کد خبر: ۱۳۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/14

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/14

 عراق نخست‌وزير مقتدر مي‌خواهد.
زارعي، كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»: اختلاف بين گروه‌هاي سياسي در عراق به حدي است كه شايد تا ۳ ماه آينده اين كشور از خلأ دولت رنج ببرد و در اين بين امنيت عراق دستخوش تحول خواهد شد.
 در شرايط فعلي كه عراق دچار بحران است اين كشور نيازمند يك نخست‌وزير مقتدر است؛  نخست‌وزيري كه در عين اقتدار، استقلال داشته باشد.
 دولت آتي نيز كه از دل پارلمان برخواهد آمد شبيه به دولت عبدالمهدي خواهد بود.
_______
 احتمال عدم حضور رئيس جمهور در مراسم روز دانشجو؛ روحاني در جمع دانشگاهيان حاضر مي‌شود؟
 مهر نوشت: براساس پيگيري هاي صورت گرفته از دانشگاه ها و وزارتخانه هاي علوم و بهداشت، هنوز دانشگاه محل برگزاري روز دانشجو با حضور رئيس جمهور اعلام نشده و احتمال لغو اين برنامه وجود دارد.
________
 غرفه‌هاي فرهنگي هنري شهدا تحت عنوان "با اين ستاره‌ها مي‌توان راه را پيدا كرد"، پنجشنبه هر هفته در قطعه ۲۶ گلزار شهداي بهشت‌زهرا (س) از ساعت ۱۵ تا اذان مغرب بر پا مي‌شود.
 برپايي اين غرفه‌ها با حضور راويان و مداحان برجسته كشوري همراه است.
______
تظاهرات مردم بغداد تحت عنوان «اخراج خرابكاران»
مردم شهر بغداد عراق در راستاي عمل به رهنمودهاي مرجعيت ديني اين كشور، تظاهرات گسترده‌اي را تحت عنوان طرد خرابكاران برگزار كردند.
 تظاهرات امروز بغداد در حالي به درخواست معترضان و «براي اخراج خرابكاران از تظاهرات» برگزار شد كه احمد الصافي نماينده آيت‌الله سيستاني مرجعيت عالي عراق در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر مقدس كربلا در هشتم آذرماه، ضمن بيان حرمت خون معترضان، از آنها خواسته بود تا صف خود را از آشوبگران جدا كنند.
________
 ناكام ماندن يك پروژه كشته سازي.
 روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام كرد: يك هسته افراطي كه با بريدن شيلنگ و باز گذاشتن شيرگاز آشپزخانه خوابگاه دانشجويي دانشگاه علم صنعت به دنبال انفجار، آتش‌سوزي و كشته سازي بودند، به لطف خدا، هوشياري دانشجويان و تلاش مأموران حراست ناكام ماندند.
 عناصر اصلي اين پروژه خبيثانه شناسايي و دستگير شدند.
اين افراد كه در اغتشاشات اخير نيز شركت و اقدامات ايذايي داشته‌اند؛ در تحقيقات اوليه ايجاد شوك به افكار عمومي و جامعه دانشجويي را در آستانه ۱۶ آذر جزء اهداف خود اعلام كرده‌اند.
در اين پروژه مقرر بود نظام مقصر اين فاجعه قلمداد گردد.
________
 دادستان تهران به اين قبح شكني كم‌سابقه ورود مي‌كند؟
حامي اشرار مسلح در آشوب‌هاي اخير كشور از تروريست‌هاي مسلح آشوب‌هاي منطقه هم حمايت كرد؛ دم خروس هدف مشترك آشوب‌هاي عراق و ايران از مقاله تاج‌زاده در "صدا" بيرون زد.
نشريه اصلاح‌طلب «صدا» كه چند ماه پيش و به دليل بزرگ‌نمايي حضور نظامي آمريكا در منطقه و القاي درپيش بودن حمله آمريكا به ايران توقيف‌شده بود، در شماره جديد خود يادداشت تند و توهين‌آميزي از مصطفي تاج‌زاده، محكوم فتنه ۸۸ را منتشر كرد.
 در بخشي از اين يادداشت آمده است: آن‌وقتي كه ما مي‌گفتيم «بايد برويم در حلب بجنگيم تا فردا در همدان و تهران نجنگيم» به اين نكته توجه نداشتيم كه روزي آن حلبي هم بلند مي‌شود و مي‌گويد: چرا شما بايد در شهر ما بجنگيد تا شهرهايتان امن باشد؟»!
با اين سياست‌ها نه تنها امنيت تهران را تأمين نكرديم بلكه همزمان مردم حلب و شيراز و كرمانشاه هم به اين سياست منطقه‌اي اعتراض مي‌كنند؛ به همين دليل ديگر «اقتدارگرايان» هم زياد از ادبياتي نظير «عمق استراتژيك» استفاده نمي‌كنند!
Shiraze.ir
نظرات بینندگان