کد خبر: ۱۳۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

واکنش علیخانی به دستمزد بالای عصرجدیدی‌ها!

گاها برخی از شرکت کنندگان برنامه عصرجدید که به شهرتی نسبی رسیدند در برنامه های مختلف تلویزیونی دعوت می شوند اما نکته جالب توجه اینجا است که این افراد تقاضای دستمزهای میلیونی از تهیه کننده برنامه ها دارند تا جلوی دوربین بروند، این مساله باعث شد که در فضای مجازی انتقاداتی به این موضوع وارد شود.
به گزارش شیرازه، سال گذشته مسابقه ای رقابتی میان استعدادها و یا افرادی که احساس می کردند استعداد خاصی دارند در تلویزیون تحت عنوان برنامه عصر جدید به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی روی آنتن رفت که تا مرداد ماه امسال پخش آن ادامه داشت.

گاها برخی از شرکت کنندگان این برنامه که به شهرتی نسبی رسیدند در برنامه های مختلف تلویزیونی دعوت می شوند اما نکته جالب توجه این جا است که این افراد تقاضای دستمزهای میلیونی از تهیه کننده برنامه ها دارند تا  جلوی دوربین بروند، این مساله باعث شد که در فضای مجازی انتقاداتی به این موضوع وارد شود.

شب گذشته مستند «شیب تند» به کارگردانی لقمان خالدی و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی در پردیس چارسو و در جشنواره مستند حقیقت به نمایش گذاشته شد.

احسان علیخانی قبل از نمایش این مستند دقایقی کوتاه درباره دلیل ساخت مستند «شیب تند» که با طرحی از وی و تهیه‌کنندگی او ساخته شد، اظهار کرد: سال ۹۷ که یک سال از زلزله کرمانشاه گذشته بود، من و چند نفر از دوستانم رفتیم برای بازدید تا ببینیم می‌توان بعد از یک سال کاری انجام داد یا خیر و اینکه روند سرویس رسانی و خدمات‌دهی به مردم چطور است. صرفاً می‌خواستیم کنکاشی داشته باشیم.

زندگی زیر سایه تهدید یک‌ «سنگ»

وی ادامه داد: ما دو روز سرپل ذهاب بودیم و بعد یکی از دوستان گفت برویم سمت روستاها؛ وارد روستایی شدیم که بعد از یک سال حتی در آن آواربرداری هم نشده بود. دو سنگ بزرگ بالای روستا بود و اهالی از اینکه هر لحظه سنگ‌ها پایین بریزند نگران بودند. تجربه تلخی هم در روستایی چند کیلومتر آن طرف‌تر اتفاق افتاده بود و سنگی ریزش کرده، خانه‌ای را خراب کرده بود و جان فردی را گرفته بود که موقعیت بسیار دردناکی بود.

تهیه‌کننده مستند «شیب تند» اظهار کرد: من حس کردم اتفاقی فراتر از آنچه ما می‌دیدیم اتفاق افتاده است که می‌طلبید هم کار پژوهشی روی آن شود و هم یک مستند درباره‌اش بسازیم. من برگشتم تهران با لقمان خالدی کارگردان این مستند که سال‌ها با او در ماه عسل، فضاهای مستند و یا شخصیت‌پردازی در برنامه‌های گفتگومحور کار کرده بودم، حرف زدم. او یک شخصیت کرمانشاهی هم دارد و رفت تا کار را بسازد.

علیخانی در ادامه درباره دغدغه‌اش نسبت به ساخت این مستندها عنوان کرد: خواهشم این است که مستند را ببینید، این مستند صرفاً یک عکس و قاب نیست به نظرم حرفش برای جامعه امروز خیلی جدی‌تر است. صرفاً یک اسیب فیزیکال نیست و شاید درد عمیق‌تری را بیان می کند که شاید برخی با آن آشنا هستیم.

تلنت‌شو زیاد شود، «عصر جدید» را رها می‌کنم

این مجری تلویزیون همچنین درباره نظرش نسبت به افزایش ساخت مسابقه‌های استعدادیابی که بعد از «عصر جدید» در تلویزیون بیشتر شده‌ و اینکه چه رویکردی باید در آن‌ها وجود داشته باشد تا بومی باشند؟ اظهار کرد: دوستی به من گفت چرا ماه عسل را رها کردی؟ گفتم اینقدر برنامه‌های مشابه و خرده مشابه ماه عسل زیاد شد که به نظرم ذایقه مخاطب داشت پر می‌شد و درواقع سرریز می‌شد و پرسید عصر جدید را کی رها می‌کنی؟ که جواب دادم وقتی تلنت شو در تلویزیون زیاد شود. معمولاً وقتی کاری در تلویزیون می‌گیرد، مشابه شاکله آن زیاد رخ می‌دهد ولی «عصر جدید» خیلی کار سختی است.

علیخانی در پایان درباره این شایعه که شنیده شده است برخی از هنرمندان این برنامه دستمزدهای بالایی برای حضور در دیگر برنامه‌های تلویزیونی درخواست می‌کنند هم گفت: من اطلاعی ندارم، ولی یکی از دلایلی که این برنامه ساخته شد،‌ برای این بود که این بچه‌ها استعدادهایشان دیده شوند، بروند کار کنند و اتفاقاً پول دربیاورند. اینکه خودشان چقدر عدالت داشته باشند و منصف باشند دیگر دست خودشان است. من خیلی در جریان کم و کیف ماجرا نیستم.

منبع:مهر

انتهای پیام/

نظرات بینندگان