کد خبر: ۱۳۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه98/9/11

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه98/9/11

فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ابتداي درس خارج فقه، تاكيد فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بر سركشي به خانواده‌هاي كشته‌شدگان در حوادث اخير توسط اوباش، ادامه واكنش‌ها به ادعاي بي‌خبري روحاني از زمان افزايش قيمت بنزين، نشست خبري رييس‌مجلس و تاكيد دوباره علي لاريجاني بر عدم حضور در انتخابات مجلس و رياست‌جمهوري، انتقاد از بيانيه تعدادي از سينماگران حامي دولت در حمايت از اغتشاشگران و همچنين شروع ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.

_______
چرا نميتوان بيانيه هنرمندان به نفع مردم را باور كرد؟.
 «فرهيختگان» نوشت: عمده كنش‌هاي سياسي اهل هنر از سر احساسات بوده و گاهي براي دريافت منافع شخصي و ماندن در لابي‌هاي سياسي بيشتر براي كسب امتياز فرهنگي بوده است.
 چه شد كه حاميان دولت حسن روحاني روبان‌هاي بنفش بسته‌شده به دستان‌شان را كنار گذاشته و حالا درحال جمع كردن امضا براي بيانيه حمايت از مردم هستند. آيا ميتوان اين شكل موضع‌گيري‌ها را خارج از نگاه سياسي‌شان ديد؟.
 مواضع هنرمندان درخصوص معافيت مالياتي، يكي از نقاط آزمون آنها در شرايط اقتصادي امروز است.
______
 خلاصه واكنش كارن همايونفر، پرويز پرستويي و يغما گلرويي به بيانيه سلبريتي ها: فيلم بازي نكنيد!.
 همايونفر آهنگساز ايراني، بيانيه برخي سلبريتي‌ها در حمايت از اغتشاشگران را براي حل مساله ماليات دانست و نوشت: در صفحه شخصي‌ات اعتراض ميكني اما يك و نيم ميليارد دستمزد براي ده روز ميگيري.
 چرا ايران را سياه مي‌كنيم، آنها كه راي دادند و خود را هم جر دادند الان بيانيه مي‌نويسند؟! ... سياه‌كار خود ماييم.
 پرويز پرستويي هم ذيل پست همايونفر نوشت: درود بر كارن عزيز دستمريزاد به شما كه حرف حق رو زدی.
 يغما گلرويي نيز با اشاره به حمايتهاي انتخاباتي گسترده سلبريتي ها از روحاني نوشت: بسياري هوادارانشان را پاي صندوق راي بردند و حالا زير فشار مخاطب مي‌كوشند با انتشار همآهنگ يك متن شعاري، گندِ آن را بپوشانند؛ حالا كه رييس جمهور منتخبشان فرمايش كرده تا صبح گران شدن بنزين از آن خبر نداشته واكنشي نشان نمي‌دهند چون نمي‌توانند پستهاي انتخاباتي خود را توجيه كنند.
______
مقابله حشد الشعبي با حملات سنگين داعش در ديالي.
 منابع خبري عراق از دفع حملات سنگين داعش به شهرك نفط خانه در استان ديالي توسط حشدالشعبي و شهادت پنج نفر از نيروهاي بسيج مردمي عراق خبر مي دهند.
عناصر داعش روز گذشته با سوء استفاده از ناآرامي‌هاي اخير عراق فضا را براي فعاليت مناسب ديدند كه نيروهاي حشد الشعبي به مقابله با آن رفتند و مانع پيشروي تروريست‌ها شدند.
 ديالي در شرق عراق قرار دارد و با ايران هم‌مرز است.
______
 ما مانديم و گراني‌ها.
 وطن‌امروز نوشت: اصلي‎ترين دغدغه مردم پس از شنيدن خبر گراني بنزين، تسري اين افزايش بها به قيمت كالاهاي ديگر بود؛ اتفاقي كه در اولين صبح كاري پس از افزايش نرخ بنزين درقيمت دلار و طلا خودش را نشان داد.
 چند روزي بيشتر نگذشت كه همين افزايش قيمت در بازار خودرو هم روي داد.
 بررسي‌ها نشان ميدهد افزايش قيمت بنزين روي بهاي برخي كالاهاي مصرفي هم تاثيرگذار بوده است.
_______
اولين قرباني گراني بنزين.
 جام‌جم نوشت: پس از گراني بنزين، قيمت لوازم يدكي خودرو بين ۱۵تا ۲۰درصد افزايش يافته و برخي قطعات همچون لاستيك ناياب شد كه قطعا بيشترين تأثير را بر رانندگان تاكسي و خودروهاي حمل و نقل عمومي دارد كه پس از بالارفتن قيمت بنزين، مكلف شده‌اند نرخ كرايه‌ها را افزايش ندهند.
برخي عرضه‌كنندگان عمده لوازم يدكي اقدام به احتكار كالا كرده‌اند تا آن را گرانتر به فروش برسانند؛ در اين ميان بازار فروش روغنهاي تقلبي خودرو نيز داغ است.

Shiraze.ir
نظرات بینندگان