کد خبر: ۱۳۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸
گزیده خطبه‌های نماز جمعه استان فارس:

کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که شانسی برای انتخاب ندارند از صرف هزینه‌های بی‌مورد خودداری کنند/ نباید گرانی‌ها، تورم و ...بر دوش مردم به‌ویژه طیف محروم و ضعیف جامعه سنگینی کند/ مسئولان، صدای مردم مظلوم خرم‌بید را بشنوند

شیرازه گزیده سخنان ائمه جمعه فارس را در این گزارش برای شما گرد‌آوری کرده است.

کاندیده های مجلس شورای اسلامی که شانسی برای انتخاب ندارند از صرف هزینه های بی مورد خودداری کنند/ نباید گرانی‌ها، تورم و ...بر دوش مردم به‌ویژه طیف محروم و ضعیف جامعه سنگینی کند


به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:


مرودشت

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به ترک محرمات وانجام واجبات،عظمت وبزرگی انسان را در گروه تقوی الهی دانست.
کلانتری در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان  واقعی خدمتگذار به نظام ،بیان داشت :مسئوولین وظیفه دارند که در برابر یاوه گویی دشمنان نظام ایستادگی نموده تا خدای نکرده به این انقلابی که به دست مردم دارای عظمت بی نظیری در دنیا شده است ،خدشه ای وارد نشود.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع افزایش نرخ بنزین و گلایه از یک عده از فروشندگان اجناس وکالا که به بهانه افزایش نرخ بنزین اقدام به گران نمودن کالاهای خود نموده ،بیان کرد:  مسئولان باید در این زمینه مراقب باشندوعلاوه بر نظارت و اجرا باید به آن کسی که کالا می‌فروشد گفت که چه ربطی دارد اگر بنزین گران شد آن کالاها هم باید گران شود؛ باید انصاف باشد. آنهایی که مساله بنزین را مطرح می‌کنند در واقع یک مساله اقتصادی را تصویر می‌کنند، بنابراین اجرای آن مهم است و نباید بروند دنبال اینکه اگر بنزین گران شد، بقیه کالاها هم گران شود و بعد بحران درست کنند؛ باید انصاف داشته باشند.
خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اشاره نمود وافزود: پیشرفت علمی کشور در کوران حرکت پرشتاب علمی جهان، کاملاً ضروری و حیاتی  می باشدو با اشاره به شوق سرشار، انگیزه تحسین برانگیز و اعتماد به نفس جوانان نخبه خاطرنشان کرد: هر جوان نخبه پاره تن ایران عزیز ماهست و برای رفع مشکلات نخبگان باید سند راهبردی امور نخبگان را کاملاً جدی اجرا و پیگیری کرد..
وی در ادامه ضمن اشاره به عدم پایبندی اروپایی ها وآمریکایی ها در عمل به تعهدات خود در موضوعات متعدد،بیان کرد:یک عده تصور می کنند که آمریکا گره گشای مشکلات مردم در دنیا می باشد واین در حالی است که رئیس خود حقه بازان ترامپ می باشد که حتی در مسائل جزئی کشور خود با مشکل مواجهه شده وهمواره به دنبال روا داشتن ظلم وستم به مردم می باشد.
کلانتری با بیان اینکه اگر ملت ما فرمایشات مقام معظم رهبری را آویزه گوش خود قرار دهند،هم دنیا وهم آخرت آنان تامین خواهد بود ،تصریح کرد:دشمنان نظام با راه انداختن جنگ اقتصادی سعی در ایجاد تفرقه افکنی بین مردم ومسئولان نظام ما را دارند.
وی ضمن اشاره به نقد برخی کم‌کاری‌ها در ارائه راه سوم برخاسته از انقلاب اسلامی بیان کرد: راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی. ما به برکت اسلام راه سومی را به ملتها ارائه کرده ایم که باید بیش از پیش با سخن منطقی و عمل خود، دل ها را به این راه سودمند برای بشریت جذب کنیم و ملتها را از نفوذ روزافزون فرهنگ منحط غرب نجات دهیم.  
کلانتری در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 27 آذر ماه سالروز تشکیل حوزه ودانشگاه وشهادت شهید مفتح،بیان داشت : روز وحدت حوزه و دانشگاه، از یادگارهاى ارزشمند امام بزرگوار ماست. این مسأله هم مثل همه‌ى تدابیر و تصمیمهاى مهمى که در راه جریان صحیح و اسلامى جامعه‌ى ما، آن حکیم عالى‌مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکى از برکات وجودى ایشان بوده و هست .
خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین حوزه ودانشگاه می باشد ،تصریح کرد: اگرچه در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های بسیاری صورت گرفته، اما کارشکنی های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است. بدون شک هستند کسانی که می خواهند بار دیگر بین این دو مرکزِ ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تأثیرگذار جدایی افکنند. 
وی افزود:کسانی که دشمنان نظام اسلامی را می شناسند نباید اجازه دهند تا غبار کدورت، فضای آکنده از مهر و و جوّ و سالم علمی کشور را تیره و بیمار سازد. روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی است برای طرح مجدّد و عالمانه این موضوع و آسیب شناسی و آفت زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگ ترین آرمان های انقلاب اسلامی می باشد.
کلانتری در ادامه به موضع ثبت نام کاندیده های انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره نمود وافزود : آن دسته از کاندیده های که خودشان می دانند از شانس زیادی برای کسب آراء لازم برخوردار نیستند،انصراف داده واز هرگونه هزینه های گزاف وبی مورد در این زمینه خودداری نمایند.
وی از کاندیده های  مجلس تقاضا داشت که با توجه به ازدحام ثبت نام کنندگان در حوزه شهرستان مرودشت ،ارسنجان وپاسارگاددر یک فضای صمیمی ودورهمی با یکدیگر نشسته واز بین خودشان چندین نفر که باسواد تر ومتعهد تر و دارای سابقه و تخصص کافی در این زمینه هست ،را برای رقابت در کسب آراء انتخاب نموده تا مردم نیز دچار سردرگمی نشوند.

استهبان 

امام جمعه موقت استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۲۲) ضمن بیان معنی وصی و جانشین گفت: وقتی می گوییم ائمه اطهار(ع) بعنوان وصی و جانشین بعد از پیغمبر(ص) هستند به این معناست که همان وظایفی که به عهده پیغمبر(ص) می باشد همان وظایف نیز بعهده امامان معصومین(ع) است.
حجه الاسلام والمسلمین شاهسوندی در ادامه گفت: برادران اهل سنت بر این اصل قائلند که انتخاب وصی بعهده مردم می باشد ولی بر اساس تفکر شیعه، انتخاب وصی و جانشین توسط خدا انجام گرفته و پیامبر اکرم(ص) مأمور معرفی او به مردم است.

ایشان با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح توسط منافقین در سال ۵۸ گفت: درباره وحدت حوزه و دانشگاه ، سفارشات ارزشمندی توسط امامین انقلاب انجام گرفته است تا جایی که مقام معظم رهبری ، حوزه و دانشگاه را دو شعبه از یک موسسه علم و دین می دانند و می فرمایند که اگر هر دوی اینها خوب عمل کنند و با هم رابطه متقابل داشته باشند معنایش اینست که این جامعه، هم دین و هم دنیایش آباد خواهد شد.

امام جمعه موقت استهبان در ادامه با اشاره به تمدید حکم حجه الاسلام والمسلمین خاوری گفت:۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و استهبان در این چهل سال دارای نماز جمعه فعالی بوده است .
حجه الاسلام شاهسوندی افزود: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است و کلیه ائمه جمعه استهبان علی الخصوص حاج آقا خاوری که حدود ۱۰ سال است که فرماندهی این قرارگاه را بعهده دارند تلاش های فراوانی در این راستا انجام داده اند و پیگیری امورات دو حوزه علمیه خواهران و برادران از جمله اقدامات ارزشمند ایشان می باشد.
ایشان در پایان گفت: ویژگی هایی همچون شایستگی های علمی و عملی و روحیه انقلابی از جمله شاخصه هایی است که در حکم انتصاب حجه الاسلام والمسلمین خاوری بر آن تأکید شده است.

ارسنجان

نماز جمعه ی امروز ارسنجان به امامت حاج آقا احمدی امام جمعه برگزار شد.
در خطبه ی اول ایشان بعد از توصیه به تقوای الهی تقوا را به دو نوع عملی و نظری تقسیم بندی کردند و توضیح دادند که تقوای نظری باید به تقوای عملی ختم بشود و انسان از مال و جان و عمل و زبانش در راه خدا استفاده کند، وگرنه تقوای نظری صرف را دشمن هم تبلیغ می‌کند و در شبکه های آنها هم سعی دارند تقوا را فقط در حد فکر بیان کنند.
در خطبه ی دوم ایشان مناسبت  روز سه شنبه را که روز حمل‌ونقل است(چه باری و چه مسافر)، تبریک گفتند و مسوولان را به رفع مشکلات این قشر زحمت کش دعوت کردند، و از اینکه شرایط را به سمتی ببرند که این قشر مجبور به اعتصاب بشوند بیم دادند.
مناسبت دوم چهارشنبه و شهادت شهید مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه. شخصیتی ذوجنبتین هم در عرصه ی حوزه و هم دانشگاه بود.
حاج آقا احمدی با طرح این سوال که برای وحدت حوزه و دانشگاه باید چه کرد؟ 
فرمودند، حوزه و دانشگاه مثل شمشیر دولب و مثل دوبال برای اجتماع است. 
که نقص یکی همه را لنگ می‌کند. و هردو باید در راستای انقلاب باشند،چون اذا فسد العالِم، ففسد العالَم. 
و حدت حوزه و دانشگاه را وحدت فیزیکی ندانستند، بلکه وحدت را در هدف دانستند. 
و در پایان ایشان بندهایی از پیام رهبری به اجلاسیه نماز را قرائت نمودند ازجمله:بسم الله الرحمن الرحیم
وصلّی االه علی محمّد و آله الطیبین

در میان نعمتهای بزرگ الهی که هیچ کس قادر بر شمارش آنها نیست، برخی برجستگیهای نمایانی دارند که اهل تأمل را به شگفتی میرساند، و از جمله‌ی جذابترین این نعمِ شگفتی‌ساز، نماز است. ترکیب اذکار نماز، ترکیب حرکات نماز، ترتیب اوقات نمازهای واجب و مستحب، تأکید بر تمرکز و حضور قلب در آن، تأکید بر مسجدی کردن آن، تأکید بر جمعی کردن آن، الزام پاکیزگی در آن، هم در تن و پوشش با دور کردن نجاست، و هم در دل و روح با غسل و وضو، الزام به روی آوردن آن از هر نقطه‌ی جهان به یک کانون مرکزی- کعبه‌ی شریف- و بسی نکات و نقاط ظریف و دقیق و پرمضمون در این فریضه‌ی ممتاز و یکتا، آدمی را در برابر این پدیده‌ی الهی خیره و مبهوت میکند. خداوند این نعمت بزرگ را به ما هدیه فرموده است. با آن میتوانیم جان خود را پالایش کنیم، میتوانیم خود را از گناهان دور کنیم، میتوانیم ارتباطات بشری را در جامعه‌ی خود، برخوردار از معنویت کنیم و بدین وسیله، امن و سلامت روانی و رهائی از چالش‌های ستیزگرانه، و بهجت و نشاط را نصیب آن سازیم. این هدیه به صورت فریضه و تکلیف درآمده است تا دست‌کم، جامعه از حداقل‌های آن محروم نماند، هدیه‌ئی با این وزن عظیم و متقابلاً با کمترین هزینه‌ی مالی و وقت حقیقتاً درخور سپاس پایان‌ناپذیر ما است.

بیضا

امام جمعه بیضا حجت الاسلام محمد جواد درویشی در خطبه اول  نماز جمعه امروز گفت: نماز ظهرجمعه که در روز جمعه خوانده می شود همان نماز وسطی است که در قرآن آمده است باید از آن محافظت کرد
محافظت به معنای واقعی یعنی اقامه صحیح وتوجه جدی وازدحام جمعیت وباشکوه برگزار شدن این نماز است. 
نماز جمعه یکی از بهترین حالات انسان مؤمن وارواح طیبه است در نماز جمعه ارواح مؤمنین درکنار هم هستند همدیگر را می بینند ومی شناسند. در صفش در حضورش در استقبالش باید نظم رعایت شود یک نماز جمعه باشکوه با جمعیت بالا نشان از نظم ارواح مؤمنین است اینجاست که مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه مأمن دلهای پاک و طیب است.
کسی که روز جمعه را روز ارتباط با خدا می داند از ارواح طیبه است نماز جمعه نماز اتحاد، انسجام، وحدت، ودر کنار هم بودن است قدر این نعمت الهی راباید دانست.
مقام معظم رهبري در  اجلاس سران نماز فرمودند خداوند این نعمت رابه ما عنایت فرمودند تا جان وروح خود را با آن پالایش کنیم نماز جمعه درس تقوا وانسان شدن وگره گشایی درس ایستایی ومانایی در برابر مشکلات است
وی در خطبه دوم گفت :صبربر منکرات و زشتی ها می تواند بر درجات انسان بیفزاید روز 26آذر روز حمل ونقل است اگر در حمل ونقل خللی وارد شود به جامعه آسیب هایی می رساند سهمیه بندی بنزین که گاها با بی تدبیری مسئولین انجام شد خساراتی رابه جامعه وارد کرد از جمله اینکه کسانی به راننده های سرویس مدارس اعلام کردند حمل ونقل متوقف کنند وقتی دانش آموزان و معلمان نتوانند در مدرسه حضور پیدا کنند این یعنی متوقف شدن علم.
در بحث شهرستان شدن بیضا باید مسئله ترمینال به صورت جدی دنبال شود. 
وی درادامه افزود  در خصوص حوزه و دانشگاه مدرک لیسانس ودکترا نمی خواهیم انسان می خواهیم حوزه یا دانشگاه گاهی می تواند از بمب اتم مخرب تر باشد آن عمامه به سر و استاد دانشگاه که درجامعه وظیفه اش را درست انجام ندهد می تواند مردم را از دین وایمان و جامعه عقب بیندازد چند هزار کاندید مجلس شده اند آیا اینها در خودشان این توانایی را می بینند یا بعضا عده ای نیت شان برهم زدن نظم جامعه است اگر عده ای توسط شورای نگهبان تایید نشوند هدفشان این است که باز شورای نگهبان را مقصر بدانند ودنبال راه اندازی اغتشاشات باشند وظیفه عامه مردم هم این است در انتخاب نمایندگان مجلس نهایت دقت وانتخاب صحیح راداشته باشند.

اقلید

حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به بیان ویژگی‌های مجلس آینده اشاره و بیان کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که نقش قانون‌گذاری در نظام اسلامی را به‌خوبی بداند تا پس از تصویب آن دچار خلأ قانونی نشویم، یعنی آسیب‌شناسی کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری، مطابق نیاز کشور قانون وضع کنند.
وی گفت: مجلس باید رسالت خود را مدرس وار انجام دهند و در برابر اجنبی و بیگانه و سرکشی‌های داخلی استقامت کرده و نگذارند فردی از حریم قانون بگذرد یا قانون را دور بزند.
طالبی افزود: مجلسی می‌خواهیم که در رسالت، خود را در ناظر بودن بر حسن اجرای قانون توسط دولت موظف بداند و در برابر تهدیدهای سیاسی، اجتماعی و نظامی دشمنان هراسی نداشته و اختصاص اعتبار لازم برای قوای مسلح که وظیفه حفظ امنیت و حراست از مرزهای کشور را به عهده‌دارند، را مدنظر قرار دهند.
رعایت حال مردم در تصمیمات کلان نظام از دیگر مسائلی بود که  امام‌ جمعه اقلید به‌عنوان وظیفه مجلس عنوان کرد و گفت: نباید گرانی‌ها، تورم و ...بر دوش مردم به‌ویژه طیف محروم و ضعیف جامعه سنگینی کند.
طالبی بر لزوم گوش به امر رهبری بودن مجلس تأکید و تصریح کرد: مجلس باید در تصمیمات حیاتی و مهم برای داخل و خارج کشور، گوش به امر ولی امر مسلمین و رهبر معزز باشد و درک کند که ایشان چه می‌خواهند ازجمله اینکه وقتی رهبر فرمودند به این مذاکره خوش‌بین نیستم، باید به دنبال راهکاری که فرمودند، باشد.
امام‌جمعه اقلید به بیان توضیحاتی درباره گام دوم انقلاب و مأموریت‌های هفت‌گانه‌ای که مقام معظم رهبری درزمینهٔ علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اشاره فرمودند، پرداخت و بر لزوم توجه و اجرا و تحقق آن تأکید کرد.

فیروز آباد

حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی زاده در خطبه‌های نماز جمعه فیروزآباد اظهار داشت: روز قیامت همه باید پاسخگوی اعمال باشند.

امام جمعه فیروزآباد با بیان اینکه پوشش نامناسب نگاه‌ها را آلوده می‌کند و به سمت شیطان هدایت می‌کند، گفت: حجب و حیا، عفت و پاکدامتی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی اخلاق و معنویت را زیر پا گذاشته ولنگاری و فتنه ایجاد می‌کند مرزهای اخلاق در این فضا شکسته و چه خانواده‌هایی از هم ‌پاشیده شده است.

حجت الاسلام هاشمی زاده اضافه کرد: پایبندی به ارزش‌های دینی نسخه شفابخش همه ما در دنیا و آخرت است.

وی خواستار نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالاها شد و افزود: مسئولان بر قیمت اجناس نظارت کنند هرکسی به دلخواه قیمت را افزایش ندهد.

حجت الاسلام هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه ها به به مسئله انتخابات پرداخت و اظهار داشت:انتخابات پدیده مبارک مردم سالاری دینی است باید نکاتی در این مورد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نامزدهای انتخاباتی برنامه‌های خود را به مردم اعلام کند اما تخریب دیگران ناآرام کردن جامعه و ترویج زشتی‌ها است.

هاشمی زاده افزود: اگر کاندیداها نقدی دارند منصفانه نقد کنند مردم هم آزادانه با حفظ حریت و شناسایی فرد و برنامه فرد و توانمندی و دغدغه کاندیدا رای دهند.

وی اضافه کرد: گرچه کار نماینده نظارت است اما متاسفانه در حوزه اجرا دخالت می‌کنند که نباید به جای قوه مجریه کار اجرایی انجام دهند.

صفاشهر

 انتخاب با بصیرت، ضامن سربلندی نظام است/مسئولین، صدای مردم مظلوم خرم‌بید را بشنوند

آئین نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر صفاشهر به امامت حجت‌الاسلام عادل حاجی‌پور امام‌جمعه محترم صفاشهر در مهدیه این شهر برگزار شد. 
 

امام‌جمعه صفاشهر در خطبه اول اظهار داشت: آنچه موجب نزول و جذب رحمت و رضوان خداوند است، اطاعت از خدا و رسول خدا است؛ «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول لعلکم ترحمون»، این ابتدای راه و آغاز یک حرکت است. کسی که با ایمان آگاهانه برآمده از یک اندیشه متعالی حرکت خود را آغاز کرده است به آن اکتفا نمی‌کند چرا که مأموریت دوم انسان مؤمن، سرعت گرفتن برای رسیدن به بهشت رحمت و مغفرت است؛ «سارعوا الی مغفرة من ربکم». وی افزود: راه رسیدن به پیروزی و سعادت، از مسیر تقوا می‌گذرد؛ «اعدت للمتقین». برای گذشتن از گذرگاه‌های سخت زندگی با عشق تمام و ایمان آگاهانه، موفقیت امکان‌پذیر است؛ «والذین آمنوا اشدّ حبا لله». حجت‌الاسلام حاجی‌پور گفت: ایمان آگاهانه، ایمان پیشرو و گره خورده با عمل می‌تواند در بزنگاه انتخاب به انسان کمک کند و ایمانی که در بزنگاه انتخاب به انسان کمک نکند، ایمان نیست. البته که مبارزه لازم است؛ «والذین جاهدوا فینا...»

وی گفت: امیدها و هدف‌های محدود نمی‌تواند در برابر حرکت مستمر انسان ثابت بماند. همانطور که یک دانه گندم برای اینکه ۷۰ برابر و ۷۰۰ برابر شود، نیازمند به آب و خاک و نور است، همینطور هم نیازمند دوری کردن از آفت‌ها و آسیب‌ها است. گندمی که از آفت‌ها دور نشود، بارور نمی‌شود. انسان نیز چنین است؛ زندگی انسان می‌تواند یک زندگی زاینده باشد، فراتر از یک دانه گندم، که نه ۷۰ و ۷۰۰ برابر، بلکه هزاران برابر شود. انسان می‌تواند مثل امام خمینی(ره) آنچنان زیبا زندگی کند که هزاران و میلیون‌ها نفر از دل اندیشه ناب او متولد شوند. این انسان می‌تواند با بهره‌مندی از ایمان آگاهانه، تقوای الهی و البته دوری از آفت‌ها و آسیب‌ها، دوری از گناه و معصیت، دوری از تکبر و تبختر، عقلانیت و معرفت را بر زندگی خود حاکم کند و مثال هزاران دانه گندم باشد. و البته همین انسان می‌تواند با انتخاب اشتباه و ابتلاء به آسیب‌ها و کفران نعمت‌ها، مصداق «اولئک کالانعام بل هم اضل» باشد.

خطیب جمعه صفاشهر خاطرنشان کرد: تأکید بر اهمیت انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب به این دلیل است که اگر مردم در بزنگاه انتخاب، با قدرت تفکر و اندیشه و به‌دور از تعصب، تحجر و منیت انتخاب کنند، آینده درخشانی را رقم خواهند زد. وی اضافه کرد: وضعیت امروز جامعه ما برآیندی از خطای محاسباتی مردم و مسئولین است و مشکلات معیشتی و مفاسد موجود غالبا به نوع انتخاب خود ما برمی‌گردد. انتخابی که با بینش و بصیرت صورت بگیرد می‌تواند ضامن موفقیت و سربلندی نظام و انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور تصریح کرد: مجلسی که در گام دوم انقلاب شکل می‌گیرد باید در رأس امور باشد. نه خصم الدوله باشد نه وکیل الدوله، مجلسی باشد مستقل و مقتدر، کارآمد، جوان و انقلابی. وی افزود: امروز طعم شیرین خدمت و مبارزه با مفاسد را با حضور یک مسئول انقلابی در رأس قوه قضائیه در یک زمان کوتاه مسئولیت، مردم مشاهده می‌کنند؛ یک دولت انقلابی و مجلس انقلابی نیز می‌تواند چنین باشد. وی همچنین خطاب به جوان‌های انقلابی، نخبگان جامعه و بزرگسالان انقلابی گفت: نمی‌شود دم از ولی زد ولی در میانه میدان شمشیر در نیام کشید و ولی را در میدان مبارزه تنها رها کرد. آنکه اهل جهد و تلاش و همت نیست از ولایت دم نزند و او که راهبرد ولی را در وسط میدان فهم نمی‌کند و نمی‌تواند او را همراهی کند، از انقلابی بودن دم نزند.
 

امام‌جمعه صفاشهر تأکید کرد: در بحبوحه جنگ و در کارزار مبارزه با دشمن، وقتی فرمانده بصیر لشکر حرفی می‌زند نباید تحلیل کرد، باید تبعیت کرد. اگر امروز جوانان دانشجو در محضر رهبر معظم انقلاب گلایه می‌کنند از منفعل بودن یک مجلس و دولتی که می‌تواند موانع را بردارد ولی بی‌تفاوت است، ایشان می‌فرمایند البته این غصه فقط غصه شما نیست، تلاش کنید برای تشکیل یک دولت جوان و انقلابی. عمارها، مالک‌ها، سلمان‌ها و ابوذرها کجا نشسته‌اند، امروز آن روزی است که انقلاب به همت و تلاش همه ما نیازمند است.

وی با اشاره به شهادت حضرت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز این انقلاب‌اند که می‌توانند با همدلی و هم‌اندیشی، این دو مأموریت را دنبال کنند. حوزه علمیه مسئولیت تحکیم مبانی ناب اسلامی در جامعه را به عهده دارد و دانشگاه مسئولیت تولید علم، که این دو می‌توانند با تربیت نیروی کارآمد، سه ضلع مثلث موفقیت را شکل دهند. جامعه پیشرو و کارآمد با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود. امام‌جمعه صفاشهر اضافه کرد: کارگروه‌های تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در شهر صفاشهر شکل گرفته است ولی گلایه‌مندیم که در این زمینه نه دانشگاه رسالت خود را به خوبی دنبال کرده است نه حوزه علمیه. وی افزود: دانشجویان عزیز شهرستان، گام دوم انقلاب را جدی بگیرند، هم آن را به خوبی بفهمیم و تبیین کنیم و هم برای تحقق آن تلاش کنیم.

خطیب جمعه صفاشهر اظهار داشت: فتنه امروز عراق به لطف و درایت مرجعیت شیعه حل خواهد شد و مردم عراق از این پیچ تند تاریخی عبور خواهند کرد. وی خطاب به دولت گفت: رسول خدا(ص) در پاسخ به سؤالی که منفورترین انسان‌ها در نگاه شما کیست فرمودند آنکس که اشتباه کند ولی از اشتباه خودش عذرخواهی نکند؛ «العاقل یکفیه‌ الاشاره...» اینکه دولت از اقشار مستضعف، از کارمند و معلم و از رفتگر شهرداری مالیات بگیرد ولی سلبریتی‌ها را از پرداخت مالیات معاف کند، اولا بی‌انصافی است و ثانیا خلاف تدبیر و امید است. هیچ عقل منصفی نمی‌پذیرد آنکه قراردادهای میلیاردی می‌بندد از معافیت مالیاتی برخوردار باشد ولی اقشار کم‌ درآمد جامعه مالیات بپردازند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور ضمن اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان شهیدپرور خرم‌بید و شهر صفاشهر مدت‌هاست که از محرومیت‌هایی رنج می‌برد، محرومیت‌هایی که حق مردم این شهر نیست. گلایه من از مردم و جوانان انقلابی این است که اهل مطالبه‌گری از مسئولین نیستید و گلایه من از مسئولین هم این است که در مقابل مطالبات به‌حق مردم، منفعلانه عمل می‌کنند. چرا باید مالیات بر ارزش افزوده شهرستان که می‌تواند مشکلات مهمی را برطرف کند، در تهران و مرکز استان هزینه شود و چرا باید این بی‌انصافی در حق مردم نجیب و انقلابی شهرستان صورت پذیرد؟ مسئولین استانی مطالبه و صدای مردم صفاشهر را بشنوید. معضل کوه سفید که بارها پیگیری کردیم، متاسفانه در پیچ و خم بروکراسی اداری به فراموشی سپرده شده است؛ معضلات زیادی را به این شهر تحمیل می‌کند اما کسی صدای مردم مظلوم این شهر را نمی‌شنود. 

امام‌جمعه صفاشهر تصریح کرد: اگر قرار است مشکلی حل شود، مردم و مسئولین باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این خلاف مروت و انسانیت است که سهم عمده منابع خدادادی این شهر به عده‌ای محدود برسد اما آنها در قبال مردم بی‌تفاوت باشند و بعد هم در جلسه‌ای با منت به انجام یک کاری کمک کنند. وی افزود: تریبون نمازجمعه، ندای مطالبات مردم است و اگر من حرف مردم این شهر را نزنم، چه بگویم؟ اگر مطالبات مردم را به اطلاع مسئولان شهرستانی و استانی نرسانم، چه بگویم؟ بیشتر از اینکه مسئولین این شهر مقصر باشند، مردم مقصر وضعیت امروز اند چرا که فرمود؛ «ان‌الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم». در عرصه‌های مختلف، این مردم‌اند که می‌توانند انتخاب کنند و آینده‌ای که سراسر خوشبختی را به دنبال داشته باشد و یا آینده‌ای که تحقیر و مشکلات متعدد را در پی خواهد داشت، برگزینند. 

وی گفت: باور قلبی ما این است که بسیاری از مشکلات کنونی با اعتماد بر روحیه جوانان خوش‌فکر و خوش‌ استعداد حل خواهد شد کما اینکه در عرصه‌های دیگر، قدرت و صلابت خودشان را نشان داده‌اند. حجت‌الاسلام حاجی‌پور همچنین ضمن تشکر از مجموعه‌های مختلف شهرستان جهت اکران فیلم فاخر منطقه پرواز ممنوع گفت: پدرها و مادرها در کنار فرزندانشان به تماشای این فیلم فاخر بنشینند و هیچ نوجوانی در این شهر نباشد که این فیلم را ندیده باشد؛ چرا که خروجی این فیلم تلقین خودباروی و عزت و بزرگی به روح نوجوانان ما است.

نظرات بینندگان