کد خبر: ۱۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/13

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/13

روايت احمد توكلي از شوك سه‌وجهي افزايش قيمت بنزين؛ از اين دولت امنيتي بعيد بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با «شرق»: اصل تصميم روحاني دو شوك جدي را با خود به همراه داشت؛ نخست سهميه‌بندي و ديگري قيمت. با اينكه تحمل اين دو شوك براي جامعه نزد اهل فن زير سؤال بود (لااقل براي دولتي كه رئيس و بسياري از همكارانش امنيتي بوده‌اند، نبايد سخت بوده باشد)؛ اما دولت در كنار اين دو تكانه، شوك ديگري به جامعه وارد كرد كه غيراخلاقي بود؛ اين رفتار دولت ناديده‌گرفتن مردم در اجراي تصميم اصلاح قيمت بنزين تلقي شد.
اجراي اين تصميم به‌دنبال تكذيب‌هاي مكرر زنگنه به وقوع پيوست؛ درحالي‌كه اين امر فريب جامعه محسوب مي‌شود.
_______
 آيت‌الله جنتي: مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را كنار گذاشت.
 دبير شوراي نگهبان در جلسه اين شورا: با توجه به سياست‌هاي ابلاغي مقام مظعم رهبري در خصوص انتخابات، دو سال كار‌هاي كارشناسي با همكاري شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي بر روي اصلاح قانون انتخابات صورت گرفت، اما متأسفانه اين طرح از سوي مجلس كنار گذاشته شد.
 شايسته‌گزيني با اين قانوني كه در اختيار داريم براي شوراي نگهبان امكان‌پذير نيست، لذا ما بر اساس شروطي كه در قانون فعلي و به صورت حداقلي است صلاحيت‌هاي داوطلبان را با دقت بررسي مي‌كنيم.
______
مطهري دروغ ميگويد؛ رهبري دستوري ندادند؛ روحاني موافق طرح بنزين بود.
 ربيعي سخنگوي دولت در حاشيه جلسه هيات دولت درباره نسبت دادن مساله بنزين به رهبر انقلاب از سوي مطهري گفت: اصرار رهبري بر اصلاح ساختار اقتصادي بوده و رهبر انقلاب تنها مصوبه سران قوا را تاييد كردند، حتي يك بار خدمت ايشان ارسال شد و ايشان گفتند سران سه قوه تاييد كنند.
 محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهور هم در گفتگو با مهر درباره ادعاي علي مطهري مبني بر اينكه رئيس جمهور مخالف اجراي طرح سهميه بندي بنزين بود و بنا بر دستور رهبر انقلاب اين طرح اجرا شده است، اظهار داشت: خير، اينگونه نيست؛ رئيس جمهور مخالف اجراي اين طرح نبود؛ اگر آقاي مطهري اين صحبت را كرده باشد من تاييد نمي كنم.
 علي مطهري دو روز پيش مدعي شده بود كه رئيس جمهور چون مي‌خواست بگويد مخالف طرح بنزين بودم و به من تحميل شد گفت كه من از زمان اجرا خبر نداشتم وقتي هم دولت اصرار رهبري را ديد طرح را آورد!
_____
 آخرين اخبار از "حامد آس" از زبان پدرش
پدر جوان كر و لال ايلامي كه ظاهرا طي يك اشتباه عجيب قضايي سر از افغانستان درآورده است ميگويد: حدود ٢٠روز از خارج شدن حامد از خانه ميگذرد.
 در حاليكه شماره تلفن همه اعضاي خانواده در گوشي فرزندم بوده چون هيچ مدرك شناسايي همراهش نبوده با اسم "باباخان" او را به افغانستان فرستادند.
 پسر كر و لال من هيچ مدرك و پولي همراه ندارد و هم اكنون جستجوها توسط چند نفر از اقوام در شهرهاي افغانستان از جمله كابل و هرات براي پيدا كردن حامد ادامه دارد.
من درآمد زيادي ندارم، ولي روزانه بايد مبالغ زيادي در شهرهاي افغانستان براي پيدا كردن فرزندم هزينه كنم(ايلام بيدار)
______
 رهبر معظم انقلاب: رأفت اسلامي مبنا باشد.
 حضرت آيت الله خامنه اي در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي كه پيرامون نحوه مديريت وضعيت جانباختگان و مصدومين حوادث اخيرخدمت ايشان تقديم شد، ضمن موافقت با پيشنهادات مطرح شده مقرر فرمودند: هرچه سريعتر انجام شود و نسبت به افراد مشكوك در هرگروه با جهتي كه به رافت اسلامي نزديكتر است عمل شود".
 در اين گزارش پيشنهاد شده بود كه بر اساس چارچوبهاي قانوني موجود، شهروندان عادي كه بدون داشتن هيچگونه نقشي در اعتراضات و اغتشاشهاي اخير و در ميانه درگيريها جان باخته اند در «حكم شهيد» محسوب شده و خانواده هاي آنان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار بگيرند.
______
 گزارش دبير شوراي عالي امنيت ملي: در خصوص قربانياني كه در جريان تظاهرات اعتراضي به هر نحو جان خود را از دست داده اند، موضوع پرداخت ديه و دلجويي از خانواده هاي آنان پيشنهاد گرديد.
در مورد آن دسته از قربانيان حوادث اخير نيز كه به صورت مسلحانه و در درگيري با نيروهاي حافظ امنيت كشته شده اند مقرر گرديد پس از بررسي وضعيت و سوابق خانواده آنان ،حساب خانواده هاي موجه و ابرومند از فردي كه اقدام به عمل مجرمانه نموده جدا شود و خانواده هاي آنان متناسبا مورد توجه و دلجويي قراربگيرند.
نظرات بینندگان