کد خبر: ۱۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خبر داد:

تشکیل 29 هیئت بازرسی برای ٢٩ شهرستان فارس

قاسم پور گفت: در ٧ شهرستان جدید نیز به زودی احکام اعضای معرفی شده برای تشکیل این هیئت صادر خواهد شد.

به گزارش شیرازه، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ٢٩ هیئت بازرسی برای ٢٩ شهرستان فارس تشکیل شده و در ٧ شهرستان جدید نیز به زودی احکام اعضای معرفی شده برای تشکیل این هیئت صادر خواهد شد، اظهار داشت: هیئت بازرسی، نخستین هیئتی بود که در راستای برگزاری انتخابات در کشور تشکیل و جلساتی در سطح استان پس از ابلاغ تشکیل هیئت بازرسی انتخابات، برگزار شد.

وی به رصد کامل تحرکات انتخاباتی و پایش 67 مورد تخلف کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در فارس اشاره کرد و افزود: تخلفات گزارش شده مربوط به تبلیغات خارج از مهلت قانونی است، چرا که تبلیغات ٨ روز پیش از فرآیند اخذ رأی آغاز و ٢٤ ساعت پیش از اخذ رای به اتمام می‌رسد.

قاسم پور تصریح کرد: طبق بخشنامه هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، تخلفات محرز شده را به فرمانداران، هیئت نظارت و ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی استان فارس ارسال کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با یادآوری اینکه حضور داوطلبان در محافل و مجالس مختلف که صراحتاً توقع همکاری از مردم دارند، چه برای کاندیداهای احتمالی و چه نمایندگان فعلی تخلف محسوب می‌شود، تأکید کرد: به مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای عمومی اعلام کرده‌ایم که حق استفاده از اموال دولتی و بیت‌المال له و علیه کاندیداها ندارند و همچنین فعالیت کارمندان در ساعات اداری در راستای انتخابات ممنوع است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ یک از مجموعه‌ها حق ندارند فراتر از قانون در روند برگزاری انتخابات ورود پیدا کنند، گفت: افرادی که تریبون و جایگاه در اختیار دارند مانند بخشداران، مدیران، شهرداران، نیروی انتظامی، ائمه جماعات و نیروهای مسلح حق ورود به عرصه انتخابات فراتر از قانون ندارند.

قاسم پور با تصریح بر اینکه به هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز تأکید شده که با رعایت قانون و حفظ بی طرفی کامل وظایف خود را به نحو احسن انجام و با هیئت اجرایی و نظارت تعامل داشته باشند، یادآور شد: هیئت‌های بازرسی باید مدافع حقوق عمومی، مردم و کاندیداها باشند، که در این راستا سامانه ١١١ و شماره ٣٢٣٥٣٤٧٨ برای دریافت گزارش‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تأکیدد بر اینکه اگر اعضای هیئت‌های بازرسی بی طرفی را رعایت نکنند، حذف خواهند شد و در صورت بروز این موضوع، باید هم از هیئت بازرسی و هم از مسئولیت دولتی استعفا دهند، تصریح کرد: هیئت‌های بازرسی باید زمینه حضور حداکثری با تقویت و اعتماد بیشتر مردم که انتظار نظام و مقام معظم رهبری است را فراهم کنند.

وی همچنین اعلام کرد که چند مورد تخلف از مدیران ادارات نیز گزارش شده و در دست بررسی قرار دارد و اگر صحت این موضوع اثبات شود، هم به تخلفات اداری دستگاه متبوع و هم به مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان