، اما مافياي سيگار جلوي اين اقدام را گرفتند.
 بنزين ۱۰۰۰ توماني كه به ۳۰۰۰ تومان رسيد سالانه ۳۰ هزار ميليارد تومان درآمدزايي دارد، اما ماليات بر سيگار به تنهايي مي‌توانست سالانه ۲۰ هزار ميليارد تومان درآمد به دنبال داشته باشد.
_______
نخست‌وزير عراق استعفا مي‌دهد.
السومرية‌نيوز: عادل عبدالمهدي، نخست وزير عراق عصر امروز (جمعه) اعلام كرد كه نامه رسمي درخواست استعفاي خود از رياست دولت كنوني را تحويل مجلس نمايندگان اين كشور خواهد داد.
 بنا بر شرايط موجود و جهت جلوگيري از خشونت ادامه‌دار و به علت ناتواني آشكار در سامان دادن به اوضاع، از پارلمان مي‌خواهم تا درخصوص تشكيل دولت تصميم‌گيري كند.
 با دقت به خطبه‌ مرجعيت عالي ديني گوش دادم و با توجه به شرايط دشواري كه كشور در آن به سر مي‌برد و با توجه به ناتواني دستگاههاي مختلف با شرايط دو ماه گذشته و جلوگيري از ريخته شدن خون [مردم] از پارلمان مي‌خواهم تا در گزينه‌هاي خود تجديد نظر و با توجه به منافع عراق و مراقبت از خون فرزندان عراق و جلوگيري از ناآرامي و تخريب بيشتر اقدام كنند.
_______
تهران در بحران آلودگي هوا؛ مسئولان شهري در انتظار باد و باران!.
 مدارس تمامي مقاطع در سطح شهر تهران و ديگر شهرستانهاي استان تهران به استثنا فيروزكوه، دماوند و پرديس فردا تعطيل شد؛ همچنين در اتفاقي كم سابقه، كميته اضطرار آلودگي هواي استان تهران، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي را  هم فردا تعطيل اعلام كرد.
اجراي طرح مناطق آلودگي هوا در تهران از درب منزل.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان