کد خبر: ۱۳۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

برگزاری نخستین کارگاه جرایم رسانه‌ای برای اهالی رسانه شیراز

نخستین کارگاه جرایم رسانه‌ای برای اهالی رسانه شیراز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری فارس برگزار شد.

به گزارش شیرازه، نخستین کارگاه ارتقاء رویکرد پیشگیری از جرایم رسانه‌ای با همکاری دکتر روح‌الله منوچهری، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی فارس، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، و با حضور احمد رحمانیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، محسن رجایی‌نیا، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس دادگاه مطبوعات استان فارس، دکتر فضل‌الله فروغی، استادیار دانشگاه شیراز و عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات فارس و خبرنگاران فارس در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس توسط اداره کل دادگستری فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل کتابخانه‌های فارس برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه یکی از دغدغه های اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، مباحث آسیب شناسی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: امیدواریم با تعامل با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و با قلم خبرنگاران، فرصتی برای انتقال این مباحث به جامعه باشد.

برگزاری نخستین کارگاه جرایم رسانه‌ای برای اهالی رسانه شیراز

در ادامه، حضور احمد رحمانیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه امروزه مطبوعات و رسانه ها نقش مهم و اساسی در بحث احساس و ارتقای امنیت در جامعه و پیشگیری از وقوع جرم دارند، اظهار داشت: اهمیت رسانه در این مورد به حدی است که حتی می گویند کسی قوی است و قدرت دارد که رسانه قوی تری را در اختیار داشته باشد.

به گفته وی، امروزه کسی در رقابت های قدرت برتری دارد که رسانه قوی تری را داشته باشد.

رحمانیان گفت: استکبار جهانی رسانه های قدرتمندی را در اختیار دارد و با این سلاح، جنگ رسانه ای را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با باین اینکه در همه زمینه ها و عرصه ها، رسانه می تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی که این روزها درگیر آن هستیم هم تاثیر رسانه را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در این کارگاه، پیشگیری از وقوع جرم و آشنایی با قواعد و قوانین از مباحث مدنظر است.

برگزاری نخستین کارگاه جرایم رسانه‌ای برای اهالی رسانه شیراز

رحمانیان افزود: توقعاتی از رسانه ها داریم و در وهله اول انتظار داریم که هم قوانین و مقررات راجع به مطبوعات را به خوبی بشناسند و از آن آگاه و نیز عامل به آن باشند، و هم در انتقال مباحث پیشگیرانه از وقوع جرم به جامعه، در این حوزه همگام با دادگستری، در ایجاد یک جامعه امن و ارتقای سلامت اجتماعی جامعه کوشا باشند.



برگزاری نخستین کارگاه جرایم رسانه‌ای برای اهالی رسانه شیرازبرگزاری نخستین کارگاه جرایم رسانه‌ای برای اهالی رسانه شیراز

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان