کد خبر: ۱۳۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
رئیس شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور؛

در تصادف ها، راننده متخلف هم دیه می‌گیرد

راننده متخلف در تصادف ها، شخص ثالث است.
به گزارش شیرازه، رییس شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور گفت: با تصمیم هیئت عمومی دیوان عالی کشور، راننده متخلف در تصادف‌ها هم به عنوان شخص ثالث محاسبه و به او دیه می‌شود و در صورت فوت به خانواده او دیه تعلق می‌گیرد.

علیزاده با بیان این که دادگاه‌ها در مورد اعمال قانون مصوب سال ۱۳۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه و قانون ۱۳۹۵ بیمه در مورد پرداخت دیه به راننده متخلف و شخص ثالث محسوب شدن آن اختلاف نظر داشتند افزود: در هیات عمومی دیوان عالی کشور، استدلال بر آن شد که به دلیل حاکم بودن قانون برنامه پنجم توسعه بر همه قوانین کشور، قوانین مخالف با آن باید متوقف شود.

وی گفت: همه رانندگانی که از سال ۹۰ تا ۹۵ متحمل خسارت جانی یا مالی شدند، به عنوان شخص ثالث می‌توانند از شرکت بیمه خسارت و دیه دریافت کنند.

رییس شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رانندگانی که پرونده شان مختومه شده است، می‌توانند دوباره پرونده شان را باتوجه به تصمیم تاخیر دیوان به جریان بیندازند؟ افزود: اگر چنانچه از سال ۹۰ به بعد بیمه نامه شخص ثالث برای خود و نه راننده دریافت کرده اند ولو اینکه راننده خودش هم بیمه ثالث نشده باشد، قابل تسری است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/
نظرات بینندگان