کد خبر: ۱۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس:

گزارش 72 مورد تخلفات انتخاباتی تا ظهر امروز

قاسم‌پور گفت: اولین هیئتی که برای انتخابات پیش رو شکل گرفته، هیئت بازرسی بوده که از اردیبهشت ماه تشکیل شده است.

به گزارش شیرازه، عبدالرضا قاسم‌پور، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با حضور در ستاد انتخابات شیراز، با اعلام اینکه تا ظهر امروز 72 مورد تخلف انتخاباتی زودهنگام را در سطح استان پایش کردیم، تآکید کرد: این تخلفات را برای فرمانداران به عنوان روسای ستاد اجرایی و برای هیئت های نظارت جهت اطلاع در بررسی صلاحیت ها ارسال شده است.

به گفته وی، بیشتر این تخلفات، تبلیغات زودهنگام است که بعضا نامزدها با حضور در محافل و مجالس مختلف، به صحبت کردن صرف انتخابات، یا برگزار کردن جلسات و دعوت به همکاری در انتخابات بوده است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس تأکید کرد: برای ما فرد یا گروه یا جناح خاصی مهم نیست و هرکس تخلف داشته باشد، به شدت پیگیری می کنیم.

قاسم‌پور با بیان اینکه چند مورد هم گزارش در اظهارنظر مدیران ادارات داشتیم که در حال برسی هستیم، یادآور شد: در صورت مثبت بودن نتایج پیگیری ها، هم برخورد اداری و هم قضایی با نتخلفان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده تخلفات، می توانند به سامانه 111 مراجعه و اطلاع دهند ادامه داد: بعضی از کاندیداها در زمان ورود به ستادهای انتخابات و ثبت نام، عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر می کنند؛ این هم از موارد تخلفات انتخاباتی است که مواردی در چند روز گذشته داشته ایم و تذکراتی هم داده شده است و طبق قانون گزارش آن هم ارسال شده است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس با یادآوری اینکه به همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی تأکید کرده ایم که به هیچ وجه حق ندارند له یا علیه کسی صحبتی کنند و یا از امکانات دستگاه اجرایی خود در این راه استفاده کنند، گفت: 72 مورد گزارش تخلفات انتخاباتی را برای ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی هم ارسال شده و این شعبه به این پرونده ها رسیدگی می کند.

به گفته قاسم‌پور، اولین هیئتی که برای انتخابات پیش رو شکل گرفته، هیئت بازرسی بوده که از اردیبهشت ماه تشکیل شده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان