کد خبر: ۱۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

"محمد" در اوج محبوبیت بین آمریکایی‌ها

شمار نوزادانی که در آمریکا متولد می‌شوند و والدینشان برای آن‌ها نام عربی انتخاب می‌کند، روز به روز در حال افزایش است و نام‌های محمد برای نوزادان پسر و عالیه برای نوزادان دختر جزء ده نام برتر محبوب در این کشور هستند.
به گزارش شیرازه، سایت اینترنتی «بیبی سنتر» با بررسی داده‌های مربوط به ۶۰۰ هزار نوزاد آمریکایی، فهرستی از ۱۰۰ نامی را که والدین آمریکایی ترجیح می‌دهند برای فرزندانشان انتخاب کنند، تهیه کرده است. ده نام برتر این فهرست از محبوبیت فزاینده نام‌های با ریشه عربی حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به این ترتیب، محبوبیت نام «محمد» که پیش از این در سال ۲۰۱۳ در فهرست ۱۰۰ نام برتر انتخاب شده برای نوزادان قرار داشت، به تدریج افزایش یافته و حالا در ردیف ۱۰ نام برتر محبوب قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» به نقل از لیندا مورای، سردبیر ارشد «بیبی سنتر» اعلام کرد: «خانواده‌های مسلمان غالبا به احترام پیامبر اسلام و تبرک آن، برای نخستین فرزند خود نام محمد را انتخاب می‌کنند.»

وی افزود: «این نام همچنین املا‌های گوناگونی دارد که کمک کرده است این نام در ردیف ۱۰ نام برتر قرار گیرد.» همچنین نام «عالیه» در فهرست ۱۰ نام برتر انتخاب شده برای نوزادان دختر قرار گرفته است.

در سال گذشته میلادی، نام «لیام» در ردیف نخست ۱۰ نام برتر قرار گرفت و از نام «جکسون» که شش سال متوالی در صدر این فهرست قرار داشت، پیشی گرفت. از سوی دیگر، نام «سوفیا» برای دهمین سال پیاپی به عنوان محبوب‌ترین نام دخترانه معرفی شد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان