کد خبر: ۱۳۴۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز خبر داد:

3 دانشمند بین المللی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شیراز هستند/ دانشگاه صنعتی شیراز، تنها دانشگاه صنعتی جنوب كشور است

علویان‌مهر گفت: دانشگاه صنعتی شیراز هم اکنون در رده چهارم دانشگاه‌های كشور قرار دارد.

به گزارش شیبرازه، حمید علویان‌مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در جمع خبرنگاران، با ذکر تاریخچه از فعالیت های دانشگاه صنعتی شیراز از سال 83 تا کنون، این دانشگاه را دومین دانشگاه دولتی استان فارس و تنها دانشگاه صنعتی جنوب كشور معرفی کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در این سال‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای از لحاظ علمی و کیفیت داشته و هم اکنون در رده چهارم دانشگاه‌های كشور قرار دارد.

وی حل مشكلات صنعت استان فارس را رسالت دانشگاه صنعتی شیراز دانست و با اشاره به قراردادهای متعددی این دانشگاه با مراكز صنعتی و بخش‌های گوناگون صنعت در كشور، تصریح کرد: تلاش بر این است تا نقش دانشگاه نسل سوم یعنی یك دانشگاه كارآفرین را به خوبی ایفا كند.

علویان‌مهر اساس و ركن دانشگاه صنعیت شیراز را بر مقاطع تحصیلات تكمیلی عنوان کرد و گفت: ۵۱ مقطع و رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد كه پذیرش در آن‌ها از طریق كنكور سراسری است و بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی هم در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و سه دانشمند بزرگ دنیا و جزو یك صدم درصد دانشمندان جهان نیز به‌نام‌های طاهر نیكنام، جمشید آقایی و عبدالله کاووسی‌فرد نیز در این دانشگاه به‌عنوان اعضای هیئت علمی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز هدف خود را ارتقای جایگاه فعلی دانشگاه بیان کرد و با بیان اینکه در دو حوزه مشخص آموزش و پژوهش برنامه‌های خوبی را در دست اقدام داریم، توجه به بحث کیفیت و برنامه‌ریزی جهت كیفیت‌بخشی آموزش‌ها و توجه ویژه به مهارت‌آموزی و آموزش‌های مهارتی را از برنامه های ویژه در راستای ارتقای کمی و کیفی دانشگاه دانست.

وی با بیان اینکه معتقد است که اگر فارغ‌التحصیلان حتی یک مهارت هم بدانند بیکار نخواهند بود، تصریح کرد: لذا در دانشگاه با تشکیل کمیته‌ای در این خصوص و همکاری با سازمان‌های مربوطه مثل اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مراکزی که در حوزه مهارت کار می‌کنند، تحولات خوبی را ایجاد خواهد كرد کما اینکه دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است.

علویان‌مهر گفت: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال حضور دانشجویان در مقاطع مختلف در صنعت تحت عنوان کارآموزی و کارورزی است كه به این قضیه هم توجه شده است و در این راستا میان وزارت علوم با وزارتخانه‌هایی نظیر نفت، صنعت،‌ معدن و تجارت تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است كه از امسال عملیاتی خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز جذب دانشجویان خارجی را راه دیگری برای ارتقای اعتبار دانشگاه دانست و افزود: بدین‌منظور طی یكسال گذشته قراردادهایی با دانشگاه‌های عراق، عمان، كشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپایی و شرق آسیا منعقد كردیم و از امسال نیز دانشجویان عراقی جذب این دانشگاه می‌شوند.

علویان‌مهر به فعالیت‌های پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز اشاره كرد و افزود: دانشگاه صنعتی شیراز می‌خواهد یك دانشگاه نسل سوم یعنی كارآفرین باشد لذا فارغ‌التحصیلان آن باید كارآفرین و خلاق باشند به‌همین منظور تلاش می‌كنیم تا پایان‌نامه‌های ارشد و دكترا را به سمت مسئله محور بودن سوق دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینكه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی همکاران نیز از دیگر فعالیت‌های دانشگاه است، گفت: به‌منظور توسعه كارآفرینی و اشتغال و ارتباط با صنعت، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری بستیم و به زودی مركز نوآوری و كارآفرینی را در دانشگاه صنعتی راه‌اندازی خواهیم كرد كه این مسئله به‌شدت برای ایجاد انگیزه و اشتغال دانشجویان مؤثر خواهد بود.

وی همچنین از انعقاد قراردادی با پارك علم و فناوری استان خبر داد و گفت: بنا شده است تا شعبه‌ای از مركز رشد پارك در دانشگاه صنعتی شیراز راه‌اندازی شود تا شركت‌های دانش‌بنیان هم بتوانند در دانشگاه حضور یابند.

علویان‌مهر با اشاره به اهمیت توجه به دیپلماسی علمی، گفت: آنچه که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به دانشگاه‌ها بوده و یکی از اهداف وزارت علوم است، بحث علم فناوری است لذا تفاهم‌نامه و قراردادهای زیادی با چندین دانشگاه کشورهای همسایه و اروپایی و آسیای شرق شروع کردیم که امیدواریم بتوانیم آن را توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز از تحصیل یك هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع ارشد و دكترا خبر داد و گفت: در صورت راه‌اندازی پردیس دانشگاه صنعتی شیراز می‌توانیم دانشجویان بیشتری را جذب كنیم.

وی با بیان اینکه با نیاز سنجی از صنعتگران استان، تاكنون حدود ۱۰ تا ۱۵ رشته جدید را شناسایی کردیم تصریح کرد: ر حال ارزیابی این رشته‌ها هستیم تا با هماهنگی آموزش و پرورش بتوانیم این رشته‌ها را اضافه كنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در پایان از حضور رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران كشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: بناست كه فردا با حضور ایشان دو تفاهم‌نامه بسیار خوب برای حمایت از دوره‌های پسادكترا و طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه و رساله‌های دكترا منعقد كنیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸
0
به نرم اینترنت محدود کنند
و بیشتر به اخلاق و انسانیت بودجه بزاریم
این نور انسانیت رشد می کند اما سالیان سال با ورود اینترنت الوده شمشیر به قلب انسانیت زده شده و باث بی حرمتی به دین شده و خشم و خودکشی و دل های شیطانی ایجاد شده و دل شیطانی معمولا دیده نمیشه در کشور اما لمس میشه در کشور و لذا با ایجاد طلاب و سخنرانی ها و غیره سبب خواب شدن مردم شده و مثل اینکه دو نفر یک طناب می کشند قران دین و سخنرانی دینی و ان طرف ماهواره و اینترنت کثیف و الوده
که باعث گیجی و خواب مردم شده