کد خبر: ۱۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۰

استان فارسی ها سالانه چقدر صدقه می دهند

به گزارش شیرازه به نقل از پانا علی الله یاری در برنامه سفره های آسمانی در شیراز ضمن تقدیر از همکاری های صادقانه و خداپسندانه خیرین در امر خدمت به ایتام و محرومین، کمیته امداد را نماد تفکر محرومیت زدایی حضرت امام (ره) دانست.
وی فلسفه ایجاد و تشکیل کمیته امداد از نظر امام راحل (ره) را ساماندهی امور فقرا و محرومین اجتماع دانست که در حال حاضر با گذشت سه دهه از عصر پر برکت این نهاد مردمی، خوشبختانه هم در بعد دولتی و حکومتی از نظر اختصاص اعتبارات دولت و هم در بعد مشارکت های مردمی شاهد تحولات و اتفاقات بسیارمطلوبی بوده است.
الله یاری هنر کمیته را استفاده از ظرفیت های دینی و آموزه های فرهنگی ملی و مذهبی بالقوه موجود خیرین خدا دوست دانست و افزود: ساماندهی نیات خیر این عزیزان اثربخش نمودن همت خیرین در امدادرسانی از بزرگترین برنامه ها و اهداف افراد است.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به ۸ میلیارد تومان کمک مردمی در قالب صدقه در این نهاد جمع اوری می شودف ابراز داشت: مردم خداجوی فارس در بحث یتیم نوازی وحمایت از ایتام گوی سبقت را از همه خیرین ربوده اند.

الله یاری در ادامه ایجاد فضای اطمینان در بین افکار عمومی جامعه خیرین و بسیج عمومی برای رفع اهریمن فقر ومحرومیت را از افتخارات بزرگ کمیته دانست.
وی نمونه بارز این همکاری را در طرح یاوران امداد عنوان داشت که در این طرح برای اولین بار در کشور دانش آموزان مدارس سراسر استان به عنوان همکاران افتخاری کمیته امداد در مدارس فعالیت کرده و نمایندگان این نهاد در بین قشر دانش آموز هستند.

الله یاری ضمن تقدیر مجدد از همکاری های خیرین، حامیان ایتام و مسئولان ادارات و سازمان ها به خاطر همکاری هایشان، از آنان خواست تا با استفاده از فضائل این ماه در حمایت و خدمت رسانی به عزیزترین بندگان خدا تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس در پایان ابراز داشت: این قابلیت در کمیته امداد ایجاد شده که برای هر نوع مشارکت مردمی، آمادگی وجود دارد و تمام اقشار جامعه می توانند در نشرسنت پسندیده انفاق وصدقات در هر زمینه ای که باشد با امداد همکاری کنند.

نظرات بینندگان