کد خبر: ۱۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/9

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/9

 عراقچي بعد از ٦ سال مذاكره: نتيجه برجام و پايبندي به آن تحريم جديد بود؛ درس مقاومت گرفتيم.
معاون سياسي وزارت خارجه در مصاحبه با وبگاه هلندي «اِن.آر.سي» با بيان اينكه برجام هم‌اكنون در شرايطي مانند «مراقبت‌هاي ويژه» قرار دارد، توضيح داد: «مي‌خواهم تأكيد كنم كه يكي از درس‌هايي كه ما از مسئله برجام گرفتيم، اين است كه نتيجه اين توافق و پايبندي به آن، ظاهرا اعمال تحريم‌هاي جديد بود. اگر قرار است چنين باشد، ما نيز شايد مجبور به تغيير رويه شويم. اينكه چطور را فعلا نمي‌توانم بگويم. ديگر درسي كه گرفتيم اين است كه مقاومت، بيش از تمايل براي همكاري جواب مي‌دهد».
______
تجديد ميثاق مجازي با ٣ تن از شهداي اخير مدافع امنيت.
 كاربران شبكه هاي اجتماعي توئيتر و اينستاگرام در پاسخ به مانور برخي چهره هاي ضدانقلاب روي آشوب اخير و موج سواري بر بلوايي كه خودشان به پا كرده بودند يك كمپين سراسري آغاز كردند.
فعالان فضاي مجازي با مرور رفتار داعش گونه و منافقانه اوباش در به شهادت رساندن ٣ تن از شهداي اخير و بازخواني اظهارات خانوداه ورفقاي آنها درباره نحوه مظلومانه شهادت و همچنين خصوصيات اين شهداي بزرگوار مدافع امنيت، ضمن پاسخ به ياوه گويي هاي حاميان اشرار مسلح، با شهداي مدافع امنيت به صورت مجازي تجديد ميثاق ميكنند.
 كاربران در حال انتشار محتواهاي خود ذيل اسامي اين شهدا با هشتگهاي #مرتضيابراهيمي  #مصطفيرضايي و #مجيد_شيخي هستند.
______
فرمانده عمليات تجاوز به طبس مُرد.
 «جيمز اِل. هالووي» فرمانده پيشين نيروي دريايي ارتش آمريكا و سركرده نيروهاي عمليات حمله به طبس در سال ۱۳۵۹ در سن نود و هفت سالگي مُرد.
______
 رياض عقب نشست: ما هرگز ايران را تهديد نكرديم.
سفارت عربستان در قاهره طي بيانيه اي كه روزنامه دولتي عكاظ آن را منتشر كرده است اظهارات منتسب به سفير خود در قاهره را تكذيب و تاكيد كرد وي هيچ مصاحبه اي نكرده است؛ در بخشي ازاين بيانيه آمده: ساخته و پرداخته كردن چنين اظهاراتي جاي تاسف دارد بخصوص كه در آن ادعاهايي مربوط به حوادث جاري در عراق آمده است كه برخلاف سياست عربستان در احترام به حاكميت و استقلال كشورها و دخالت نكردن در امور داخلي اين كشور به هر طريقي است.
روزنامه مصري «انباء اليوم» روز پنجشنبه خبر داده بود كه سفير عربستان در قاهره در گفت‌وگو با اين روزنامه به طور ضمني ايران را به حوادثي بدتر از آنچه براي كنسولگري ايران در نجف اشرف رخ داد، تهديد كرد.
______
واكنش توييتري سايت رهبر انقلاب به سفر شب گذشته ترامپ به افغانستان:
‏آمريكايي‌ها بي‌اجازه بلند ميشوند مي‌آيند وارد يك كشوري ميشوند مثل كشور عراق، نه به سراغ دولت آن كشور ميروند، نه به سراغ پايتخت آن كشور ميروند، آنجا پايگاه دارند، ميروند داخل پايگاه خودشان! يعني آزادي ملّتها و ‎استقلال ملّتها را رسماً مورد توهين قرار ميدهند.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان