کد خبر: ۱۳۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ با ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیرد

حسین قدیانی گفت: در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، تعریف جدیدی از تمدن های جهان با عنوان نظام سبطه و نظام ضد سلطه را شاهد بودیم که این دو نظام به هیچ وجه با هم همخوانی ندارند.

به گزارش شیرازه، حسین قدیانی مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره "جهادگران علم و فناوری" فارس در شیراز که با همت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس برگزار شد، با شاره به اینکه علمای اهل سیاست معتقدند که امام راحل(ره)، خدمات زیادی را در تأسیس و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی داشتند، دو خدمت را در حوزه نظر و عمل اساسی ترین خدمات امام دانست و گفت: در حوزه نظر، اصل ولایت مطلقه فقیه و در حوزه اقدام و عمل، تشکیل بسیج مستضعفین از خدمات و میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی است. لذا لازم است که بسیج را بهتر و بیشتر بشناسیم و ابعاد آن را واکاوی کنیم.

به عقیده وی، یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی خود را حفظ کرده است، به خاطر ساختار کاملا بومی بسیج است که مشابه آن را در هیچ جای دنیا شاهد نیستیم.

قدیانی با تصریح بر اینکه الان در بسیج دانش ضمنی داریم، اما دانش صریح برای تدریس در دانشگاه‌ها نداریم اظهار داشت: لذا بسیج در انقلاب اسلامی به عنوان عصای موسی است.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حضرت امام (ره)، با تشکیل و تاسیس بسیج، مدلی را نمایان کرد که همزمان در عرصه نظامی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، و هر عرصه دیگری می تواند فعالیت کند؛ و در امتداد آن، هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است.

وی با یادآوری اینکه در انقلاب اسلامی، دو شعار اساسی داشتیم که مانیفست و هویت انقلاب اسلامی است، شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و « نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را دو شعار خاص نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز قاطعانه می گویم در دنیا هیچ کشوری نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد جز جمهوری اسلامی ایران.

بسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیرد

قدیانی، مبانی احیای تمدن اسلامی را دقیقا در تعارض با تمدن های شرقی و غربی دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۳۱ اردیبهشت ۸۶، یک تعریف جدیدی از تمدن اسلامی بیان داشتند. در این سخنرانی، که در صحبتهای اخیر در ۶آذر هم به آن تاکید کردند، دو نظام سلطه و نظام ضد سلطه را مطرح کردند و آمریکا و دیگر دولت های مستکبر را رهبر نظام سلطه دانستند و فرمودند هیچ جا هیچ جمع شدنی برای نظام سلطه و ضد سلطه امکان ندارد. پس هیچ مذاکره و مباشاتی با نظام سلطه نمی توانیم داشته باشیم.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا پابرجایی نظام جمهوری اسلامی، ما همواره با نظام سلطه درگیر هستیم و همواره بین این دو نظام درگیری است. مگر اینکه انقلاب اسلامی استحاله شود و با دست برداشتن از اهداف خود، مثل خیلی دولتهای کنونی بشود.

به گفته وی، نظام سلطه سعی در برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد چرا که اگر جمهوری اسلامی الگو شود، خیلی از کشورهای دیگر را به زودی تحت سلطه نخواهد داشت. در این راستا، هم جنگ سخت و نظامی را در برخوزد با این انقلاب اسلامی راه اندازی کردند و هم حتی جنگ نیابتی در جنگ ۳۳ روزه، هم جنگ سیاسی و امنیتی و نرم و اقتصادی و تحریم.

قدیانی با بیان اینکه از بدو تاسیس بسیج، می دیدیم که بسیجیان با لباس های غیر همشکل وارد عرصه کارزار می شوند و به نظر می رسید که بسیجیان بی نظم هستند، تأکید کرد: بسیجی شاید در ظاهر نظم نداشته باشد، اما در باطن عین نظم است. فرهنگ مدیریت هیئتی که در بسیج مشاهده می کنیم، فرهنگ‌ کمی نیست. در هیئات هیچکس جایگاه بخصوصی ندارد. هر کس هر وقت خواست می آید و می رود و هر‌جا که خواست می نشیند. این فرهنگ را می خواهند از ما بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: در همین ایام گذشته، بسیج هزینه بی تدبیری مسئولین را هم تقبل کرد و با دادن شهید، باز هم از این نظام حفاظت کرد.

بسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیرد

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه مباحث خود، شاهرگ اقتصادی آمریکا روی دو بخش اساسی دانست و گفت: یکی اینکه علم و تکنولوژی را به خدمت گرفته اند پس برای جنگ اقتصادی، در حوزه علم‌و فناوری با بومی سازی باید پیشرفت کنیم.

وی مشکل امروز جامعه را این دانست که قالب های علمی ما برگرفته از غرب است و نیاز است کامل این قالب ها را شناخته و بعد بومی سازی کنیم‌. پس جامعه دانشگاهی رسالت بزرگی را در این راه بر دوش دارد.

به گفته قدیانی، بحث دومی که امروز آمریکا را قطب اقتصادی کرده، این است که پول رایج آمریکا پول رایج دنیاست. پس این دو شاهرگ اساسی برای از بین بردن آمریکا وجود دارد، یکی بی ارزش کردن دلار و دیگر حوزه عملی و فناوری.

مشاور علمی و فناوری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از بزرگ ترین آسیب هایی که امروز در کشور داریم را عدم اطلاع از توانمندی ها و نیازمندی های کشور دانست و تصریح کرد: پس باید از داشته ها و نیازهایمان یک بانک اطلاعاتی قوی داشته باشیم.

به عقیده وی، با تشکیل شبکه فرهیختگان، و ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیرد.

بسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیرد

به گزارش شیرازه، در پایان این مراسم، از منتخبین پنجمین جشنواره جهادگران علمی فارس و نیز خانواده شهید جهانپور شریف، اولین شهید مدافع حرم فارس و سومین شهید در کشور تقدیر شد که سرهنگ مجید علی پور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز، دکتر محمد صالح مقدسی معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فارس، و دکتر ارسلان اشرافی معاون دادگستری فارس و رئیس دانشگاه علمی کاربردی دادگستری در شیراز از تقدیرشدگان بودند.

در حاشیه این مراسم، دکتر مسعودی از منتخبین بسیج جامعه پزشکی فارس به همراه خانواده، جایزه خود را به خانواده شهید "جهانپور شریفی" تقدیم کرد.


بسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیردبسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیردبسیج، عصای موسی در انقلاب اسلامی است/ هر عنصر بسیجی برای خود، یک کانون اثرگذار در جامعه است/ ارتباط میان دانشگاه، صنعت و بازار، اقتصاد رونق می‌گیرد

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان