کد خبر: ۱۳۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
فرماندار شیراز خبر داد:

نام نویسی 42نفر برای تصدی کرسی مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان/ نرم افزار انتخابات در پرتال وزارت کشور قابل دسترسی برای نامزدها

امیری گفت: ملاک ما در آمار روزانه، ثبت نام ثبت شده در ستاد انتخابات است.

به گزارش شیرازه، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در پایان وقت ثبت نامی چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات شیراز، با بیان اینکه ملاک ما در آمار روزانه، ثبت نام ثبت شده در ستاد انتخابات است، گفت: امروز 42 نفر ثبت نام کردن که 8 نفر زن و مابقی مرد هستند. در مجموع 4روز، 119 نفر در شیراز ثبت نام کردند که 19 نفر زن و 100 مرد هستند.

وی افزود: در این چهار روز در مجموع 119 در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 6نفر کارشناسی، 95 نفر کارشناسی ارشد، 17 نفر دکترا و یک نفر هم دارای مدرک حوزوی بوده اند.

امیری با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه در دوره قبل در ثبت نام از کانیداها، تغییر چشمگیری را شاهد نیستیم ادامه داد: از میان ثبت نام کنندگان امروز، جوان ترین 32 و مسن ترین نامزد ثبت نام کننده، 65 ساله بودند.

به گفته فرماندار شیراز، در مورد زن یا مرد بودن برای ثبت نام، قانون و ستاد انتخابات برای ثبت نام کاندیداها تفاوتی از لحاظ جنسیت قائل نیست و قانون برای خانم ها اجازه همسر را نخواسته است.

امیری یادآور شد: از روز گذشته، نرم افزار موبایلی را وزرات کشور در پرتال وزارت کشور بارگزاری کرده که داوطلبان می توانند قبل از اقدام به ثبت نام، با دانلود این نرم افزار و مطالعه آن، اطلاعات لازم را کسب و ارسال کرده و شماره پیگیری را به ستاد ثبت نام برای تسهیل امور ارائه دهند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان