کد خبر: ۱۳۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/18

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/18

«سيّد قاسم موسوي قهار» ذاكر اهل بيت(ع) و مناجات خوان سحرهاي ماه مبارك رمضان پس از دوره‌اي بيماري به لقاء الله پيوست.
______
 كاهش ۱۳۵۶ ميليارد توماني از بودجه دفاعي كشور!
جزئيات لايحه بودجه سال آينده نشان مي‌دهد كه اعتبارات امور دفاعي و امنيتي شامل سه فصل دفاع، فصل حفظ نظم و امنيت عمومي و فصل تحقيق و توسعه در امور دفاعي و امنيتي كاهش قابل توجهي يافته كه در مجموع ۱۳۵۶ ميليارد تومان ميشود.
 بودجه سازمان بسيج مستضعفين نيز كه طيف مختلفي از فعاليت‌ها و خدمات فرهنگي، اجتماعي، عمراني و محروميت‌زدايي را در سطح كشور ارائه مي‌دهد نيز ۴۷ درصد كاهش داده شده است.
دولت در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ نيز فصل امور دفاعي را ۲۷ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ كاهش داده بود.
اين در حالي است كه كشورهاي منطقه با صرف هزينه‌هاي نجومي دائما در حال گسترش توان دفاعي امنيتي خود هستند.
______
تقديم بودجه سال ۹۹ به مجلس از سوي رييس‌جمهور، امروز و در روزنامه‎هاي اصولگرا با تيترهاي «كسري تدبير»، «نفت هنوز بودجه را سياه مي‌كند»، «جزئيات يارانه و‌ حقوق در بودجه ۹۹»، «بلوف اصلاحات بودجه» و در روزنامه هاي اصلاح‌طلب با عناويني چون «رونمايي از بودجه ۴۸۴ هزار ميليارد توماني»، «بودجه استقامت»، «غلظت نفت در بودجه ۹۹»، «دخل و خرج كشور در آخرين سال قرن» و «بودجه ماراتني ۹۹» بازتاب يافت.
_______
زاهدي: هر جا مي‌رويم از عدم پرداخت يارانه معيشتي صحبت مي‌كنند.
نماينده مردم كرمان در صحن علني مجلس در تذكري به رئيس جمهور عنوان كرد كه متاسفانه هر كجا كه مي‌رويم از عدم واريز يارانه معيشتي صحبت مي‌كنند معلوم نيست كه ۶۴ ميليون نفري كه ادعاي واريز پول به حساب آنها را داريد كجا هستند.
______
استعفاها در جيب، شناسنامه‌ها در دست!
 «كيهان» نوشت: مدعيان اصلاحات از يك سو وانمود مي‌كردند كه مايل به ثبت‌نام در انتخابات نيستند اما در انتخابات به طور خيلي جدي شركت كردند؛ از سوي ديگر برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب در حالي در انتخابات شركت كردند كه تا چند روز قبل از آن مي‌گفتند اين مجلس در رأس امور نيست و اساساً كاركردي ندارد.
 ثبت‌نام محمود صادقي تنها چند روز پس از استعفا بيشتر شبيه استندآپ كمدي و توهين‌آميز بود.
________

 تغيير زمان واريز يارانه هدفمندي و حمايت معيشتي.
 نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبري: در بودجه سال آينده حدود ۴۸ هزار ميليارد تومان درآمد نفتي پيش‌بيني شده است كه اين منابع بر حسب يك ميليون بشكه نفت در روز و با نرخ هر بشكه ۵۰ دلار است.
نظرات بینندگان