کد خبر: ۱۳۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

در انتخاب نماینده مجلس به دنبال متخصص ترین متعهد ها و متعهد ترین متخصص ها باشید/ هیچ لیستی، لیست بنده نیست و انتخاب، انتخاب مردم است

آیت الله دژکام: مهم ترین کار مجلس قانون گذاری است و برای انجام این کار مهم فردی که انتخاب می شود باید دارای تخصص و خبرگی باشد. پس به دنبال متخصص ترین متعهد ها و متعهد ترین متخصص ها باشید.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه ایمان را یک مقام معنوی عنایت شده توسط خداوند به انسان دانست و گفت: ایمان و صبر یک رابطه نزدیک دارند وصبر، مثل سر در بدن انسان برای ایمان است.

در انتخاب نماینده مجلس به دنبال متخصص ترین متعهد ها و متعهد ترین متخصص ها باشید/ هیچ لیستی، لیست بنده نیست و انتخاب، انتخاب مردم است

آیت الله دژکام صبر را یک خلق نفسانی عنوان کرد و افزود: انسان می تواند هم شکیبا و هم ناشکیب باشد.اگر کسی صبر کند مدت صبر طولانی نمی شود و مزدی که می گیرد مزد جاویدان است. اگر فکر کنیم می بینیم که صبر کردن بر بی صبری برتر می شود. در همه امور زندگی باید صبر کرد و مسائل سیاسی، خانوادگی و اجتماعی با صبر حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحث سیاسی و انقلابی، رهبری بیش از یک بار فرمود که هم می توانیم مقاومت کنیم و هم می توانیم سازش کنیم. اگر مقاومت داشته باشیم پیروز و سربلند خواهیم بود ولی اگر سازش کنیم در دنیا ودر آخرت خار و ذلیل خواهیم بود.

امام جمعه شیراز با توجه به تاریخ و روایات پیامبر اسلام (ص) را اسوه ای در صبر دانست و اظهار داشت: خداوند پیامبر (ص) را مبعوث کرد و به آن گفت که باید در این راه صبر پیشه کنی. هر بار پیامبر (ص) صبرش تمام می شد و یا ناراحت می شد خداوند به او خطاب می کرد که صبر کن و در آخر هم صبر نتیجه داد. از سیره پیامبر باید درس بگیریم و سرلوحه کارمان قرار بدهیم.

آیت الله دژکام با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ایران و تحولات اجتماعی گفت: تحولات اجتماعی، تحولات زمان بری است. ما انقلاب کردیم و گفتیم که می خواهیم دنیا را تغییر بدهیم، اگر می خواهیم چنین اتفاقی صورت بگیرد باید به پایش ایستادگی کرد. برای میدان داری مسلمانان در دنیا و پایان سلطه کافران نیازمند صبر و مقاومت است. طبق گفته پیامبر هر کس صبر کند خداوند ذلیل شدن دشمنانش را نشانش خواهد داد.

وی افزود: ملت ایران نزدیک به 2 سال است که در مقابل تحریم های ترامپ صبر می کند گاهی ممکن است فشار به انسان می آید.، این مسئله ها هستند ولی قرآن می گوید راه حل آن صبر است. اگر قدری صبر کرد می توان دید طبق گفته رهبری، ترامپ را مار و مور خواهد خورد و جمهوری اسلامی و ملت ایران عزت مند در دنیا خواهد ماند.

خطیب نماز جمعه شیراز مهم ترین احساس وظیفه در انتخابات مجلس را انتخاب نماینده دلسوز و خدمتگذار عنوان کرد و گفت: یک جمعی احساس وظیفه دینی و سیاسی کردند و در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند اما مهم ترنی احساس وظیفه ای که ما باید بکنیم در انتخاب نمایندگان است. بسیاری از امور استان و شهر و غیره به نظر و موضع گیری نمایندگان مربوط است. ما باید کسی را پیدا کنیم که خدمتگذار و دلسوز برای مردم باشد.

هیچ کس از درون قلب دیگری خبر ندارد و باید برای انتخاب شایسته به درگاه خداوند متعال متوجه و متوسل شد و از خدا بخواهیم تا بهترینشان را به دلتان بیندازد.

وی تصریح کرد: مهم ترین کار مجلس قانون گذاری است و برای انجام این کار مهم فردی که انتخاب می شود باید دارای تخصص و خبرگی باشد. پس به دنبال متخصص ترین متعهد ها و متعهد ترین متخصص ها باشید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد نمایندگان فارس در مجلس اسلامی از ابتدا تشکیل گفت: طی بررسی های انجام شده، چهره تاثیرگذار در مجلس کم فرستادیم، باید کسی برود که بتواند به صندلی هیئت رئیسه مجلس تکیه بزند و اگر در گوشه ای بود نمایندگان دیگر بگویند که باید نظر فلانی هم بشنویم. باید جایگاه فارس را در سیستم قانون گذاری کشور ارتقا بدهیم. هر جریان سیاسی باید نخبگانشان را به عرصه رقابت بفرستد، نه نفر دوم و سوم.

آیت الله دژکام در مورد لیست بندی ها گفت: هیچ لیستی، لیست بنده نیست و انتخاب، انتخاب مردم است فکر نمی کنم امام جمعه باید در چنین مسائلی ورود کند و تصمیم گیرنده خود مردم هستند.

این استاد دانشگاه، دانشجویان را به عنوان یکی از موتور های حرکت جامعه در عرصه های مختلف معرفی کرد و با یادآوری ویژگی های حرکت دانشجویی افزود: دانشجو باید عدالت خواه، ضد استکبار و استبداد باشد و در هر شکلی که بی عدالتی را می بیند حق دارد اعتراض کند و باید قدرت مطالبه گری و تصمیم سازی در تشکل های خودشان تقویت شود تا ایران اسلامی هر روز پیشرفت کند.

از شهادت آیت الله دستغیب تا جنگ شناختی 

امام جمعه شیراز با توجه به روز شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب امام جمعه پیشین شیراز گفت: روزی که شهید دستغیب به شهادت رسید مظلوم بودند و تا روزی که نفس می کشید هر تهمتی و افترایی را نسبت به ایشان می گفتند و ایشان هم صبر می کردند. ایشان به فکر دین بودند و نه خودشان. وقتی که تکه تکه شدند برخی ها گفتند این چیز ها که در مورد ایشان می گفتند نبوده. دقیقا همون نوع بازی را در جنگ روانی امروزه دشمن دارد اجرا می کند.

هرکس فکر می کند می خواهد از نظام اسلامی دفاع بکند خرابش می کنند. یا ترور شخصیت و یا ترور شخص انجام می دهند. دشمنان اگر نتوانستند آن را بکشند آبرویش را می برند. آن هایی که مورد دشمن هستند باید بدانند که هدف دشمن این است که سرگرم اینگونه مسائل باشیم اما باید حواسمان به اهداف و راه انقلاب باشد.

به گفته آیت الله دژکام آخرین جنگ، جنگ شناختی است که به معنی این است که یک معروفی را منکر می کنند و یک منکر را به جای معروف جا می زنند و باید حواسمان باشد که دشمن با کار کردن بر روی نسل های جوان نتواند چنین نقشه ای را پیاده کند.

آیت الله دژکام از دانشگاهیان و روحانیون خواست تا در جنگ شناختی ورود کنند و به میدان بیایند.


نظرات بینندگان