کد خبر: ۱۳۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

فیلم/ گزارش ۲۰:۳۰ از کشته‌شدگانِ اعتراضاتِ اخیر در شهر صدرا/ گروگانگیران مقهور اقتدار پلیس

شب گذشته در بخش خبری ۲۰:۳۰، گزارشی پخش شد با عنوان تاملی بر پروژه کشته سازی شبکه‌های معاند. در این گزارش، گزارشگر واحد مرکزی خبر نقاط بحرانی را که منجر به درگیری مسلحانه و کشته شدن برخی افراد شده است را تشریح می کند.
به گزارش شیرازه، شب گذشته بخش خبری ۲۰:۳۰ برای نخستین بار به ماجرای کشته شدن برخی در حوادث اخیر پرداخت. 

از صدرای شیراز و شهر قدس تا ماجرای درگیری در نیزارهای ماهشهر که برای اولین بار در رسانه‌های داخلی درباره آن بحث می‌شود. در این گزارش فرماندار و فرمانده انتظامی ماهشهر تشریح می کنند که در روزهای درگیری، چه اتفاقاتی رخ داده است.

همچنین در این گزارش کشته شدن برخی افراد از جمله در شهرهای ماهشهر، بهبهان و شیراز و چند شهر دیگر تایید شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به حوادث اخیر در ماهشهر آمده است: در ماهشهر هم شرایط متفاوت‌تر از مناطق دیگر بود. در ماهشهر عملا برای ساعاتی، افراد مسلح، جنگ مسلحانه براه انداخته بودند. در چنین شرایطی، نیرو‌های حافظ امنیت برای نجات جان مردم ماهشهر وارد عمل شدند.

فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر هم در مصاحبه خبرگزاری صداوسیما اعلام کرده است که نیروهای معاند در این نیزارها مخفی شده بودند و اقدام به تیراندازی به سوی مامورین می‌کردند ولی با درایت و هوشیاری نیروهای مسلح توطئه آنها نقش بر آب شد.

بخش خبری 20:30 در ادامه گزارش خود به تجمعات و اعترضات اخیر در سیرجان، شیراز، شهرقدس، شهریار، ملارد و فردیس اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانید:

صدرای شیراز: برخی افراد که سلاح سرد و گرم همراه داشتند، همه راه‌ها را بر روی مردم این منطقه بسته بودند و عملا آن‌ها را به گروگان گرفته بودند. نیرو‌های حافظ امنیت برای رها کردن مردم از چنگال آنان چاره‌ای جز برخورد مقتدرانه و سخت نداشتند و تعدادی از آنها در این ماجرا کشته شدند.

سیرجان: جمعه ۲۴ آبان شب هنگام تعدادی افراد که سلاح گرم هم داشتند به سمت مخازن نفت و بنزین این شهر حمله می‌کنند و قصد ورود به محوطه و آتش زدن مخازن را داشتند. در اینجا هم نیرو‌های حافظ امنیت وارد عمل شدند و برخی از آنان کشته شدند.

شهرقدس، شهریار و ملارد و فردیس: برخی علاوه بر تخریب گسترده، قصد حمله به فرمانداری‌ها و همچنین مراکز نیروی انتظامی و ربودن سلاح را داشتند. در چنین شرایطی نیرو‌های حافظ امنیت مجبور به مقابله سخت شدند.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

نظرات بینندگان