کد خبر: ۱۳۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸
امام جمعه استهبان:

مجلس فعلی نتوانست توقعات مردم را برآورده کند

روز دانشجو یعنی روز مبارزه با آمریکا و روز مبارزه با ظلم و روز مبارزه با نفی سلطه غرب ؛ لذا دانشجویان باید به پیشینه روز دانشجو توجه کنند و بدانند که دانشجویان ۶۶ سال پیش با درایت و بصیرت در مقابل آمریکا ایستادند و به شهادت رسیدند.

به گزارش شیرازه به نقل از استهبان آنلاین، امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۱۵) با اشاره به اینکه "حسد" یکی از گناهان کبیره می باشد گفت: حسد یک بیماری روحی روانی است که باعث می شود فرد حسود موقعیت، شغل، ثروت و موفقیت دیگران را نتواند ببیند و اگر انسان متقی و دین مدار باشد نسبت به بندگان خدا حسد نمی ورزد.
وی در ادامه گفت: در روایات آمده که همانطور که آتش باعث از بین رفتن هیزم می شود؛ حسد نیز ایمان را از بین می برد.

حجه الاسلام و المسلمین خاوری با تأکید بر  دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران گفت: پس از کودتای ۲۸ مرداد۳۲ که منجر به ادامه ۲۵ ساله حکومت مستبد شاهنشاهی در کشور شد ، نیلسون به ایران آمد و در ۱۶ آذر همان سال وارد دانشگاه شد که این اقدام منجر به قیام دانشجویان شده که سه نفر از آنان به شهادت رسیدند.

وی در ادامه گفت: روز دانشجو یعنی روز مبارزه با آمریکا و روز مبارزه با ظلم و روز مبارزه با نفی سلطه غرب ؛ لذا دانشجویان باید به پیشینه روز دانشجو توجه کنند و بدانند که دانشجویان ۶۶ سال پیش با درایت و بصیرت در مقابل آمریکا ایستادند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه استهبان با تأکید بر حرکت دانشجویان با محوریت ولی فقیه گفت: دانشجویان باید مواظب باشند که هر گونه اقدام آنان با این پیشینه در تضاد نباشد و وظیفه اصلی دانشجو، کار علمی است چرا که آینده مملکت در دست همین دانشجویان بوده و مسؤولان آینده کشور را از بین همین جوانان خواهیم دید لذا دانشجویان باید از لحاظ علمی خود را توانمند نموده و با بصیرت همیشگی در صحنه باشند.

حجه الاسلام و المسلمین خاوری با اشاره به ثبت نام نامزدهای مجلس یازدهم گفت:نمایندگی مجلس، مسؤولیت بزرگی است و مهم نیست که یک نفر رأی بیاورد، مهم اینست که بتواند پس از رأی آوری، گرهی از مشکلات مردم باز کند علی الخصوص این سه شهرستان(استهبان، نی ریز و بختگان) که دارای مشکلات زیادی هستند.

امام جمعه استهبان در پایان گفت: این روزها شاهد جشنواره ثبت نام هستیم و هر شخصی شناسنامه اش را برداشته و ثبت نام می کند؛ انشااله که بهترین ها وارد مجلس شوند نه مثل مجلس فعلی که نتوانست توقعات مردم را برآورده کند.

نظرات بینندگان