کد خبر: ۱۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/11

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/11

موسوي عليه خودش بيانيه نوشت؟!
 ياران «ميرحسين» در كابينه «روحاني» چه مي كنند؟
 دانا در گزارشي نوشت: بررسي اعضاي معرفي شده از سوي ميرحسين موسوي براي تشكيل كابينه خود در صورت پيروزي در انتخابات را كه مرور كنيد به تركيب فعلي كابينه حسن روحاني ميرسيد؛ يعني همان مسببان وضع موجود اقتصادي.
بايد پرسيد با اين تركيب و با دفاع تمام قد موسوي و خاتمي براي پيروزي دولت تدبير و اميد آيا اين افراد حاضر به عذرخواهي از مردم به خاطر ناكارامدي‌ها هستند?
_____
آشوب با روتوش هنر؛ كاربران فضاي مجازي، سلبريتي‌ها را داغ كردند.
 فعالان شبكه هاي اجتماعي انتقادات زيادي نسبت به رفتارهاي متناقض وضد ملي برخي سلبريتي ها مطرح كرده اند.
 كاربران توئيتر ذيل دو كليدواژه #سلبريتياجارهاي و #بازيگران_آشوب در واكنش به بيانيه حمايتي اين جماعت از اشرار مسلح نوشتند: حمايت صريح از كساني كه هزاران ميليارد خسارت به كشور وارد كرده و به سوي مردم و نيروهاي امنيتي تيراندازي كردند، دروغ بودن ادعاهاي كاسبكارانه سلبريتي‌ها درباره وطن پرستي را مشخص كرد.
 برخي كاربران هم تاكيد كردند اينها در پوشش هنر بيشترين تبليغ را براي روي كار آمدن دولت فعلي داشتند اما اكنون حاضر به پذيرش مسئوليت در ناكارآمدي‌هاي فعلي نيستند.
 بر اساس داده كاوي ها، اين دو هشتگ به ترتيب ترند اول و سوم توئيتر را به خود اختصاص داده و ۳۲۷۰۰ محتوا ذيل آن توليد و بيش از ۴۷ ميليون بازديد كلي داشته است.
 در اينستاگرام نيز ۶۱۰۰ پست با اين دو كليدواژه منتشر شده است.
______
 پوست‌موز حجاريان پيش پاي دولت؛ وزرا براي مذاكره روحاني-ترامپ تهديد به استعفا كنند!
 كمتر از دو هفته پس از حمايت‌هاي تمام قد مقامات آمريكايي از اغتشاشات در ايران، سعيد حجاريان از عناصر تندروي اصلاح‌طلب در گفتگو با نشريه دولتي «ايران‌ماه» خواستار ملاقات روحاني و ترامپ شد.
 حجاريان البته براي كاهش هزينه‌هاي اين ملاقات نيز براي دولت و مجلس نسخه پيچيده و مي‌گويد: اگر عقل جمعي كابينه و نظرهاي كارشناسي، مذاكره روحاني با رييس‌جمهور آمريكا را توصيه كند و مذاكره را مثلاً به استعفا گره بزند و حتي رضايت جمعي از نمايندگان مجلس را هم جلب كند، اين عمل موجه مي‌شود زيرا پس از مذاكره احتمالي روحاني - حتي بدون استجازه- كه ممكن است هر عاقبتي را در پي داشته باشد، هزينه‌ها سرشكن شده است!
_______
 شرق: سال آينده بازهم حامل‌هاي انرژي گران مي‌شود!
 روزنامه حامي دولت «شرق» نوشت: جزئيات طرح منابع هدفمندي يارانه‌ها در لايحه بودجه ۹۹ حكايت از آن دارد كه دولت در تلاش است يارانه‌ حامل‌هاي انرژي را تاجايي‌كه به نظر كارشناسان و مديران سازمان برنامه‌و‌بودجه كشش دارد، كاهش دهد و اين يعني احتمالا گراني برخي از حامل‌هايي كه پيش‌تر شاهد آن در اجراي سهميه‌بندي بنزين و افزايش نرخ آن بوديم.
 دو‌سوم افزايش ارقام نگاهي به صادرات دارد اما يك‌سوم باقي، افزايش قيمت در حامل‌هاي انرژي را براي مردم در پي دارد.
______
 بازداشت كودك آزاران البرزي توسط سازمان اطلاعات سپاه استان.
 با انتشار گسترده ويدئويي در فضاي مجازي مبني بر آزار يك كودك كار و جريحه دار شدن افكار عمومي، بعد از ورود پاسداران گمنام امام زمان(ع) سپاه امام حسن مجتبي(ع) استان البرز، افراد كودك آزار شناسايي و در ساعت ۲ بامداد دوشنبه ۱۱ آذر در شهرستان فرديس دستگير شدند.
 ويدئوي اين اقدام شنيع از روز گذشته تاكنون بارها در شبكه هاي اجتماعي مختلف بازنشر شده و مطالبه گسترده اي براي شناسايي و برخورد با عوامل آن را در پي داشت(پايگاه خبري تيتر يك)
_______
 پشت پرده اغتشاشات تبريز از زبان آشوبگران دستگيرشده.
پايگاه خبري آناج كليپي از مصاحبه با اغتشاشگران تبريز در آبان ۹۸ منتشر كرد.
پول گرفتن براي عربده‌كشي، تقسيم‌كار دقيق آشوبگران و نقش عربستان سعودي در هدايت آشوب‌ها ازجمله مواردي است كه در اين گزارش ويديويي به آن اشاره‌شده است.
_______
 برگزاري كنگره ملي ۹۲ هزار شهيد بسيجي در تهران.
 سردار غلامي، معاون هماهنگ‌كننده سازمان بسيج به تهران نيوز گفت: به مناسبت فرارسيدن ۴۰ سالگي بسيج مستضعفين و هفته بسيج، كنگره ملي ۹۲ هزار شهيد بسيجي در تهران برگزار مي‌شود.
اين كنگره عظيم و ملي با حضور مسئولان لشكري و كشوري، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران، صبح چهارشنبه  ۱۷ آذرماه ساعت ۹ صبح در استاديوم ۱۲ هزارنفري تهران برگزار خواهد شد.

Shiraze.ir
نظرات بینندگان