کد خبر: ۱۳۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

اخبار کوتاه پليس فارس در آذر 98

فرمانده انتظامی استان از دستگیری 9 نفر از عاملان اصلی ارتباط با شبکه های معاند و بیگانه در اغتشاشات آبان ماه سال جاری در شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان فارس، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: در پی ناآرامی ها و اغتشاشات آبان ماه سال جاری در سطح استان و به ویژه شهر شیراز، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده طی روزهای اخیر، 9 نفر از عاملان اصلی ارتباط با شبکه های معاند و بیگانه که ناآرامی ها و اغتشاشات را هدایت می کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان این که افراد دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به ارتباط با شبکه های معاند و بیگانه اعتراف کردند، افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار حبیبی گفت: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت در جامعه است و با افراد مخل نظم و امنیت عمومی قاطع و قانونی برخورد می کند.


كشف 37 كيلو ترياك درآباده

فرمانده انتظامي آباده از توقيف يك پرايد و كشف 37 كيلو ترياك و دستگيري يك قاچاقچي خبر داد.

سرهنگ "خسرو رزمجويي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: صبح امروز مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان، حين كنترل خودروهاي عبوري به يك سواري پرايد مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي دقيق از اين خودرو ميزان 37 كيلو ترياك كشف و يك نفر قاچاقچي نيز دستگير شد.

سرهنگ "رزمجويي" با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: اقدامات قاچاقچيان كالا در اين شهرستان به هيچ وجه از چشمان تيز بين پليس دور نخواهد ماند.

31 تن چوب قاچاق در داراب توقيف شد

فرمانده انتظامي داراب از توقيف 2 دستگاه کامیون و كشف 31 تن چوب قاچاق به ارزش 640 ملیون ريال خبر داد.

سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با ورود و عرضه کالاي قاچاق، ماموران انتظامی اين شهرستان حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه كاميون باري حامل چوب مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

سرهنگ "نوشاد" افزود: ماموران در بازرسي از کامیون‌ها، مقدار 31 تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل كشف و ضبط كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله های کشف شده برابر نظر كارشناسان، 640 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان شدند.

بي احتياطي راننده حادثه آفريد

رئيس پليس راه جنوب استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري سمند در محور "كاريان" به سمت "بلغان" شهرستان لارستان، يك نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.

سرهنگ "حمدالله هوشمندي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي دريافت خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور "كاريان" به سمت "بلغان" شهرستان لارستان، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي هاي اوليه مشاهده کردند يك سواري سمند در مسير مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده مصدوم و سرنشين در دم فوت كرده است.

رئيس پليس راه جنوبي استان تصريح كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کرده اند.


خانواده مهمترین کانون تاثیر گذار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان با اشاره به اینکه خانواده مهمترین کانون تاثیر گذار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ضعف آگاهی، استفاده بی رویه از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای عامل مهم بسیاری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق است.

 کارمند رتبه 15 "مهدی نعمایی" در جمع اولیاء و مربیان آموزشگاه "مختارنامه2" شهرستان شيراز، خانواده را کوچکترین نهاد اجتماعی که نقش بالنده و اساسی در تکوین جامعه دارد بر شمرد و افزود: خانواده با التزام عملی به اصول اعتقادی خود زمینه ساز جامعه کلان فردا است که بايد روابط اجتماعی، عاطفی، سیاسی و فرهنگی آن براي ارزش های بایسته نظام قرار گیرد.

وی به تاکیدات مکرر در دین مقدس اسلام بر استحکام خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده سالم، زمینه ساز جامعه سالم است و وقوع جرایم و آسیب‌ها در این گونه جوامع بسیار پایین است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خانواده مهمترین کانون تاثیر گذار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ضعف آگاهی، استفاده بی رویه از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای عامل مهم بسیاری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق است.

"نعمایی" اظهار داشت: مشکلات و معضلاتی که در دنیای مجازی برای خانواده‌ها ایجاد شده، موجب نگرانی براي آن‌ها شده است؛ چرا که خانواده‌ها خصوصاً جوان‌ها و نوجوانان به صورت مداوم در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار می گیرند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه آسیب‌های فضای مجازی، تهدید جدیدی برای خانواده‌ها محسوب می شود، تصریح کرد: ساده‌ترین راهکار مقابله با این تهدیدات، آموزش درست و فرهنگ سازی برای فرزندان است.

وی تاکید کرد: برای مقابله با این معضل، باید به ارتقا فرهنگی جامعه کمک کرد و دولت، سازمان‌ها و نهادهای مردمی هر کدام نقش مهمی در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات فضای مجازی ایفا کنند.


کشف موتورسیکلت‌هاي قاچاق ملیوني در لامرد

فرمانده انتظامي لامرد از كشف 3 دستگاه موتورسيكلت قاچاق به ارزش 600 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مهراب زارع‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران انتظامي این شهرستان در حال گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید بار مشکوک که پس از متوقف کردن آن، متوجه شدند حامل 3 دستگاه موتورسیکلت خارجی می باشد.

سرهنگ "زارع‌پور" با بیان اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش موتورسيكلت‌‌‌هاي قاچاق، 600 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: شهروندان می توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع رسانی کنند.


برگزاری آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری در شیراز

سرپرست پليس آگاهي استان از برگزاری چهارمین مرحله آزمون ورود به چرخه کارآگاهی و کارآگاه یاری کارکنان پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ "کاووس حبیبی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: پليس آگاهي به دنبال افزايش ضريب کشف علمي و اطلاعاتي جرم توسط کارکنان خود بوده و از هيچ تلاشي براي ارتقاء سطح علمي و تخصصي آنان فروگذار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اين اساس و با توجه به صدور دستورالعمل تطبيق و رتبه بندي کارآگاهان و کارآگاه ياران توسط پليس آگاهي ناجا، چهارمین مرحله آزمون علمی ورود به چرخه کارآگاهی و کارآگاه ياری کارکنان پليس آگاهي استان فارس به صورت همزمان با سراسر کشور، ساعت 9 صبح فردا ( جمعه 8 آبان) در شهر شیراز برگزار می گردد که در این آزمون تعداد 111 نفر از افسران و درجه داران واجد شرایط پلیس آگاهی به رقابت علمی می پردازند.

سرپرست پلیس آگاهی استان فارس افزود: کارکنان پس از قبولي در اين آزمون در صورت موفقيت در مراحل بعدي، به رتبه های کارآگاه پنجم و يا کارآگاه يار پنجم نائل و کارت، نشان و حکم کارآگاهي يا کارآگاه ياري دريافت می کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر نزديک به 4 درصد از کل کارکنان پليس آگاهي در سراسر استان فارس در رتبه هاي مختلف به عنوان کارآگاه در حال خدمت مي باشند، افزود: ضروري است اين نفرات به عنوان افسران متخصص پليس آگاهي فعال شوند كه اميد است در رسيدگي و کشف پرونده ها موفق عمل کنند تا فعاليت مجرمان را به صورت قابل توجهي تحت کنترل قرار دهيم.

وی در پایان گفت: هدف پليس آگاهي از برگزاري آزمون ها، حرفه اي گرايي، ايجاد انگيزه در كاركنان براي رشد و تعالي و به روز رساني دانش، اطلاعات و تخصص آنان و ارتقاء مهارت هاي شغلي و نيز کشف علمي جرم و کم کردن فاصله وقوع جرم تا کشف آن می باشد و پلیس تمام توان خود را براي ايجاد جامعه اي امن با به روز کردن فناوري و ارتقاء دانش کارکنان به کار بسته است.

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، شیراز
نظرات بینندگان