کد خبر: ۱۳۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

بیش از 250 تن گل زعفران در استهبان تولید شد

برداشت زعفران در استهبان از ابتدای آبان ماه آغاز می شود و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد و به طور متوسط از هر هکتار پنج کیلوگرم زعفران خشک بصورت کلاله از مزارع برداشت می شود.
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان، مدیر جهاد کشاورزی از برداشت 250 تن گل زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت زعفران در استهبان از ابتدای آبان ماه آغاز می شود و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد و به طور متوسط از هر هکتار پنج کیلوگرم زعفران خشک بصورت کلاله از مزارع برداشت می شود.
مهدی اعیان منش مزارع تحت پوشش زعفران این شهرستان را 525 هکتار اعلام کرد و افزود: زعفران استهبان بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کیفیت بی رقیب است و در ایران به نسبت دیگر نقاط از عطر ، طعم و رنگ بالاتری برخوردار است.
اعیان منش با بیان اینکه کشت زعفران در استهبان رو به افزایش است، تصریح کرد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی و کم آب است و در سال‌های اخیر کاشت آن در استهبان به 525 هکتار رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه زعفران استهبان با نشان محصول ارگانیک به بازار عرضه می شود افزود: در مراحل کشت و تولید زعفران هیچ گونه سموم شیمیایی استفاده نمی گردد و محصول تولیدی حاوی هیچ گونه مواد غیر طبیعی نمی باشد.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: زعفران استهبان به بازارهای داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

نظرات بینندگان