کد خبر: ۱۳۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/18

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/18

روايت عباس عبدي از رويكرد منفعلانه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس.
 فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفتگو با «ايران» گفت: اصلاح‎طلبان با يك ظرفيت زير متوسط وارد ميدان شده‌اند و با اين حساب گمان نمي‎برم كه بتوانند طرفداران خود را براي فعاليت و رأي دادن قانع كنند.
اين نوع ثبت‌نام آنها در انتخابات، بيشتر حالت رفع تكليف و آييني دارد.
 مشكل اصلي اصلاح‌طلبان عدم حمايت بدنه اجتماعي است كه با آنها در ارتباط هستند.
فكر نمي‏‌كنم كه اصلاح‎طلبان بتوانند يك حضور جدي و مؤثري در انتخابات داشته باشند.

_______
 چرخش ١٨٠ درجه اي ادبيات ديپلماتها!
 وطن امروز نوشت: ظريف و عراقچي كه بعد از خروج آمريكا از برجام، سياست برجام اروپايي را كليد زده و تا همين چند ماه قبل نيز بدعهدي اروپايي‌ها را با ادعاهاي عجيب توجيه مي‌كردند، حالا به منتقدان درجه يك تروئيكاي اروپايي تبديل شده‌اند؛ اين مواضع در واكنش به ۱۹ ماه وقت‌كشي اروپا و همچنين تندتر شدن ادبيات كشورهاي اروپايي در موضوع موشكي ايران بيان مي‌شود با اين حال مرور فرمايشات رهبر حكيم انقلاب طي روزها و ماه‌هاي بعد از خروج آمريكا از برجام نشان مي‌دهد ايشان از همان ابتدا نسبت به انجام تعهدات اروپا بدبين بوده و بارها به مسؤولان دولتي در اين باره هشدار داده‌اند.
______
 بازيِ فريب سلبريتي‌هاي بي‌هنر.
 تسنيم نوشت: اگر هنرمندان فعال در سينما، موسيقي و... بايد از ماليات معاف شوند، چرا نبايد اساتيد هنر آشپزي و يا هنر انديشيدن را از ماليات معاف كرد؟!
 ورود سلبريتي‌ها به مباحث كارشناسي و اقتصادي يكي از بي‌محتواترين شيوه‌هاي مواجهه با افكار عمومي است.
در موضوعات بسيار كليدي مانند "برجام" كه يك معاهده پيچيده در چهارچوب مفاهيم "كنترل تسليحات" و "خلع سلاح" است تا بحث‌هاي در حوزه اقتصاد مانند "تورم"، "قيمتگذاري كالاها و خدمات"، "ماليات" و غيره اظهارنظر كرده و يك‌تنه خط بطلان بر هزاران معناي كارشناسي شده مي‌كشند.
 حيرت‌آورتر اينكه با دستور رئيس سازمان برنامه و بودجه عده اي كه معلوم نيست چگونه مي‌خواهند هنرمند تشخيص داده شوند از ماليات معاف مي‌شوند.
______
 آيت الله رئيسي در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه: در تبليغات انتخاباتي بايد از شعاري عمل كردن، سياه نمايي، تخريب، اقدامات خلاف اخلاق و قانون پرهيز شود.
 رسيدگي به تخلفات انتخاباتي بايد به موقع و متناسب باشد و اقدام در خصوص اين تخلفات بعد از برگزاري انتخابات، فايده‌اي ندارد.
 كار زشت آمريكا در ربودن يك دانشمند ايراني بايد مورد سرزنش دولت‌ها و همه نهاد‌هاي مدعي دفاع از حقوق بشر قرار گيرد.
در اين جلسه دادستان كل كشور بر اقدام قوه قضاييه در جهت اجراي دستور اخير مقام معظم رهبري مبني بر تقويت شبكه ملي اطلاعات تاكيد كرد.
________
روحاني: مذاكره يك كار انقلابي است.
رئيس جمهور در دانشگاه فرهنگيان به مناسبت روز دانشجو و بدون حضور خبرنگاران: دانشجو بايد قدرت را نقد كند چون دنبال حقيقت است.
 انتقاد كنيم اما برچسب نزنيم.
 آيا ۱۶ آذرهاي قبل از اين دولت به اين گرمي و پرشوري بود؟.
ما به آمريكا اعتماد نكرديم به همين خاطر گفتيم كه توافق را بعد از تصويب در سازمان ملل مي پذيريم، ما كار خود را درست انجام داديم.
 برجام نه مقدس است و نه لعنتي، يك قرارداد بين المللي است.
پيامبر(ص) هم با يهود بني قريظه قرار داد بست ، آنها خيانت كردند و پيامبر روبرويشان ايستاد، پيامبر با كفارپيمان بست و آنها پيمان شكستند. ما بايد در هر شرايطي منافع خود را در نظر بگيريم.
 اگر راهي داريم كه نقشه و توطئه دشمن را بشكنيم، آن راه را ميرويم؛ مذاكره لازم و يك كار انقلابي است.
_______
 روحاني همه چيز را تكذيب كرد: نه ١٠٠ روزه را گفتم نه بي شناسنامه!.
 رئيس جمهور در دانشگاه فرهنگيان: بنزين ۲ نرخي و دلار چندنرخي سخت و فسادآور است اما گاهي شرايط اضطرار بوجود مي‌آيد.
 اينكه اگر بگوييم فلان فرد، مخالفين را بي‌شناسنامه خوانده، حرف نادرستي است، در يك مراسم سخنراني فردي سخني بر زبان آورد كه مردم و ملت اينچنين مي‌گويند و من گفتم از طرف مردم نگوييد، بلكه بگوييد، نظر حزب من اين است و منظور من از شناسنامه اين بود و اينكه نه بعنوان كل ملت ايران، سخن بگوييد.
 چه زماني در كشور گفتم كه مشكلات را ۱۰۰ روزه حل مي‌كنيم؟ بسياري از دولت‌ها در جهان برنامه گزارش اقدامات ۱۰۰ روزه و برنامه‌هاي ۴ ساله دارند و اين اختراع و اكتشاف ما نيست.
 در همان ۱۰۰ روز با توافق با ۱+۵ توافق موقت كرديم و ۷۰۰ ميليون دلار آزاد شد.
تكرار ادعاي غلط بنزيني درباره پتروشيمي ها.
 روحاني در دانشگاه فرهنگيان: در بنزين خودكفا شده‌ايم در حالي كه در مقطعي مجبور بوديم براي تأمين بنزين از پتروشيمي‌ها استفاده كنيم كه براي محيط زيست مشكل‌ساز بود.
با افزايش قيمت بنزين به دنبال كنترل مصرف بوديم. مصرف بنزين در كشور در سال ٩٧، يازده درصد افزايش يافته بود و پيش‌بيني اين بود كه امسال نيز ١٠ درصد افزايش مصرف داشته باشيم كه اگر با همين روند ادامه مي‌يافت در سال ١٤٠٠ دوباره به واردكننده بنزين تبديل مي‌شديم.
 درآمد حاصل از افزايش بهاي بنزين نيز برغم نياز دولت، همه آن را به خود مردم برمي‌گردانيم.
 در اين دولت توليد بنزين در كشور ٢ برابر شده است و ما از توليد روزانه  ٥٢ميليون ليتر در كشور به ١٠٧ميليون ليتر رسيديم.
________
 سردار جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به اظهارات روز گذشته رئيس جمهور در مجلس مبني بر ضرورت حمايت از شبكه ملي اطلاعات،‌ گفت: هرچند اين حمايت ديرهنگام صورت گرفت اما به هر تقدير جاي خرسندي دارد كه بالاخره در بين مسئولان دولتي نيز اين گفتمان نهادينه شده است كه شبكه ملي اطلاعات يك نياز حياتي براي كشور است.
سازمان پدافند غيرعامل مي‌تواند بازوي نظارتي مجلس باشد.
 مجلس،‌ دولت را مكلف به تكميل شبكه ملي اطلاعات تا پايان سال ۹۹ كند.
 به دنبال استقلال در فضاي سايبري هستيم.
 جاي خالي موتور جستجوي ملي احساس مي‌شود و دومين بخش ضروري در خدمات مرتبط با شبكه ملي اطلاعات راه اندازي «ايميل ايراني» است.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان