کد خبر: ۱۳۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸
رئیس ستاد انتخابات استان فارس خبر داد:

ثبت نام نهایی ٩١٢نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در فارس/ ۳میلیون واجد شرایط رای دهی هستند

احمدی زاده گفت: تشکیل هیئت اجرایی حوزه شیراز و زرقان به تصمیم گیری وزارت کشور و هیئت نظارت کشور موکول شد.

به گزارش شیرازه، سید احمد احمدی زاده رئیس ستاد انتخابات استان فارس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از ٩١٢ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خود را نهایی کرده اند و ٢٧ نفر نیز با توجه به ناقص بودن مدارک مراحل ثبت نام آنان در حال انجام هستند، اظهار داشت: در مجموع افرادی که طی هفت روز گذشته اقدام به ثبت نام کرده اند ٨١٧ نفر آقا و ٩۵ نفر نیز خانم بوده اند.

وی رنج سنی افراد ثبت نام کننده را نیز ١٧٠ نفر در میانگین ٣٠-٣۵ سال و دو نفر تنها در رده سنی ٧١-٧۵ سال بوده اند و مابقی در میانگین این سن ها بیان کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اعلام اینکه بیش از ۶٩۶ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ١٢١ نفر دارای دکتری ، ۶۴ نفر نیز دارای مدرک لیسانس بوده اند، گفت: ٢٠۶نفر از افرادی که در انتخابات ثبت نام کرده اند دارای سابقه داوطلبی بودند که ٣٣ نفر از انان دارای سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی اند.

به گفته احمدی زاده، داراب و زرین دشت دارای کمترین و حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ٣٧٠ نفر نام نویسی بیشترین ثبت نام را داشته اند.

وی تشکیل کمیته چهارگانه برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان جلسات این کمیته ها را از اردیبهشت ماه سال جاری دانست و گفت: تلاش شده تا در مناطقی که در دوره های قبل مشکلاتی داشتند آن مشکلات احصا و برطرف شود تا انتخاباتی سالم و پرشور داشته باشیم.

ثبت نام نهایی ٩١٢نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس/ بیش از۳میلیون واجدین شرایط رای دهی درفارس

احمدی زاده تصریح کرد: بیش از سه میلیون و ۵٠٠ هزار نفر در فارس واجد شرایط رای دهی بوده که از این میزان ١٩٠ هزار رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین با اشاره به سه هزار و ٣٠٠ صندوق های اخذ رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در فارس وجود داشته و با جمع صندوق های انتخابات خبرگان رهبری شاهد شش هزار و ۶٠٠ صندوق در فارس هستیم تصریح کرد: در این دوره، ١۵ حوزه انتخابیه اصلی و ٧٨ حوزه انتخابیه فرعی داریم و با توجه به اینکه شهرستان های جدیدی در استان تعیین شده است فرمانداران و مسئولین حوزه انتخابات تعیین شده است.

احمدی زاده در ارتباط با معرفی هیات اجرایی، با بیان اینکه با توجه به اجماع نظر در ارائه لیست صورت نگرفت، اسامی اعضای هیات اجرایی برای تعیین تکلیف به وزارت کشور ارسال شده است گفت: هیات اجرایی بر اساس معرفی ٣٠ نفر معتمد و امضای سه عضو اصلی که متشکل از فرماندار ، دادستان و رئیس ثبت احوال است تعیین می شود، اما لیست اعضای ٣٠ نفره معتمدین دو بار رای نیاورد و به فرمانداری ارجاع شد و پس از اصلاح اسامی و اضافه کردن لیست ١٠ نفره یکی از اعضای اصلی شاهد بودیم که تنها ١۴ نفر از اسامی ارسال شده مورد تایید صلاحیت قرار گرفتند.

وی با اعلام ارجاع لیست هیات معتمدین به وزارت کشور، ابراز امیدواری کرد که لیست مذکور تا روزهای آتی نهایی و فعالیت هیات اجرایی آغاز شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان