کد خبر: ۱۳۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/20

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/20

شكايت برادر شهيد اميني از روحاني.
محمدهادي حاج اميني برادر شهيد امير حاج اميني در قالب نامه‌اي از روحاني به دليل ميزان بي سابقه قيمت بنزين برخلاف قانون و حوادث ناگوار پيش آمده پس از آن، به كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي شكايت كرد.
عدم توجه به توصيه هاي رهبرانقلاب، كاهش فاحش ارزش پول ملي، كذب بودن ادعا درباره عدم تاثير قيمت بنزين در گراني‌ها، دروغ بودن لغو تحريمها و موضوع مدارك تحصيلي و سجلي از ديگر موارد شكايت حاج اميني است.
________
اذعان مشاور خاتمي به شكست مطلق اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس از تهران، ادامه تلاش نمايندگان براي استيضاح وزراي نفت و كشور، پاسخ رييس پيشين سازمان صداوسيما به اتهامات مالي روحاني درباره رسانه ملي، صدور كيفرخواست عليه رييس‌جمهور آمريكا، افزايش دوباره قيمت دلار، گمانه‌زني‌ها از اهداف سفر هفته آينده رييس‌جمهور به ژاپن و آخرين تحولات عراق از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.
_____
 پيام تسليت رهبر معظم انقلاب درپي درگذشت استاد موسوي قهار
معاون ارتباطات مردمي دفتر رهبر معظم انقلاب از تسليت ايشان درپي درگشت استاد موسوي قهار خبر داد و گفت: خدمت حضرت مقام معظم رهبري رسيدم و اين خبر را به ايشان دادم، متأثر شدند و براي مرحوم موسوي دعا كردند و فرمودند: از طرف من به خانواده ايشان تسليت بگوييد.
______
سازمان فضاي مجازي بسيج برگزار ميكند: اولين دوره توانمندسازي فعالان رسانه هاي استاني.
 اين دوره ٣ روزه كه از تاريخ بيستم تا بيست و دوم آذرماه برقرار است محورهايي چون خبرنويسي، تيتر نويسي، سوژه يابي، گزارش نويسي، مديريت شبكه هاي اجتماعي مكمل، اصول حرفه اي مصاحبه و همچنين دوره تبييني منطق مديريت رهبرانقلاب را شامل ميشود.
در اين دوره اساتيدي چون حبيب الله معظمي، عليرضا معاف، سيد عابدين نورالديني، اميرحسين ثابتي، مرتضي خلفي زاده، هادي شريفي و مهدي محمدي حضور دارند.
________

 ماجراي سهميه ارزي صداوسيما چه بود؟.
 «وطن‌امروز» با اشاره به اتهام ۹۴۷ ميليون دلاري روحاني به رسانه ملي نوشت: سهميه ارزي مورد اشاره روحاني بر اساس درخواست كتبي رئيس‌جمهور سابق در مدت ۴ سال و طي ۸ قسط به سازمان صداوسيما پرداخت شده است.
روال دريافت اقساط به اين صورت بوده كه  هر بار گزارش جامعي از عملكرد قسط قبلي با امضاي رئيس و  ذي‌حساب سازمان به رئيس بانك مركزي ارائه و پس از بررسي كارشناسي و بعضاً طولاني، مجوز پرداخت قسط بعدي صادر مي‌شده است.
قسط هشتم (آخرين قسط) هم در زمان سيف، رئيس سابق بانك مركزي و در دوره‌ روحاني با رعايت فرآيند پيش‌گفته پرداخت شده است.
_____
نجفي دوباره به "قتل عمد" محكوم شد.
حميدرضا گودرزي وكيل مدافع محمدعلي نجفي در گفتگو با تسنيم خبرداد: بر اساس آنچه در سامانه اعلام شده، دادگاه موكل را به قتل عمد محكوم كرده اما مندرجات رأي هنوز در سامانه ابلاغ نشده است.
در حكمي كه دادگاه صادر كرده، تعدد جرم را پذيرفته و بر همين اساس احتمالاً موكل را به ٦ سال و نيم حبس محكوم كرده است.
 تا يك يا دو ساعت ديگر حكم به صورت كامل ابلاغ مي‌شود و با توجه به اينكه معتقديم موكل مرتكب قتل شبه عمد شده است، به طور قطع به حكم صادره اعتراض مي‌كنيم تا در ديوان عالي كشور مورد رسيدگي قرار گيرد.
_______
 هنرمندان با درآمد بالا بايد ماليات بدهند.
 وزير ارشاد  در پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران: هنرمنداني كه داراي درآمد پايين هستند مي‌توانند از پرداخت ماليات معاف شوند.
در بودجه ٩٩ كارمندان با پرداخت حقوق ٣ميليون تومان از پرداخت ماليات معاف هستند.
 بخش وسيعي از اهالي فرهنگ و هنر كه چندصد هزار نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل مي‌شود طبق بررسي‌هاي به طور متوسط در سال درآمدي معادل ٢.٥ ميليون تومان در ماه داشته‌ و دارند.
 در بحث قانون اصلاح مالياتي بايد حتما به شكل كارشناسي اتفاقات وسيع‌تري صورت گيرد.
 برخي كه صاحب درآمدهاي بالا هستند، بايد اخذ ماليات از آنها مورد بازبيني جدي قرار گيرد.
_______
قرارگاه خاتم‌الانبيا نهاد اقتصادي نيست.
سرلشكر سلامي، فرمانده كل سپاه در سيزدهمين همايش مديران و مسئولين قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص): اين قرارگاه يك نهاد اقتصادي و درآمدزا نيست بلكه بناي عظيمي براي جهاد است به همين خاطر هر چه طلب مالي هم داشته باشد باز به كار و فعاليت مشغول است تا حيات اقتصادي كشور را رونق بخشد.
 مي‌خواهيم تحريم را به گورستان تاريخ بسپاريم و آن را نه توسط دشمن، بلكه به دست خودمان رفع كنيم؛ از دشمنانمان نمي‌خواهيم تحريم را لغو كنند بلكه آن را ادامه دهند، ما زنده‌ايم و هيچ تمنايي از آنها نداريم، بلكه ملت ايران خود تحريم‌ها را شكسته و بي اثر مي‌كنند.
به دنبال تبديل مقاومت اقتصادي به اقتصاد مقاومتي هستيم تا رويه تحريم‌ها معكوس شوند.
بسياري از عوامل نفوذ و دخالت دشمنان را پلمب كرده‌ايم و مي‌خواهيم زبانشان را هم پلمب كنيم.
________
دعوت به گفتگو با دانشجويان را باور كنيم يا حضور پاستوريزه در ميان كارمندان؟!
در شرايطي كه حضور باتاخير روحاني در مراسم روز دانشجو و همچنين عدم اجازه به رسانه‌ها براي پوشش سخنان او در دانشگاه فرهنگيان با انتقادات گسترده روبرو شده، ارگان دولت امروز و به بهانه حضور سخنگوي دولت در يك نشست دانشجويي، ساير نهادها را به گفتگو با دانشجويان تشويق كرد!
«ايران» نوشت: بايد اميدوار بود نه‌فقط دولت بلكه مسئولان ساير قوا و نهادهاي حاكميتي هم ضمن درك اهميت حياتي چنين گفت‌وشنودهايي، عطش اقشار مختلف مردم براي طرح اعتراض‌ها را پاسخ شايسته دهند!
 اين در حالي است كه ديروز روزنامه حامي دولت اعتماد اذعان كرده بود: روحاني بي‌اعلام قبلي، بدون پخش زنده و بي‌حضور خبرنگاران به دانشگاه رفت؛ نوع لباس‌هاي حاضران در اين جلسه نيز بيشتر به معلمان شبيه بود تا دانشجويان!
Shiraze.ir
نظرات بینندگان