کد خبر: ۱۳۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های دوسال آینده شورای شهر

شورای اسلامی شهر شیراز، سیاست‌ها و برنامه‌های اداره این شورا برای دو سال آینده را به تصویب رساند.
به گزارش شيرازه، در یکصد و دوازدهمین جلسه صحن علنی شورا، سیاست‌ها و برنامه‌های دوسال آینده شورا در راستای رعایت قوانین و مقررات بالادستی و براي بهبود وضعیت و چگونگی اداره شورای اسلامی شهر تصویب شد.

با تصویب این سیاست‌ها و برنامه‌ها، هیات رئیسه شورا مکلف شد نسبت به اجرا یا تقویت، تکمیل و راه‌اندازی سامانه جامع مصوبات شورا، تقویت همکاری میان کمیسیون‌های شورا به منظور تسریع در روند پیگیری دستور کارهای مشترک، تقویت اصل پاسخگویی شورا و شهرداری به شهروندان، با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و رعایت شفافیت، فراهم کردن امکان ارتباط اعضای شورا به سیستم اتوماسیون گام و سرا، ارتقا سرمایه انسانی شاغل در شورای اسلامی شهر شیراز از طریق آموزش مستمر و به روزکردن نظام اداری و خدماتی شورا، اقداما لازم را انجام دهد.

همچنين هيات رئيسه شورا بايد به اين موارد نيز رسيدگي كنند: تهیه ساختار سازمانی و شرح وظایف تفصیلی کارکنان شورای اسلامی شهر شیراز، تقویت همکاری با سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان شهرستان و استان از جمله تنظیم و مبادله تفاهم‌نامه، تلاش در جهت استفاده کامل از ظرفیت قانون شوراها به ویژه شرح وظایف شورای اسلامی شهر شیراز موضوع ماده ۸۰قانون شوراها، ساماندهی و تقویت بخش کارشناسی و مشاوره‌ای شورای اسلامی شهر شیراز، تقویت بعد نظارتی شورا با پیش‌بینی سازوکارهای مناسب، تقویت مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز، تعیین اولویت‌های شورا و تمرکز فعالیت و تلاش کمیسیون‌های تخصصی در انجام آن‌ها و ارائه گزارش مستمر فعالیت‌های شورای اسلامی شهر شیراز به شهروندان.

اعضای شورا همچنین در این جلسه  با لایحه شهرداری شیراز مبنی بر برگزاری «دومین همایش تاب‌آوری زیست بوم شیراز با رویکرد مدیریت منابع آب، فضای سبز، سیلاب و آبخیزداری شهری» با اعتبار ۷۰۰میلیون ریال در نیمه دوم دی ماه ۹۸ موافقت کردند. 


تصويب آيين‌نامه نحوه فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل‌ و نقل درگذشتگان
آیین‌نامه نحوه فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل‌ و نقل درگذشتگان(اجساد) و نرخ کرایه خودروهای حمل و نقل درگذشتگان در شیراز نیز تصویب شد. طبق اين آيين‌نامه نرخ‌نامه حمل و نقل متوفيان هر ساله توسط سازمان مديريت آرامستان‌هاي شهرداري شيراز، تهيه و به تصويب شوراي شهر مي‌رسد.

همچنين شهرداري شيراز مكلف است حداكثر ظرف مدت يك سال از تاريخ ابلاغ اين مصوبه، نسبت به احداث پايانه مركزي خودروهاي حمل و نقل متوفيان طبق استاندارهاي بهداشتي، محيط‌ زيستي و ترافيكي در آرامستان بهشت احمدي اقدام نمايد.

شركت ها و موسساتي كه تاكنون از سازمان مديريت آرامستان‌ها شرداري شيراز، پروانه فعاليت اخذ نكرده‌اند، به عنوان متقاضي جديد الزاما بايد تمام مراحل مربوط به اخذ پروانه را طي كنند.


نامگذاري برخي محلات
در این جلسه همچنین تصمیمات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی بررسی و اعضای شورا با نامگذاری محله معروف به شاه قلی بیگی به نام شاه قلی بیگی(نصب تابلو نام محله در محدوده ورودی خیابان شهید خسروی)، محله معروف به دشت چنار به نام محله دشت‌ چنار، خیابان شهیدان هنردار به نام خیابان دشت چنار، خیابان بعد از پل دلاوران(ورودی شهرک میانرود) به نام شهیدان هنردار، شهرک گلشن واقع در محدوده شهرداری منطقه ۴ به نام محله کشن، محله واقع در جنب گلزار شهدای شهرک جوادیه معروف به فقیرآباد به نام محله پاکویه، بوستان واقع در شهرک امام حسن مجتبی(ع) در محدوده شهرداری منطقه ۳ به نام بوستان پونه و بوستان واقع در شهرک برآفتاب سعدی به نام آفتاب موافقت کردند.


طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت بازنگري مي‌شود
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با طرح پیشنهادی شهرداری مبنی بر بازنگری طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت شیراز شامل آسیب‌شناسی، اهداف کلان و خرد، مسائل استراتژیک و راهبردهای کلان و خرد و سیاست‌ها موافقت کردند.


امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شورای شهر شیراز، شهرداری و فرهنگ و ارشاد فارس 
در ادامه اين جلسه، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ با هدف همکاری در توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در شهر شیراز به امضا رسید.

همکاری و مشارکت براي برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجرای اقدامات مشترک در جهت ارتقای شاخص‌های حوزه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در شهر شیراز، مورد توافق سه طرف قرار گرفت.
 
تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های دوسال آینده شورای شهر

رئيس شوراي شهر شيراز پس از امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به وظیفه‌ی شورای اسلامی شهر شیراز در ایجاد هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، گفت: قانون، شورای اسلامی شهرها را به عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان می‌شناسد و بر اساس این وظیفه ما نیز در سال سوم فعالیت شورای شهر شیراز تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهری و استانی و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

عبدالرزاق موسوی انعقاد تفاهم‌نامه را یکی از راهکارهای تنظیم و توسعه‌ روابط مدیریت شهری و نهادها و دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: هدف اصلی ما از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها ایجاد فضایی برای بهبود خدمات به مردم است که امیدواریم این سیاست در این زمینه مؤثر واقع شود.

وي با اشاره جایگاه کلان‌شهر شیراز در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: در همین راستا شورای شهر شیراز اولین تفاهم‌نامه خود را با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضا رسانده و تفاهم‌نامه‌های بعدی با چند دستگاه دیگر نیز در حال پیگیری و تنظیم است

انتهاي پيام/

نظرات بینندگان