کد خبر: ۱۳۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

دردسر های یک جلسه در طبقه ۶ استانداری فارس/ معلولین فراموش شدند

نشست تشکل های معلولان استان فارس به مناسب روز جهانی معلولان در حالی در طبقه ششم استانداری فارس برگزار شد که ورود معلولان به این جلسه با چالش همراه بود.
  این جلسه در طبقه ششم ساختمان شماره یک استانداری فارس برگزار شد و معلولان در روز جهانی معلول باید با آسانسور هایی که تنها یک نفر از آنان را می توانست در هر نوبت جا به جا کند خود را به طبقه ششم استانداری برسانند. 

البته این جلسه تعداد زیادی از معلولان با ویلچر را در خود نمی دید اما همان چهار نفر که دارای ویلچر بودند و در این جلسه حضور داشتند نیز با مشکلاتی برای جا به جایی مواجه بودند. 

در این دیدار که معلولان به بیان مشکلات خود در سطح شهر پرداختند این مشکلات بیشتر از سایر مشکلات مد نظر بود. 

عدم وجود پارکینگ ویژه معلولین در سطح شهر ، عدم مناسب سازی شهری و عدم دسترسی به برخی از ادارات  از جمله پرتکرار ترین مشکلات معلولان بود. 

عدم  توجه به معلولان در شهرستان ها و ایجاد فضای ورزش همگانی ویژه این افراد و  ایجاد شغل مناسب برای معلولان از جمله خواسته های است که معلولان از مسئولان استانی داشتند. 

برخی از این افراد متذکر شدند که نمیتوانند از مکان های مذهبی استفاده کنند چون مناسب سازی در این مکان های مذهبی انجام نشده است. 

مناسب سازی شهری دارای قوانین سفت و سخت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این جلسه گفت: مناسب سازی محیط برای معلولین قوانین متعددی وجود دارد و مشکل اجرای قوانین است

محمدرضا رضایی سه شنبه در دیدار با معلولان متذکر شد: مناسب سازی در دستگاه های اجرایی باید در دستور کار دستگاه ها قرار بگیرد و کمیسیون های پایش نیز در استانداری فارس فعالیت دستگاه های اجرایی را پایش می کنند. 

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: فضا های شهر، عبور، مرور و  نشانگرها ، پل های ارتباطی ، رمپ ها و توقف گاه ها و سایر موارد موارد مورد نیاز معلولان در قانون آمده است. 

وی معتقد است در مجموع در رعایت عدالت اجتماعی توانسته ایم اقدامات خوبی در این زمینه داشته باشیم. 

مطالبه گری در اولویت های نیازهای معلولین

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بیش از ۵٠٠ هزار نفر در استان فارس معلول وجود دارد و این افراد باید در خصوص نیازهای خود مطالبه گر باشند.

سید احمد احمدی زاده در این جلسه بیان کرد:مصوباتی که در جلسات مطرح و مصوب می شود باید ضمانت اجرایی داشته باشند و این مصوبات تنها مختص جلسات نباشد.

وی افزود: اولویت ها با توجه به محدودیت های که در جامعه و دولت است باید احصا شود و نسبت به مطالبه گری در اولویت ها اقدامات لازم صورت بگیرد. 

او تاکید کرد: مناسب سازی در بسیاری از مکان های عمومی صورت نگرفته است البته باید فرهنگ سازی در جامعه نیز ایجاد شود./ مهر

نظرات بینندگان