کد خبر: ۱۳۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس در گفتگو با شیرازه:

با آمادگی کامل به استقبال راهداری زمستانی رفته ایم

عزيزاله روشن گفت: 82 اکیپ راهداری در جاده های استان مستقر شده اند.

مهندس عزيزاله روشن معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه برای راهداری زمستانی، از قبل محورهایی را که نیاز به روکش و ترمیم آسفالت داشته باشند را ترمیم کرده ایم، یکی از محورهای مهم در این مورد را محور گردنه کولی کش دانست که ترمیم آن به اتمام رسیده است.

وی با یادآوری اینکه سایر محورها توسط 24 شهرستان نگهداری می شود که به صورت شبانه روزی کار راهداران شهرستان ها هم در حال فعالیت هستند، تأکید کرد: با آمادگی کامل به استقبال رادهداری زمستانی رفته ایم و در این راستا تمام پیش بینی ها انجام شده و 82 اکیپ راهداری در جاهای حساس استان مخصوصا در گردنه ها مستقر شده اند.

به گفته روشن، در حوزه استان فارس، 82 اکیپ و قریب به 950 پرسنل، و 450 دستگاه ماشین آلات و ادوات راهداری در راه ها مستقر داریم و 123 گشت راهداری برای این ایام در نظر گرفته شده که خصوصا در زمان بارش ها، اگر جایی مشکل خاصی پیش بیاید، به کمک راهدارن مستقر در جاده ها خواهند شتافت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس با بیان اینکه در حال حاضر هم کلیه ترددها برقرار است و در محورهای ارتباطی هم مشکلی نداریم تصریح کرد: در حوزه اداره کل راهداری فارس، 52 گردنه مهم با طول 77 کیلومتر و راه های تحت پوشش برف روبی هم بالغ بر 6هزار و 400 کیلومتر (اعم از روستایی و شریان های اصلی و فرعی) داریم.

وی ادامه داد: برای راهداری زمستانی، 11 هزار تن نمک و 27هزار تن هم شن و ماسه برای ترکیب با نمک تهیه، بارگیری از دریاچه نمک و در محل های مورد نیاز، راهدارخانه ها و محل استقرار اکیپ های راهداری دپو شده تا در صورت لزوم و بارش برف، با ترکیب با هم، در سطح جاده پاشیده می شود.

روشن افزود: مردم از طریق تلفن 341، می توانند هم مشکلات جاده ها را گزارش کنند و هم از وضعیت راه های استان مطلع شوند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان