کد خبر: ۱۳۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/16

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/17

كاربران شبكه هاي اجتماعي: داماد حسن روحاني با نماد ضدانقلاب آمد!
 كامبيز مهدي زاده داماد رئيس جمهور روز گذشته از حوزه انتخابيه تبريز اقدام به ثبت نام براي انتخابات مجلس كرد؛ با اين حال استفاده او و همسرش از شال سفيد كه نماد كمپين ضدديني و ضدملي مسيح علينژاد براي اعتراض به حجاب شناخته مي شود حاشيه ساز شد.
همراهي چند نفر در شمايل باديگارد نيز موجب اعتراض برخي كاربران شد.
 مهدي زاده پيش از اين نيز حواشي مختلفي داشته كه از ميان آنها، گاف عجيب او در يك مصاحبه كه نام نوعي نفت سبك را به عنوان نام يك شركت نفتي به كاربرد! با انتقادات زيادي نسبت به سطح سواد پايين او همراه شد؛ اين در حالي بود كه مدرك تحصيلي وي در حوزه نفت است و به عنوان يكي از مسئولان معاونت علمي رياست جمهوري گفتگو ميكرد.
 داماد روحاني عليرغم اينكه متولد سال ٦٤ است اما مسئوليتهاي مختلف دولتي نيز داشته كه اين انتصابات، نسبت فاميلي او با رئيس جمهور را پر رنگ كرده است.
_______
 رئيس جمهور ۱۶ آذر امسال در دانشگاه حاضر نشد.
در حاليكه طبق رسم تقريبا هر ساله، رئيس جمهور در روز ۱۶ آذر كه روز دانشجو نام‌گذاري شده برنامه حضور در يكي از دانشگاه‌ها را داشت، حسن روحاني امسال بين دانشجويان حاضر نشد.
 يكي از برنامه هاي معمول اين روز، سخنراني صريح نماينده تشكل‌هاي مختلف دانشجويي مقابل رئيس جمهور است.
 روحاني از روزي كه اعلام شد بنزين گران مي‌شود رودر رو با مردم سخن نگفته و حالا با نرفتن به دانشگاه اين فرصت را نيز از دست داد.‌
________
 نامه سه كشور اروپايي به شوراي امنيت سازمان ملل و درخواست براي محدودسازي توانمندي موشكي ايران، دستور رييس قوه قضاييه براي ممنوعيت اعزام به زندان تا زمان تامين وثيقه، تيراندازي افراد ناشناس در محله افسريه تهران، نام نويسي چهره هاي شاخص براي انتخابات مجلس، تظاهرات ميليوني در عراق در حمايت از مرجعيت اين كشور و برگزاري نشست كميسيون مشترك برجام از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه هاي امروز بود.
________
 مقايسه رفتار ظريف و ترامپ در سوء‌استفاده از جايگاه ملي.
 "وطن امروز" نوشت:  ترامپ متهم است در جريان يك مكالمه تلفني با رئيس‌جمهور اوكراين از وي خواسته است تحقيقاتي درباره نقش پسر بايدن، رقيب احتمالي ترامپ در انتخابات 2020، در فعاليت‌هاي اقتصادي در اوكراين انجام دهد افشاي همين مساله رئيس‌جمهور آمريكا را در خطر استيضاح قرار داده است.
 جواد ظريف نيز در سالهاي اخير بارها با بهره‌گيري از جايگاه حقوقي خود منافع حزبي و گروهي را دنبال كرده است.
 نهادهاي نظارتي از جمله قوه‌قضائيه و مجلس نسبت به اين موضوع به صورت مناسب عمل نكردند.
________
 ادعاي شكاف ميان آمريكا و اروپا هوا شد.
"كيهان" نوشت: نامه گستاخانه تروئيكاي اروپايي و ادعاي مضحك مقام آمريكايي درباره توان موشكي ايران، مصداق ديگري از همصدايي آمريكا و اروپا عليه ايران است.
پيش از اين برخي دولتمردان و فعالين اصلاح‌طلب بارها مدعي شده بودند كه برجام ميان آمريكا و اروپا شكاف ايجاد كرد اين در حالي است كه مقامات آمريكايي و سران تروئيكاي اروپايي بارها تاكيد كرده‌اند كه در مواجهه با ايران داراي هدف مشترك هستند و فقط روش‌هاي آنها در رسيدن به اين هدف با يكديگر متفاوت است.
______
 از وزير تا آبدارچي را تغيير ميدهند، بعد ميگويند اختيار نداشتيم!
 محمد بهادري‌جهرمي، معاون پژوهشكده شوراي نگهبان با اشاره به فرافكني مقامات دولتي و اصلاح‌طلبان در «اعتماد» نوشت: پذيرفته نيست موقع انتخابات مردم را منتظر وعده‌هاي رنگارنگ كنيم و بعد از راي مردم، تنبلي خود را به اين و آن حواله دهيم.
 براي هيچ‌ يك از وزرا و معاونان رييس‌جمهور، سفرا، استانداران، فرمانداران، روساي ادارات و ... نظارت شوراي نگهبان اعمال نمي‌شود؛ در ميان آنان حتي كساني هستند كه رد صلاحيت انتخابات مجلس شده‌اند اما مسووليتي مهم‌تر در دولت گرفته‌اند!
 نمي‌شود كه از وزير تا آبدارچي ادارات را تغيير دهيم و موقع پاسخگويي از زير بار مسووليت فرار كنيم.
_______
 تجمع دانشجويي مقابل وزارت امور خارجه.
 همزمان با ۱۶ آذر و روز دانشجو، جمعي از دانشجويان انقلابي در حمايت از شيخ زكزاكي رهبر شيعيان نيجريه و اعتراض به بي عملي و انفعال وزارت امور خارجه نسبت به پيگيري وضعيت وي، در مقابل ساختمان اين وزارتخانه تجمع كردند.

Shiraze.ir
نظرات بینندگان