کد خبر: ۱۳۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت؛

کاهش ۲۵ درصدی مصرف بنزین در فارس

با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، میانگین مصرف روزانه بنزین در استان فارس به کمتر از ۵ میلیون لیتر کاهش یافته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآور ده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و افزایش مصرف گاز سی ان جی، میانگین مصرف روزانه بنزین در استان از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به کمتر از ۵ میلیون لیتر کاهش یافته است.

امیر بنی کریمی افزود: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت میزان مصرف بنزین در استان حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی اظهارداشت: حدود ۴۰ درصد بنزین استان در کلان شهر شیراز مصرف می‌شود که با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت این میانگین مصرف از روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر به یک میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر رسیده است.

امیر بنی کریمی با بیان این موضوع که سیاست کلی کشور در بخش مصرف سوخت بویژه حمل ونقل ،توسعه سوخت پاک وغیر آلاینده سی ان جی است، گفت: میانگین مصرف این سوخت در فارس تا قبل از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت یک میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب بوده که پس از اجرای طرح با افزایش ۱۵ درصدی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در روز رسیده است.

مدیر منطقه فارس تصریح کرد: با این میزان افزایش مصرف گاز سی ان جی در استان از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت تا پایان دهم آذر بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

بنی کریمی ادامه داد: ۱۲۸ باب جایگاه سی ان جی در استان فعال است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در راستای حمایت از جایگاه‌های خسارت دیده و سوخت رسانی مطلوب‌تر به مردم با انجام تمهیدات لازم ۵ باب جایگاه سیار در شهر شیراز مستقر و مورد بهره برداری قرار گرفتند و در حال حاضر وضعیت سوخت رسانی در استان بدون مشکل در حال انجام است.

نظرات بینندگان