کد خبر: ۱۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

محرومیت در آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز بیداد می‌کند

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز از محرومیت شدید این ناحیه به لحاظ کمبود فضای آموزشی خبر داد و گفت: وضعیت به گونه‌ای است که قفل شده‌ایم!
به گزارش شیرازه، الله یار رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز اظهار داشت: این ناحیه با داشتن 75هزار دانش آموز محروم ترین ناحیه شیراز است به طوری که حتی یک استخر شنا در آن وجود ندارد!

وی افزود: بنا به اعلام اداره کل نوسازی مدارس فارس، 18مدرسه ناحیه 4باید تخریب و بازسازی شود و این در حالی است که با همین مدارس نیز جایی برای دانش آموزان حتی به صورت 2شیفت نداریم.

رضایی خواستار توجه جدی مسوولان به وضعیت اسفناک ناحیه 4آموزش و پرورش شیراز شد و گفت: در جریان سیل اخیر چند مدرسه این ناحیه دچار تخریب شد که مجبور شدیم دانش آموزان را به مدرسه فردوسی منتقل کنیم که مدرسه‌ای با سقف چوبی است که در بارندگی دیروز سقف این مدرسه نیز ریزش کرد!

مقام عالی ناحیه 4آموزش و پرورش شهرستان شیراز از عدم همکاری دستگاه‌های دیگر همچون شرکت گاز، برق و آب با آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: در شهرهای دیگر همچون یزد مسوولان دستگاه‌های دیگر در شورای آموزش و پرورش به نفع آموزش و پرورش سخن می‌گویند اما در شیراز برعکس است و مثل اینکه مدیران تمایلی به حل مشکلات ما ندارند.

وی به نمونه ای از عدم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها بعضا آب و برق و گاز مدارس قطع می‌کنند حتی  یک بار شرکت گاز کنتور گاز مدررسه فردوسی را باز کرد و برد! که به نظر بنده این کارها به صلاح شهر فرهنگ و هنر و ادب نیست. البته استدلال آنها فرسوده بودن لوله‌ها و ساختمان بود.

رضایی کمبود زمین را بزرگ ترین مشکل ناحیه 4 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خیر برای ساخت فضای آموزشی داریم اما زمین موجود نیست که از شهرداری تقاضای عاجل برای همکاری داریم.

این مقام مسوول ادامه داد: ما مشکل کمبود زمین را به شهرداران مناطق 3و 7 و 11 منتقل کردیم اما تا به امروز اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری قطعا زمین دارد چراکه می تواند کاربری ها را عوض کند و زمین را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

رضایی با تشکر از استاندار، فرماندار شیراز و مدیر کل آموزش و پرورش به دلیل همکاری با  این ناحیه گفت: با وجود همه مشکلات، اقدامات عمرانی برای ساخت فضای آموزشی در ناحیه 4در یک سال اخیر بی نظیر بوده به طوری که 17فضا در حال ساخت است که این حجم ساخت و ساز با 15سال گذشته برابری می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز  در عین حال گفت: اکثر دانش‌آموزان ناحیه 4 شیراز از افراد کم توان مالی هستند که معمولا از روستاها به حاشیه شهر شیراز پناه آورده‌اند و در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بدسرپرستی یا بی‌سرپرستی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: با وجود این آسیب ها، امکانات آموزش و پرورش نیز در ناحیه 4بسیار ضعیف است به طوری که یک استخر شنا در این ناحیه وجود ندارد و بیشتر امکانات ورزشی در نواحی دیگر است؛ جالب اینکه آن نواحی کاملا برخوردار هستند.

رضایی از رسانه‌ها خواست صدای مظلومیت ناحیه 4آموزش و پرورش شیراز را به گوش مسوولان برسانند و در عین حال گفت: شهرداری برای این ناحیه سرانه ساخت فضای آموزشی در نظر بگیرد.
منبع: فارس
انتهای پیام/

نظرات بینندگان