کد خبر: ۱۳۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸
گزیده خطبه های نماز جمعه استان فارس:

هدف نهایی در جنگ شناختی را قداست زدایی اسلام ناب محمدی (ص) است/ به دنبال طایفه گری، هم حزبی و هم شهری گری نباشیم

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهرها، انتخابات مجلس، رای مردم و مسئله اقتصاد کشور پرداختند.
ی


به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:


استهبان 

امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۱۵) با اشاره به اینکه حسد یکی از گناهان کبیره می باشد گفت: حسد یک بیماری روحی روانی است که باعث می شود فرد حسود موقعیت، شغل، ثروت و موفقیت دیگران را نتواند ببیند و اگر انسان متقی و دین مدار باشد نسبت به بندگان خدا حسد نمی ورزد.
وی در ادامه گفت: در روایات آمده که همانطور که آتش باعث از بین رفتن هیزم می شود؛ حسد نیز ایمان را از بین می برد.

حجه الاسلام و المسلمین خاوری با تأکید بر  دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران گفت: پس از کودتای ۲۸ مرداد۳۲ که منجر به ادامه ۲۵ ساله حکومت مستبد شاهنشاهی در کشور شد ، نیلسون به ایران آمد و در ۱۶ آذر همان سال وارد دانشگاه شد که این اقدام منجر به قیام دانشجویان شده که سه نفر از آنان به شهادت رسیدند.
ایشان در ادامه گفت: روز دانشجو یعنی روز مبارزه با آمریکا و روز مبارزه با ظلم و روز مبارزه با نفی سلطه غرب ؛ لذا دانشجویان باید به پیشینه روز دانشجو توجه کنند و بدانند که دانشجویان ۶۶ سال پیش با درایت و بصیرت در مقابل آمریکا ایستادند و به شهادت رسیدند.
امام جمعه استهبان با تأکید بر حرکت دانشجویان با محوریت ولی فقیه گفت: دانشجویان باید مواظب باشند که هر گونه اقدام آنان با این پیشینه در تضاد نباشد و وظیفه اصلی دانشجو، کار علمی است چرا که آینده مملکت در بین همین دانشجویان بوده و مسؤولان آینده کشور را از بین همین جوانان خواهیم دید لذا از لحاظ علمی خود را توانمند نموده و با بصیرت همیشگی در صحنه باشند.
حجه الاسلام و المسلمین خاوری با اشاره به ثبت نام نامزدهای مجلس یازدهم گفت:نمایندگی مجلس، مسؤولیت بزرگی است و مهم نیست که یک نفر رأی بیاورد، مهم اینست که بتواند پس از رأی آوری، گرهی از مشکلات مردم باز کند علی الخصوص این سه شهرستان(استهبان، نی ریز و بختگان) که دارای مشکلات زیادی هستند.
ایشان در پایان گفت:این روزها شاهد جشنواره ثبت نام هستیم و هر شخصی شناسنامه اش را برداشته و ثبت نام می کند؛ انشااله که بهترین ها وارد مجلس شوند نه مثل مجلس فعلی که نتوانست توقعات مردم را برآورده کند.

مرودشت

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خودضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام وفات  کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)،مومنان را طبق آیات قرآنی برادر یکدیگر قلمداد نمود که نسبت به حقوقی که در مقابل یکدیگر دارند خصوصا اصلاح اختلاف بین آنها  و ایجاد صفا و صمیمیت در بین مؤمنین مورد تاکید خداوند قرار گرفته اند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع  برجام و ابزار جدید اروپایی ها تحت عنوان مکانیزم  ماشه که به آن اخیرا تمسک جسته اند اشاره نمود وافزود : وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در حالی تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران کرد که طرف‌های اروپایی برجام تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود در این توافق عمل نکرده‌اند. 
ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور با اشاره به اقدام ایران در کاهش تعهدات خود در برجام که هر دو ماه یکبار اعلام می‌شود، گفت که پاریس در حال بررسی اعلام مکانیسم حل اختلاف در این توافق موسوم به «مکانیسم ماشه» است.
آقائی بیان کرد :مکانسیم ماشه در واقع همان «ساز و کار حل اختلافات» است که در بندهای ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام گنجانده شده است در این دو بند چگونگی حل و فصل اختلافات میان طرف‌های بر جام آمده است. این دو بند از آنجا که به کار گیری آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به مکانیسم ماشه معروف شده است.
 آقائی با بیان اینکه وزیر خارجه فرانسه در حالی این تهدید راعلیه کشور ایران مطرح می‌کند، که ایران تا یک سال پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام همچنان به همه تعهدات خود در این توافق پایبندبود و منتظر اقدامی از سوی طرف‌های اروپایی آن بود که بهره‌مندی‌های اقتصادی تهران را تضمین کندکه این اتفاق صورت نگرفت.
وی از مسئولان تقاضا داشت که نسبت به استفاده ابزاری از  مسئله مکانیزم ماشه جهت تاثیر بر تصمیمات آنها  مراقب وهوشیار باشند وبیان کرد:کشور ما با داشتن این همه ظرفیت وتوانمندی ها نزدیک به 40سال است که در برابر تحریم های ظالمانه دشمنان ایستادگی کرده وموضوع مکانیزم برجام هیچ تفاوت وسودی برای ما نداشته و تنها ابزاری برای تحمیل خواسته های شیطانی دشمنان واروپایی ها وآمریکا می باشد.
آقائی در ادامه به نامه اخیر وزیر بهداشت در تایید فرمایش  مقام معظم رهبری در خصوص شیطنتی که از سوی دنیای استکبار در ارائه آمار رشد جمعیتی  صورت گرفته بود اشاره نمود وافزود :در سال 1391 مقام معظم رهبری نسبت به عقب رفت کشور وپیر شدن آن هشدار داده بود واز دستگاه های سیاست گذار در این زمینه تقاضا داشت که نسبت به موضوع امر جمعیت ورود پیدا نمایند که تا سال 1395بصورت جسته وگریخته اقداماتی صورت گرفت اما از آن به بعد یک سری شیطنت ها از سوی مراجع آماری بین المللی در جهت القاء برون رفت کشور از این مشکل ارائه شده که با تیز بینی  رهبر فرزانه انقلاب  و تحقیق وزیر بهداشت مشخص گردید .
وی تصریح کرد: مردم ومسئولان بایدنسبت به مسئله تناسب جمعیت مراقب باشند زیرا سیاست دشمن در این زمینه به گونه ای است که بدون جذب نیرو در اراده مسئولان ما نفوذ پیدا نموده وعرصه را به گونه ای فراهم نمایند تا در تصمیم گیر های مسئولان ومسائل مربوط به کشور ما خلل وارد نمایند.
آقائی در ادامه خطبه های خود ضمن تبریک 16 آذر ماه فرا رسیدن روز دانشجو را روز آزادی خواهی ،عدالت طلبی ،پرسشگری ومطالبه عنوان کردوافزود: ۱۶ آذر، نقطه عطف جنبش دانشجویی ایران هست. دانشجو همچنان قلب تپنده جامعه هست و نمی توان چیزی را بر او تحمیل کرد.
وی افزود: دانشگاه مبدا بسیاری از تحولات و زادگاه علم و اندیشه های نو، منادی آزادی خواهی و حق طلبی و نقطه آغاز تحرکات اجتماعی و سیاسی هست و از جامعه دانشگاهی به عنوان موتور محرکه جامعه توصیف کرد و از دانشجویان خواست با مطالعه دقیق تاریخ انقلاب و ژرف نگری و به کارگیری توصیه های مقام معظم رهبری بر حفظ حیات و سرزندگی جنبش دانشجویی در مسیر تعالی انقلاب گام بردارند.
آقائی در ادامه فرا رسیدن 20 آذر ماه مصادف با یاد وخاطره سومین شهید محراب، شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب را گرامی دانست واز این شهید بزرگوار به عنوان یک الگو یاد نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع ثبت نام انتخابات کاندیده های مجلس شورای اسلامی در شهرستان های مرودشت،ارسنجان وپاسارگاد اشاره نمود وافزود :ساختمان ستاد انتخابات در شهرستان مرودشت با درایت فرماندار این شهرستان بصورت مجزا ومستقل نسبت به سال های گذشته ،افتتاح گردیده است که در این زمینه نهایت تشکر وقدردانی را از فرماندار محترم داریم ، و از تلاشهای هئیت های اجرائی ونظارت شورای نگهبان تقدیر به عمل آورد.

سپیدان

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا رستگار امام جمعه بخش سیدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه خداوند از پیشینیان الهی تعهد گرفته که همانند فقرا و ضعفا زندگی کنند اظهار داشت: کار و فعالیت سیره الهی است چرا که همه پیامبران اهل کار بودند.
رستگار گفت: کارکردن شیوه بندگان و اولیاء الهی است پس هر کس می خواهد شیوه زندگی اش اسلامی باشد نباید بیکاری را ارجعیت دهد بلکه کار را در اولویت های خود قرار دهد.
امام جمعه بخش سیدان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت است تصریح کرد: حضرت معصومه (س) زنی از خاندان رسالت و کسی است که پیش از تولدش به میلادش بشارت داده اند.
وی تاکید کرد: شهید دستغیب از شهدای محراب و یکی از ستون های انقلاب اسلامی است که در سایه عبودیت به مقام کرامت رسیده بود.
رستگار با تاکید بر اینکه کار را باید به کاردان سپرد عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تخصص و تعهد داشته باشند.
خطیب نماز جمعه بخش سیدان خاطرنشان کرد: کار شورای نگهبان نظارت استصوابی است، نظارتی که درون گرا در تمامی مراحل انتخابات است.
وی  با اشاره به اینکه مردم بایستی با بصریت فرد اصلح را انتخاب کنند افزود: رد شدن صلاحیت نامزدهای انتخابات به این معنا نیست که صلاحیت هیچ کاری را ندارند بلکه بدین معناست که شایستگی، تعهد و تخصص این کار را ندارند.
رستگار گفت: از شورای نگهبان خواستاریم کسانی را تایید کند که تعهد و تخصص داشته باشند چرا که مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای اسلامی به مدرس هایی نیاز دارد که دنیا طلب نباشند و با پیشنهاد چند دلار دیدگاه خود را نسبت به تصمیم گیری در رابطه با مسائل کشور تغییر دهند.

اقلید

  حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به هشدار مقام معظم رهبری در سال 91 درزمینهٔ سیاست‌های اشتباه جمعیتی کشور و مطالبه و دغدغه ایشان در افزایش جمعیت جوان و فرزند آوری اشاره کرد و بیان داشت: از سال 95، عناصری مشکوک به نام محقق و پژوهشگر، با دست‌کاری در آمار جمعیتی تلاش کردند، کشور را در حوزه رشد جمعیت روبه‌جلو نشان دهند تا در غفلت فراگیر مسؤولان و مردم که با اعتماد بیجا به این آمارها دل‌خوش هستند، با فاجعه کاهش جمعیت جوان و بانشاط مواجه شود.
وی به نفوذ دشمن و لزوم هوشیاری در برابر آن اشاره و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت باید با توجه به وضعیت جمعیتی موجود در کشور و آنچه با آن روبرو هستیم، هرچه سریع‌تر در حمایت از تولیدمثل اقدامی کنند.
امام‌جمعه اقلید به جنگ شناختی اشاره کرد و آن را جنگ فرانو خواند و گفت: نسل جوان هدف اصلی این جنگ هستند، ازاین‌رو باید بیشتر دقت کنند.
طالبی ادامه داد: تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، تسلیحاتی و حتی تجارت‌های جهانی، نوعی هم‌گرایی با این جنگ فرانو (جنگ شناختی) دارد به‌طوری‌که علاوه بر نسل جوان در زیر سؤال بردن نهادهایی چون سپاه، شورای نگهبان، بسیج، امامت جمعه، ایجاد تردید در نتایج حاصله از عملکرد نظام و تحریف عملکردها، بزرگ‌نمایی اشتباهات و کوچک شمردن خدمات و بایکوت خبری و رسانه کردن آن و...توطئه‌های بسیار داشتند.
خطیب جمعه اقلید هدف نهایی در جنگ شناختی را قداست زدایی اسلام ناب محمدی (ص)، ولایت و امامت و اعتماد زدایی بین مردم و بی‌تفاوت و دلسرد کردن مردم نسبت به نظام اسلام و رهبری خواند.

کوار

خلاصه ای ازخطبه های نمازجمعه ۱۵ آذر شهرستان کوار به امامت حجت الاسلام والمسلمین گشول:

امام جمعه در ابتدای خطبه همه را به تقوای الهی دعوت نمودند و در ادامه ابعادی از غفلت را بیان نمود:
1.غفلت اعتقادی(غفلت از خدا؛کسی ک گمراه شود به غفلت عقیدتی دچاراست)
2.غفلت اقتصادی(اسراف و ریخت و پاش؛حمایت نکردن ازتولید کنندگان داخلی)
وی تقوای اقتصادی را انفاق و کمک به نیازمندان دانست.
3.غفلت فرهنگی واجتماعی(اعتیاد به مواد مخدر ومدگرایی را جز این نوع غفلت بیان کرد)
4.غفلت اخلاقی(غفلت از خودسازی؛کسی که دچار حرص و طمع و تکبرشود دچار این نوع غفلت شده است)
5.غفلت سیاسی(سرگرم بودن به حزب ها و نقشه های شوم بیگانگان)
6. غفلت مدیریتی(غفلت در عمل به امور مردم)
وی در ادامه چند مورد از آثار غفلت رابیان نمود:
1.ظاهر بینی(در سوره روم آیه17درباره ظاهر بینی چنین میفرماید:ظاهری از زندگی دنیا میبینند واز آخرت بی توجه اند.......)
2.لهو گرایی(می گساری و موسیقی لهوی و حرام گوش دادن؛
امام جمعه بل بیان تفسیری از سوره جمعه فرمود که خداوند به پیامبر(ص) میفرماید:ای پیامبر ساز و دُهل شام بلند شد ونمازجمعه را رها کردند هرچند تو پیامبر به نماز ایستاده بودی....)
و بابیان تفسیرسوره انبیاء(حساب مردم نزدیک شده است و قیامت بسیار نزدیک است)بیان نمود که آدمی از آینده و فردای خود خبری ندارد پس نباید از یاد خدا در هر لحظه غفلت کند.
3.همنشینی با بد تالین
4.هوا پرستی(عنوان داشت که درسوره کهف آیه 28خداوند می فرمایند:اطاعت نکن از کسی که یاد خودمان را از قلب او غافل کرده ایم و به هوی پرستی مشغول است)
وی در ادامه با بیان انواع تقوا(تقوای فردی،اجتماعی،خانوادگی،سیاسی،اقتصادی،و تقوای مدیریتی)
بر تقوای فردی و خانوادگی تاکید بسیار کرد
حجت الاسلام گشول در بین خطبه های خود با توجه به تقوای مدیریتی برخی از مشکلات شهرستان را بیان نمود و از مسئولین خواست که این مشکلات و ضعف ها را در شهرستان برطرف نمایند.
امام جمعه با توجه به خبر دروغین و کذبی که درباره آمار و افزایش جمعیت کشور بیان شده بود فرمود: اولین کسی که آمار های دروغین را رصد کرد رهبر عزیز انقلاب بود و آمار را کذب بیان کردند و فرموده بودند که آمار جمعیتی ایران هیچ تغییری نداشته است
ایشان در این باره فرمودند که دشمن حتی در آمارهای ما نفوذ داشته اند.
در ادامه با بیان احکام سقط جنین بیان کرد که از سقط جنین به شدت پرهیز شود. و به جوان سازی و افزایش جمعیت و آسان سازی ازدواج جوانان تاکید کرد.
و درآخر بیان نمودند که ما در جامعه امروزی در جنگ شناختی قرار گرفته ایم که هدف این جنگ:ولایت فقیه،سپاه و بسیج و.... است و باید با بصیرت این جنگ را پشت سر بگذاریم.

قیر و کارزین

در ابتدا حجت السلام و المسلمین اکبری امام جمعه شهرستان راجع به معاد و یاد مرگ احادیث روایاتی را بیان نمود.
همواره بایدبه یاد مرگ باشیم و اعمال خود را محاسبه کنیم،به حساب خود برسیم قبل از اینکه به حساب ما برسند.
مراقب باشید دنیا با شما بازی نکند امان از آن هایی که ثروت می اندوزند و در راه خدا نمی دهند و وای بر آن هایی که ثروت می اندوزند از حرام و حلال بعد می گذارند برای دیگران و می روند آن جاست که هیچ فریاد رسی نیست خودت می مانی اعمالت.
امام صادق (ع)می فرمایند اموات در برزخ چه مومن باشند چه کافر به دیدار خانواده ها می آیند و در این دیدارها بیانگر این است که رفت و آمد بین برزخ و دنیا وجود دارد.
خطبه دوم
ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو بیان داشت که امروز نیز باید جنبش دانشجویی همانند قبل مقابل ظلم و سلطه بایستد نه اینکه خدایی نکرده وارد زمین بازی دشمن شود و علیه انقلاب بایستد.
باید مواظب فتنه ها و نقشه های دشمن باشیم دشمنی که قصد دارد به هر شکل شده کشور را نا امن کند.
امنیت یکی از بزرگترین نعمت های یک کشور است درست است گرانی هست مشکل هست اما باید خدارا به خاطر امنیتی که در کشور پابرجاست هزار مرتبه شکر نمود و این نیست جز خون شهدا و مجاهدت های مدافعان امنیت.
گوش ما به لبان مقام عظمای ولایت باشد تا بتوانیم از این فتنه های آخر الزمان به سلامت عبور کنیم و پرچم را به دست صاحب اصلی این کشور بسپاریم.
در پایان نیز راجع به انتخابات مجلس و اینکه مردم مواظب باشند که به چه کسی رای می دهیم و چه کسی را انتخاب می کنیم.

فراشبند

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های این هفته:
جایگاه ولایت فقیه جایگاه بلند و رفیعی است در مذهب تشیع مه متأسفانه آن را به خوبی نمی‌شناسیم.
برخی ها می‌گویند ما امام خمینی(ره) را قبول داریم اما آقای خامنه ای را قبول نداریم، همانند برخی لندن نشین ها که می‌گویند امام حسن(ع) را قبول داریم چون صلح طلب بود اما امام حسین(ع) را قبول نداریم چون جنگ طلب بود و اینها دروغگو هستند و فقط فکر خود و جیب خود هستند و اصلاح طلب نیستند چرا اینکه امام حسین(ع) بیان فرمودند که آمده ام تا جامعه را از فساد و ظلم پاک کنم.
همه ی فقهایی که در حوزه علمیه و نجف اشرف هستند و شاگرد پروری می‌کنند کلهم از ولیه فقیه اطلاعت پذیری می‌کنند چرا اینکه رهبر ولی فقیه است. 
کسی حق تبلیغ علیه ولیه فقیه ندارد و ناجوانمردانه است آنها ما سالها نان و نمک ولی فقیه و حکومت را خورده اند و تمام زندگی آنها از این حکومت است علیه ولی فقیه سخن بگوید و در بین اغتشاشگران علیه ولی فقیه شعار دهد. 

بی تجربه نیست تاریخ اگر عده ای نان و نمک نظام و انقلاب را می خورند و علیه نظام سخن می گویند. 
ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مجلس آغاز شده و برخی ها چه احساس تکلیف می‌کنند ثبت نام کرده و می کنند اما این مردم هستند که باید انتخاب کنند. 
امروزه فریاد بسیاری از مردم بلند است که چه انتخاب بدی داشته ایم و باید با هوشیاری انتخاب درست کنیم و به دنبال طایفه گری و هم حزبی و هم شهری گری نباشیم و باید انتخاب از سر خرد و تحقیق باشد. 
رادیو انگلیس به مردم ایران دستورالعمل می دهد که به فلانی رای بدهید و به فلانی رای ندهید و مردم باید به هوش باشند دیگرانی که دلشان برای ما نسوخته تصمیم نگیرند و باید برای خدا تصمیم بگیریم و مومن ترین و انقلابی ترین را انتخاب کنیم. 
برخی ها از سر نادانی و خیانت می‌گویند ما به هم حزبی خود رای می دهیم حتی اگر یک چوب خشک باشد. 

وقتی دشمن یکی را تایید ودیگری را تخریب می‌کند عقل و دین و خرد اقتضا می‌کند کسی را انتخاب کنیم که مخالف دشمن است. 
قیامت از تک تک ماها سوال می‌شود آیا رای خود را برای خدا درون صندوق انداختیم یا برای غیر خدا.

شهر ارد گراش

خطبه روز جمعه مورخ ۱۵ آذر ۹۸ شهرستان گراش شهر اَرَدس خطیب نماز جمعه حجت الاسلام سید مهدی علوی بودند.
خطبه اول:
خطیب جمعه ارد در ابتدای خطبه نخست همه را به رعایت تقوای الهی و اجتناب از معاصی و محرمات دعوت کرد.
ایشان با اشاره به برخی از آیات و روایات از امام علی (ع) در رابطه با موضوع ادب بیان داشت: هر کدام از ما باید مبلغ احکام دین باشیم،جامعه برای انسانهای با ادب که دستورات دینی را رعایت میکنند شخصیت قائل است.
خطبه دوم:
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی علوی در خطبه دوم با اشاره به خطبه ها و توصیه های امیر المومنین(ع) به  همام درباره صفات انسانهای با تقوا گفت:خدای متعال در روح و جان انسانهای با تقوا بزرگ جلوه کرده به همین دلیل غیر از خدا در چشمانشان کوچک و حقیر است،هر چه معرفت انسان نسبت به خدا بیشتر باشد همه چیز در نظرش کوچک می اید،لذا دل بستن به دنیا باعث فشار و رنج خواهد بود.
علوی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محراب و معلم اخلاق آیت الله دستغیب افزود:ایشان در طول عمر با برکتش خدمات فراوانی برای اسلام و مسلمین و مکتب تشیع داشت و آن خطابه های ماندگار و دلنشین ایشان،آثار قلمی او و کتابهایی که در زمینه های مختلف به که یادگار گذاشته قابل استفاده است.
ایشان به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان قبل از انقلاب ضد استکبار و ضد استعمار بودند،چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری امریکا برای تقویت حکومت سرکوب گر پهلوی به ایران آمد،این سفر با اعتراضات دانشجویان مواجه شد و چند تن از دانشجویان به شهادت رسیدند و این واقعه سبب شد که از سال ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب این خاطره به یاد بماند چرا که حرکت حرکت بزرگی بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این چند سال رهبریشان حدود ۳۰ سخنرانی در دیدارهای دانشجویی داشتند که یکی از موضوعات آن آرمان خواهی بود که معظم له فرمودند: آرمان خواهی فریضه دانشجوی انقلابی و تشکل های دانشجوی است،دانشجوی انقلابی باید وظایفش را در قبال خودش بعنوان یک جوان انقلابی بداند تا نقش خود را در قبال تشکل انقلابی که در آن فعالیت میکند بداند و به انجام وظیفه در محیط دانشگاه بپردازد.
علوی با اشاره به موضوع جمعیت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ هشدار مهمی را در رابطه با موضوع جمعیت بیان کردند،در برهه ای از زمان اشتباهاتی شد که جلوی رشد نسل گرفته شد،در سال ۹۵ تعدادی عوامل نفوذی دست در آمار بردند و به گونه ای وانمود میکردند که در این مدت نسل جوان ما رو به رشد بوده اما رهبری در این جریان مشکوک بود و ایشان دستور بازنگری در آمارها دادند که مشخص شد افرادی دست به این آمارها بردند و در نامه ای که دکتر نمکی وزیر وقت بهداشت به رهبری نوشتند بر این موضوع صحت گذاشته لذا رهبری تذکر دادند که اگر کشور اینگونه پیش برود کشور پیری خواهیم داشت.

وی افزود: این کشور،کشور اسلام و اهل بیت است کشوری که در آن انقلاب صورت گرفته اگر بنا باشد آینده ،آینده ی پیری باشد و جوانان کمتری داشته باشیم بسیار خطرساز است،غیراز شیعه سعی دارند تولید نسل داشته باشند اما شیعیان باید از نظر جمعیت در کشور حرف اول را بزنند اگر با این رویه پیش برود خطرناک است.

صفاشهر

آئین نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر صفاشهر به‌امامت حجت‌الاسلام عادل حاجی‌پور امام‌جمعه محترم صفاشهر در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد. امام‌جمعه صفاشهر با تأکید بر اهمیت و ارتباط دو عنصر صبر و صلوة در آیات قرآن اظهار داشت: صبر و صلوة موجب استقرار و استحکام توجه به خدا در زندگی انسان می‌شود و قله‌های علم، ثروت، معنویت، اخلاق، اقتدار سیاسی و عروج به سمت عرش الهی برای صابرین است.

وی افزود: البته در این مسیر پرتلاطم، مشکلات و سختی‌هایی نیز وجود دارد؛ «لقد خلقنا الانسان فی کبد» اما پیروزی نهایی برای انسان‌های مؤمن به نصرت حق است؛ «الا انّ حزب‌الله هم الغالبون و الا انّ حزب الشیطان هم الخاسرون» و برای رسیدن به قله‌های زیبا، باید موانع را کنار زد و مبارزه کرد؛ «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا»

حجت‌الاسلام حاجی‌پور خاطرنشان کرد: ظفر و پیروزی نهایی برای آنهایی است که بر اصول و آرمان‌های خود صبر می‌کنند. وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی مظهر حقیقی صبر بر اصول و آرمان‌هاست و ملت عزیز و بزرگ و سلحشور ایران نیز مظهر واقعی صبر بر مبانی دین و ارزش‌های الهی هستند. امام‌جمعه صفاشهر گفت: مبانی ما عبودیت است، تقوا و بندگی خداست، دشمنی با دشمنان خداست؛ «اَن اعبدوالله و اجتنبوا الطاغوت». مبانی ما دشمنی با دشمنان بندگان خدا و مستضعفان عالم است.

وی افزود: ایمان به این مبانی مبتنی بر عقلانیت محض است و عقلانیت یعنی مبارزه، یعنی جهاد‌ برای رسیدن به قله‌ها و ارزش‌ها، البته نصرت خدا در این مبارزه و جهاد نیز با ماست. 

خطیب جمعه صفاشهر تصریح کرد: برخی به نام عقلانیت و اعتدال، می‌خواستند و می‌خواهند مردم از مبانی ارزشی خود دست بردارند، از آرمان‌ها و اصول انقلاب خود کم بگذارند، این نمی‌شود. اخلاق یعنی پایبندی به اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و درس اخلاق سکولار در جامعه معنی ندارد و مدرس اخلاقی که انسان را به صبر و استقامت در برابر دشمن دعوت نکند، ارزشی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور گفت: آن درس اخلاقی، آن نماز جمعه‌ای، آن محراب و منبری، آن مسجد و مدرسه‌ای فضیلت و ارزش خواهد داشت که این حقیقت را در وجود مؤمنین زنده کند و استحکام بخشد. وی افزود: انسان، خسران‌زده است مگر اینکه اولا اهل عشق و ایمان و عمل صالح و سازنده باشد و پس از آن در جامعه دینی تواصی به حق و تواصی به صبر داشته باشد که فرمود؛ «تواصو بالحق و تواصو بالصبر»

امام‌جمعه صفاشهر با اشاره به هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به قم، اظهار داشت: هجرت حضرت معصومه(س) یک هجرت تمدن‌ساز بود که توانست شهر مقدس قم را به مدینه فضیلت و فقاهت و مرکز علوم آل محمد(ص) تبدیل کند و امروز از ۲۰۰ کشور دنیا در شهر مقدس قم به تحصیل و تهذیب مشغول‌اند تا در آینده سفیران اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی در سراسر عالم و زمینه‌سازان تمدن نوین اسلامی به پرچم‌داری حضرت ولی عصر(عج) باشند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور خاطرنشان کرد: آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند آغاز یک تحول در جمهوری اسلامی در ابتدای گام دوم انقلاب باشد و مسئولین اجرایی و نظارتی، در نحوه برگزاری انتخابات به مسئله امانت‌داری توجه ویژه کنند. وی نظارت استصوابی شورای نگهبان را ضامن سلامت و امنیت باطنی انتخابات دانست و گفت: نظارت استصوابی، آن نظارتی است که بتواند زمینه نفوذ افراد فاسد در یک مجموعه‌ای به نام مجلس انقلابی را از بین ببرد، نظارت استصوابی یعنی نگهبانی واقعی از منافع این انقلاب و ولایت.


وی تصریح کرد: نخبگان جامعه، اساتید حوزه و دانشگاه، در مساجد، در تریبون‌های مختلف، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نظارت استصوابی را برای مردم به‌ویژه جوانان عزیز تبیین کنند تا زمینه‌های فتنه‌گری برخی فرصت‌طلب به دلیل رد صلاحیت‌های احتمالی در آینده برطرف شود. حجت‌الاسلام حاجی‌پور گفت: امروز باید نعمت وجود بی‌بدیل ولایت و رهبری معظم انقلاب را به درگاه خداوند متعال شکرگذار باشیم. وی افزود: فتنه بزرگ و خطرناک دشمن با بیان کوتاه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در مدت دو روز خاموش می‌شود و امنیت و آرامش در کشور حاکم می‌شود. این را مقایسه کنید با فتنه‌ای که در کشور عزیز عراق چند ماه است با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

خطیب جمعه صفاشهر تأکید کرد: تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هشدار وی برای جلوگیری از یک مسیر فاجعه‌بار در موضوع جمعیت، با نامه وزیر محترم بهداشت کاملا مورد تأیید قرار گرفت. وی اضافه کرد: عنصر اصلی قدرت و مؤلفه برتری ملت ایران در صحنه‌های مختلف، نیروی جوانی و قدرت این جوانان عزیز است، این را دشمن می‌داند. حجت‌الاسلام حاجی‌پور گفت: ایران با ۷۰ درصد کاهش، رکورددار کاهش نرخ باروری در میان کشورهای دنیاست. کاهش نرخ باروری، بر اساس سیاست‌های اشتباه دولت‌های گذشته که یا ناشی از جهالت بود و یا بر اثر یک خیانت، ۷۰ درصد بوده است. این نتیجه نفوذ دشمن در بدنه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران جامعه است. 

امام‌جمعه صفاشهر خاطرنشان کرد: تبیین این امر مهم برای جامعه ایمانی زیاد سخت نیست، خداوند رزق انسان را ضمانت کرده است و به انسان کمک می‌کند؛ «و کأین من دابة لا تحمل رزقها الله یرزقها و ایاکم». وی ادامه داد: ۱۶ آذرماه، روز دانشجو و روز مبارزه با استکبار و استبداد است و دانشجو مظهر اراده و تحول و آزاداندیشی است. وی خطاب به دانشجویان شهرستان تصریح کرد: دانشجویان عزیز شهرستان خرم‌بید برای تحول در منطقه به میدان بیایند. جامعه نیازمند افکار بلند و اراده‌های استوار شماست و بدون حضور نخبگان در متن جامعه، تحولی رخ نخواهد داد.

وی در پایان همچنین خطاب به کاندیداهای نمایندگی مجلس، فعالان سیاسی به‌ویژه پیشکسوتان و بزرگان جبهه انقلاب در نقاط مختلف کشور گفت: ۴۰ سال است که در عرصه‌های سیاسی پیش‌گام بوده‌اید، ۴۰ سال است که در مناصب مختلف مدیریتی در جمهوری اسلامی پیش‌گام بوده‌اید؛ برخی از این عزیزان، امروز سن آنها بالای ۶۰ سال و ۷۰ سال است. تمنای بنده و تمنای جوانان انقلابی از شما این است؛ ۴۰ سال جوانان پشت شما بوده‌اند، امروز نوبتی هم باشد نوبت شماست که کنار جوانان بایستید و میدان را به جوانان پر اراده و پرشور و پرنشاط و خوش‌فکری واگذار کنید که می‌توانند مبدأ تحولات بزرگی در گام دوم انقلاب باشند. احساس تکلیف برخواسته از منیت و خودخواهی را کنار بگذارید و پشت این جوانان بایستید و حمایت کنید.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان