کد خبر: ۱۳۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

تامین 6600 صندوق رای برای انتخابات مجلس در فارس/ ثبت‌نام ۹۱۲ کاندیدا برای انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: ۹۱۲ نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس یازدهم در استان فارس ثبت‌نام کردند.
به گزارش شیرازه، احمد احمدی‌زاده روز گذشته در جلسه ستاد انتخابات فارس، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی‌داشت و گفت: از پایان اردیبهشت ماه سال جاری عملاً کار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سطح استان با برپایی کمیته‌های مرتبط حقوق، کمیته‌های چهارگانه، پشتیبانی، فناوری و اطلاعات شروع کردیم.

 رئیس ستاد انتخابات استان فارس با تاکید بر اینکه با توجه به اشرافیتی که در سطح استان داشتیم، بحث خود را بر سلامت انتخابات گذاشتیم، افزود: امنیت انتخابات را رصد و پایش کردیم تا بتوانیم انتخابات دوم اسفندماه را به خوبی برگزار کنیم.

احمدی زاده از پیش بینی 3 هزار و 303 شعبه در سطح استان خبر داد و گفت: 6 هزار و 600 صندوق برای 15 حوزه اصلی و 78 حوزه فرعی در سطح استان تدارک دیده ایم.

وی ضمن قدردانی از تمامی عوامل ستاد یازدهمین دوره انتخاباتی، بیان کرد: در تمامی حوزه‌های انتخابیه در استان به جز حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان در بحث تشکیل هیت اجرایی انجام شده است.

احمدی زاده با تاکید بر اینکه تمام مراحل تشکیل هیئت اجرایی شیراز در چارچوب قانون براساس روز شمار و تقویم زمانبندی انجام شده، اما به دلیل عدم امضای دادستان با لیست 30 نفره پیشنهادی، پرونده این مهم به وزارت کشور برای تعیین تکلیف ارجاع داده شده است، عنوان کرد: برابر با قانون در موعد مقرر لیست 30 نفر معتمد با امضای فرماندار شیراز و مدیرکل ثبت احوال فارس به هیئت نظارت ارسال شد، اما هیئت نظارت به دلیل نبود امضای دادستان، آن را برگشت و خواستار اصلاح شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: مجددا فرمانداری شیراز با استناد به فرآیند قانونی انتخابات و طی مکاتبه با استانداری و برگزاری جلس‌های با حضور دادستان نسبت به بررسی لیست 30 نفره اقدام کرد، اما پس از کش و قوس‌های تشکیل هیئت اجرایی انتخابات شیراز و زرقان، دادستان باز هم لیست فرمانداری را امضا نکرد و خواستار اضافه شدن لیست 10 نفره به لیست پیشنهادی شد و در نهایت تنها 14 نفر از اسامی پیشنهادی، یعنی ١٠ نفر از لیست پیشنهادی دادستان و 4 نفر از لیست پیشنهادی فرماندار را تایید کرد و از آنجا که برای تشکیل هیئت اجرایی حد نصاب افراد تایید شده باید به20 نفر برسد و همچنین به دنبال عدم موافقت مجدد دادستان، لیست به همراه مستندات به وزارت کشور جهت تعیین تکلیف ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه به دلیل مصلحت نظام و آرامش به دنبال اتحاد و همدلی در سطح استان هستیم، گفت: امنیت و سلامت انتخابات مد نظر رهبرمعظم انقلاب و دیگر مسئولان است تا در فضایی آرام این مهم انجام شود.

وی عنوان کرد: پس از تایید وزارت کشور و هیئت نظارت مرکزی، هیئت اجرایی انتخابات شهرستان‌های شیراز و زرقان به فوریت با دستور فرماندار شیراز تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس همچنین با بیان اینکه هیئت اجرایی اقلیت‌های دینی در شیراز نیز تشکیل شده است، گفت: فارس حوزه فرعی از حوزه اصلی اصفهان برای انتخابات اقلیت‌های دینی مشخص شده است.

احمدی زاده با بیان اینکه رسانه نقش خوبی در برگزاری انتخابات پر شور دارد، گفت: صیانت از آراء مردم مهمترین وطیفه ماست.

وی با بیان اینکه امسال 190 هزار نفر رای اولی در سطح استان فارس هستند، افزود: 3 میلیون و 500 هزار نفر واجد رای هستند و در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تعداد کل داوطلبان ثبتنام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را 912 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد 817 نفر مرد و 95 نفر زن شرکت کردندکه تعداد 27 نفر نیز در موعد قانون ثبت نام، نسبت به نامنویسی اقدام کرده اند و ثبت نام نهایی آن‌ها در حال انجام است که این تعداد داوطلب نیز احتمالا به لیست اضافه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: حدود 170 نفر در رده سنی 30 تا 35 و تعداد 2 نفر در رده سنی 71 تا 75 سال و مابقی در میان این دو رده سنی هستند. 

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه 30 نفر از افراد داوطلب دارای مدرک حوزوی، 121 نفر دکترا، 696 نفر فوق لیسانس و 66 نفر دارای مدرک لیسانس هستند و تعداد 206 نفر از این تعداد داوطلب شرکت کننده در انتخابات پایان سال سابقه داوطلبی و 33 نفر نیز سابقه نمایندگی دارند.

وی ادامه داد: 9 نفر از داوطلبان شرکت کننده در فارس اهل سنت و 903 نفر شیعه هستند.

احمدی زاده به وضعیت شغلی افراد داوطلب پرداخت و افزود: 125 نفر فرهنگی، 112 استاد دانشگاه، پزشک 22 نفر، 14 روحانی، 311 کارمند، نماینده مجلس 13 نفر، 42 قاضی و وکیل، آزاد 90 نفر و تعداد 20 نفر بیکار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین با بیان اینکه حوزه انتخابیه شهرستان داراب و زرین دشت با 21 نفر کمترین ثبت نام را در سطح استان داشته اند، گفت: حوزه انتخابیه لامرد و مهر 26 نفر، جهرم و خفر 26 نفر و حوزه انتخابیه شهرستان کازرون و کوهچنار با 60 نفر بیشترین ثبت نام را داشته اند.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان 370 نفر نام نویسی کردند که فرآیند 16 نفر در حال نهایی شدن است.

احمدی زاده به تشریح افراد شرکت کننده در دوره‌ها قبلی پرداخت و گفت: در دور دهم مجلس شورای اسلامی تعداد داوطلبین 727 نفر بود که از این تعداد 650 نفر مرد و زنان 77 نفر بودند. همچنین در دور نهم 374 نفر در مجموع نام نویسی کردند.

احمدی زاده بیان کرد: روز گذشته 2 داوطلب در استان برای ثبت نام در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان