کد خبر: ۱۳۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸
رئیس ستاد انتخابات استان فارس خبر داد:

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، بیشترین و لامرد، کمترین داوطلبان تصدی کرسی مجلس در فارس را دارد/ شیراز، حوزه فرعی برای سه اقلیت دینی است

احمدی‌زاده گفت: از دیروز تاکنون 90 نفر برای تصدی کرسی مجلس در فارس ثبت نام کرده اند که 6 نفر از آنها زن هستند.

به گزارش شیرازه، احمد احمدی‌زاده رئیس ستاد انتخابات استان فارس در پایان وقت ثبت نام امروز از داوطلبان حوزه انتخابیه شیراز در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه از آغاز زمان نام نویسی تا کنون90 نفر برای تصدی کرسی مجلس در فارس ثبت نام کرده اند اظهار داشت: از این تعداد، 6 نفر زن و بقیه مرد هستند که حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با با ۳۸ نفر بیشترین و حوزه انتخابیه لامرد و مهر با یک نفر، کمترین تعداد ثبت نامی را در 15 حوزه انتخابیه در استان فارس دارند.

وی با باین اینکه امروز 50 نفر در استان ثبت نام کرده اند افزود: روز گذشته درحوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان ثبت نامی نداشته اند اما امروز در هر 15 حوزه، ثبت نامی داشته ایم.

احمدی‌زاده تأکید کرد: من از همه کاندیدایی که تصمیم به ثبت نام دارند تقاضا می کنم در روزهای اول برای ثبت نام اقدام کنند و به روزهای آخر ثبت نام موکول نکنند، اگرچه ما حتی روز جمعه هم از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر آماده ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی، هم برای مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس رنج سنی ثبت نام شدگان را 12 نفر بین 30 تا 36 ساله و مابقی سنین بالاتر عنوان کرد و گفت: از نمایندگان کنونی، فقط دکتر رحیم زارع نماینده فعلی آباده در حوزه انتخابیه آباده تا کنون ثبت نام کرده است.

به گفته وی، ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در همه حوزه ها تشکیل شده و قطعا هم فرمانداران و هم سایر دستگاه های نظارتی، فعالیت های پیش از موعد را رصد کرده و نتایج این رصدها، مدنظر هیئت های اجرایی و نظارت قرار می گیرد.

احمدی‌زاده با بیان اینکه به همه دست اندرکاران تاکید داشته ایم که جانب بی طرفی را کاملا رعایت کنند تصریح کرد: در سامانه جامع انتخاباتی، همه ثبت نام ها ثبت می شود و در این سامانه، قابلیت اصلاح هم وجود دارد.

در ادامه، محمدرضا امیری فرماندار شیراز هم با حضور در جمع خبرنگاران، از ثبت نام 37 نفر در شیراز خبر داد و گفت: در مجموع ثبت نام کنندگان امروز، 33 نفر مرد و 4نفر زن بوده اند.

امیری در ادامه با بیان اینکه طبق قانون برای 3 اقلیت دینی شیراز حوزه فرعی محسوب می شود اظهار داشت: برای اقلیت ارامنه جنوب، حوزه فرعی اصفهان، برای زرتشتیان و کلیمیان هم به عنوان حوزه فرعی تهران انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

به گفته فرماندار شیراز، ثبت نام اقلیت ها در حوزه اصلی انجام می شود، اما برگزاری انتخابات و رأی گیری در حوزه فرعی شیراز هم برای این اقلیت های مذهبی انجام می پذیرد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان