کد خبر: ۱۳۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
همزمان با سراسر کشور؛

زنگ انتخابات یازدهمین دوره مجلس به صدا در آمد

ثبت‌نام كاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور، در شیراز آغاز شد.

به گزارش شیرازه، ثبت‌نام كاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور، در شیراز هم از امروز ۱۰ آذرماه آغاز شد و تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت.

محمدرضا امیری، فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز امروز در آغازین ساعات شروع ثبت نام كاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران، از دنبال کردن رویکرد شفاف و غیر محرمانه در جریان روند برگزاری انتخابات خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام براساس اعلام ستاد انتخابات کشور طی روزهای دهم تا شانزدهم آذر، از ساعت ٨ صبح تا ١٨ بعدازظهر انجام خواهد شد.

به گفته وی، داوطلبان باید بر اساس قانون مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و یا معافیت برای مردان، اصل استعفانامه مقامات موضوع ماده ٢٠ و اصل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، سابقه نمایندگی هر دوره از حضور در مجلس شورای اسلامی، معادل یک مدرک تحصیلی اعلام کرد و گفت: ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی برای حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان در فرمانداری مرکز استان انجام می‌شود، و ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهدا با مدرک کارشناسی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته فرماندار شیراز، برای دارندگان مدرک تحصیلی حوزوی نیز مدرک تحصیلی فوق لیسانس معادل مدرک سطح ٤ پذیرفته است که به تاییدیه حوزه عملیه قم رسیده باشد و داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام، مدارک را به صورت کامل به همراه داشته باشند.

امیری بیان اینکه در حال حاضر امکان ویرایش مجدد اطلاعات داوطلبان پیش‌بینی نشده است، داشتن حداقل ٣٠ سال تمام در روز ثبت نام و حداکثر ٧ سال را شرط سنی حضور در این دوره از انتخابات اعلام و اضافه کرد: برای نخستین بار اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس در یک دوره قرار گرفته است، لذا برابر اصلاحیه سال ٩٥ تبصره ذیل ماده ٣١ انتخابات، اعضای هیئت اجرایی محلس شورای اسلامی همان اعضای اجرایی خبرگان رهبری خواهند بود.

فرماندار شیراز ادامه داد: تفاوت هیئت اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در این است که در این دوره از انتخابات اعضای اجرایی هیئت انتخابات ٣٠ معتمد پیشنهادی را به هیئت نظارت استان معرفی می‌کنند و در صورتی که در روند تایید اعضای هیئت اجرایی اختلافی میان فرمانداری و هیئت نظارت ایجاد شود، مورد اختلاف به شورای نگهبان و وزارت کشور ارجاع خواهد شد.

امیری با یادآوری اینکه اعضای هیئت احرایی شامل فرماندار، دادستان و مدیرکل ثبت احوال استان است؛ از مستقر شدن بازرسی در فرمانداری شیراز و رصد فعالیت‌های داوطلبان انتخاباتی سخن گفت و اضافه کرد: در این راستا شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: مدت زمان تبلیغات رسمی بر اساس قانون یک هفته خواهد یود و برابر برنامه زمانبندی شده به اطلاع داوطلبان رسیده خواهد شد و هر اقدام تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی تعیین شده خلاف قانون محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، یادآور شد: مدت زمان ثبت‌نام پنجمین انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در فارس نیز از ١٥ آذرماه آغاز می‌شود و یک هفته ادامه خواهد داشت.

امیری با بیان اینکه داوطلبان هر حوزه انتخابیه می‌توانند در فرمانداری همان حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به نام‌نویسی کنند، از داوطلبان پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس خواست با توجه به فرآیند زمانی حداقل دو ساعته ثبت‌نام، نام‌نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان