کد خبر: ۱۳۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/10

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه98/9/10

صدور دستور آغاز ثبت نام انتخابات مجلس.
رحماني فضلي، وزير كشور صبح امروز دستور آغاز ثبت نام انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را خطاب به فرمانداران سراسر كشور صادر كرد.
 مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است كه تا پايان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنين اخذ راي انتخابات ياد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر كشور به عمل خواهد آمد.
______
 ادامه اغتشاشات در عراق و استعفاي نخست‌وزير اين كشور، اعلام انصراف علي لاريجاني از كانديداتوري انتخابات مجلس يازدهم، دستگيري عناصر مرتبط با شبكه سعودي ايران‌اينترنشنال، اذغان وزير خارجه آمريكا به كاهش توان بازدارندگي اين كشور مقابل ايران، آغاز ثبت‌نام از نامزدهاي انتخابات مجلس، رونمايي از دستاوردهاي جديد ارتش و پايان محاكمه محمدعلي نجفي از جمله موضوعات صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.
______
 وزارت اطلاعات رد نفوذ در ماجراي بنزين را بررسي كند.
 سردار جلالي، رئيس پدافند غيرعامل در اولين مجمع فعالان بسيجي و جهادي دفاع سايبري: طرح افزايش قيمت بنزين به حدي بد اجرا شد كه برخي معتقدند احتمال نفوذ دشمن در سيستم مديريتي كشور وجود دارد كه البته وزارت اطلاعات بايد درخصوص آن به جمع‌بندي برسد و اعلام نظر كند.
 عدم مديريت درست شبكه‌هاي اجتماعي سبب شد تا شوراي امنيت كشور مجبور به قطع اينترنت شود، اگر وضعيت شبكه­‌هاي اجتماعي خارج‌پايه را مديريت مي‌كرديم لازم نبود مانند عصر حجر اينترنت كشور قطع شود.
 نظام عملياتي پدافند سايبري طراحي و با امضاي سرلشكر باقري ابلاغ شده و مجمع فعالان بسيجي در آن مشاركت دارند.
_______
 گستاخي ‌فرانسه نتيجه ديپلماسي انفعالي دولت.
 «كيهان» نوشت: وزير خارجه فرانسه در اظهارنظري گستاخانه گفت: ايران بايد به تبعيت از برجام بازگردد؛ فرانسه هم در برجام به ايران بدهكار است اما دولت اين كشور با گستاخي، ايران را بازخواست مي‌كند.
 اين رويكرد نتيجه ديپلماسي انفعالي دولت است؛ پيش از اين بسياري از مقامات ارشد دولت نظير عراقچي بارها از ميانجي‌گري فرانسه در برجام تقدير كرده‌اند اين در حالي است كه فرانسه، نه ناجي و ميانجي، بلكه يك دلال بي‌آبروست كه در حال پياده كردن دستورات سلطه‌گرانه ‌ترامپ است.
______
 كدخدايي: برخي از وزرا هم مخالف اجراي مصوبه افزايش قيمت بنزين بودند.
سخنگوي شوراي نگهبان در ديدار برخي از مديران و سردبيران رسانه‌ها: اگر چه موضوع سهميه‌بندي بنزين مستقيماً با شوراي نگهبان مرتبط نبود، اما قبل از اجراي اين طرح به مسئولان اقتصادي كشور اعلام كردم كه از نظر ما، اجراي آن به صلاح كشور نيست.
 اگرچه اجراي اين مصوبه مجلس لازم بوده، اما مسئولان بايد در شكل و زمان اجراي آن دقت بيشتري مي‌كردند تا مردم دچار مشكل نشوند.
 برخي وزرا هم به من گفتند كه وزارتخانه‌هاي تحت امرشان مخالف اجراي اين مصوبه در شرايط فعلي بوده‌اند، لذا كاري از دست ما هم برنمي‌آمد چرا كه دولت زمان اجراي اين طرح را تعيين كرده بود و نهايتاً هم اين طرح را اجرا كرد.
______
عضو فراكسيون اميد: مقايسه نظام اسلامي با رژيم طاغوت ناجوانمردي است.
 احمد مازني در گفتگو با «فرهيختگان» با اشاره به بيانيه اخير يكي از سران فتنه گفت: اغتشاش و تخريب اموال عمومي مشخصا مربوط به بدخواهان ايران و جمهوري اسلامي است اما دولت بايد پاسخگوي سوءعملكرد اخير خود باشد.
 مقايسه نظام دموكراتيك، مردمي و انقلابي ايران كه ريشه در خون شهدا دارد با رژيم شاه كه تا بن‌دندان مجهز به تجهيزاتي بود كه دشمنان ملت ايران در اختيار آن قرار داده بودند و اصلا امكان اصلاح در آنجا وجود نداشت و مردم هم دقيقا به همين دليل عليه آن انقلاب كردند، جوانمردانه نيست.
_____
متهم اصلي زنگنه است.
 «وطن‌امروز» با اشاره به نقش وزير نفت در تلاطم بنزيني اخير نوشت: زنگنه با حذف سهميه‌بندي، مسبب افزايش مصرف روزانه ده ميليون ليتر بنزين شد.
بي‌توجهي زنگنه به توسعه سوخت‌هاي جايگزين، صف سي.ان.جي را پس از سهميه‌بنيد بنزين طولاني‌تر كرد.
 اگر پروژه پالايشگاه ستاره خليج فارس به بهانه واهي سودده‌ نبودن پالايشگاه‌سازي، به اتمام نمي‌رسيد، كشور در معرض تحريم بنزين قرار مي‌گرفت.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان