کد خبر: ۱۳۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/22

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/22


پاسخ رهبر انقلاب به اشخاصي كه ايشان را از موضع‌گيري در ماجراي بنزين نهي كردند چه بود؟.
خط حزب الله در شماره دويست و چهاردهم خود نوشت: برخي از دلسوزان كه متوجه دقيق ابعاد حوادث اخير نشده بودند، به رهبر انقلاب پيشنهاد دادند براي تصميمي كه دولت بر اساس اختيارات قانوني گرفته، خود را هزينه نكنند. اما نظر رهبر انقلاب كاملا متفاوت بود.
رهبر انقلاب معتقدند «اصلا رهبري وجودش براي همين مواقع است و اعتبار رهبري هم براي استفاده‌ در همين زمان‌ها است»، يعني زمان‌هايي كه كشور در شرايط خاص قرار دارد و جز با ورود رهبري، مسأله حل نخواهد شد. بنابراين در اين مواقع، اساسا رهبري «تكليف شرعي» دارند فارغ از آنكه نتيجه‌ آن به نفع شخص رهبري باشد يا به ضرر او، وارد ميدان شده و انقلاب را از خطر اصلي نجات دهند. يعني درست به مانند سيره‌ي امام خميني(ره)
______
دستگيري اعضاي شبكه سلطنت‌طلبان در اصفهان حين طراحي موج دوم اغتشاشات.
۴ نفر از اعضاي شبكه فعال سلطنت‌طلب استان اصفهان با اقدام اطلاعاتي و عملياتي پاسداران سازمان اطلاعات سپاه استان دستگير شدند.
اين افراد روز گذشته حين برگزاري جلسه با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل يكي از اعضا حضور داشتند كه با حضور به موقع مأموران، اين طرح ناكام ماند و همه افراد در محل دستگير شدند.
________
كنايه خطيب نماز جمعه تهران به بي‌خبري روحاني
آيت‌الله موحدي كرماني: برخي مسئولان مي‌گويند به فلاني وقت ملاقات نمي‌دهم؛ آيا خودتان را گم‌كرده‌ايد؟
 حادثه‌اي به دليل يك تدبير غلط رخ داد كه منجر به كشته و زخمي شدن چند نفر شد و بخشي از كشور تخريب شد.
 دولت تدبير چرا غفلت كرد و درست عمل نكرد تا اين وضع پيش نيايد.
 البته بايد قيمت بنزين واقعي شود ولي با حساب و برنامه، نه مثل آن آقايي كه گفت شب خوابيدم و صبح بيدار شدم و ديدم قيمت بنزين گران شده است؛ عجب! شما مطلع نبوديد؟ شما از وضع كشور اطلاع نداشتيد؟
 ببينيد يك خبر نداشتن چه فجايعي پيش آورد و چه خون‌هايي به‌ناحق ريخته و چه تخريب‌ها انجام شد؛ فقط به دليل يك غفلت، آيا اين صحيح است؟
 دولت بايد براي گراني فكري بكند و جواب بدهد، جان مردم از گراني به لب رسيده است.
Shiraze.ir
______
قتل هولناك يك جوان ۱۶ ساله در عراق
روز گذشته آشوبگران حاضر در ميدان الوثبة بغداد، جوان ۱۶ ساله به نام "هيثم علي اسماعيل" كه با نحوه تظاهرات آنها مخالفت كرده بود را به طرز فجيعي به قتل رساندند.
تصاوير منتشرشده از اين حادثه دردناك نشان مي‌دهد افراد ناشناس اين جوان را ذبح و سپس او را از تير چراغ راهنمايي اويزان مي‌كنند.
 تظاهركنندگان ميدان التحرير در محكوميت اين اقدام اعلام كردند آنچه در ميدان الوثبة اتفاق افتاد جنايت است.
 سخنگوي فرمانده كل نيروهاي مسلح در تشريح اين جنايت گفت: در پي تنش بين معترضان و اين شخص جوان، هيثم با اسلحه خود چند تير هوايي شليك مي‌كند، سپس معترضان وارد خانه وي مي‌شوند و او را مي‌كشند و جسد وي را آويزان مي‌كنند؛ وقت آن رسيده است تا دولت خود را در ميدان تظاهرات نشان دهد.
 عالي‌ترين نهاد قضايي عراق تأكيد كرد كه براي عاملان اين حادثه حكم دستگيري صادر مي‌شود.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان