کد خبر: ۱۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

یک روز سینمایی برای کودکان و دانش‌آموزان محلات کمتربرخوردار شیراز

یک هزار و ۵۵۰ نفر از کودکان و دانش‌آموزان محلات کمتر برخوردار شهر شیراز به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری مجموعه فرهنگی ‌هنرشهر آفتاب به سینما دعوت شدند.
به گزارش شیرازه، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش غیرمستقیم کودکان، عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی حرکتی جمعی برای ارتقای سلیقه هنری مخاطبان به ویژه در مناطق کم‌برخوردار است.

سارا همت بیان داشت: اداره اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان‌ فرهنگی شهرداری بر خود واجب می‌داند که با تشویق کودکان به فعالیت‌های هنری این ذهنیت را در آنان نهادینه کند که فرهنگ جزئی جدا‌نشدنی از زندگی است که می‌تواند راه را بر بروز آسیب‌های اجتماعی ببندد.

وی با اشاره به اینکه خانه محلات، سراهای محله و سازمان های مردم‌نهاد، زمینه تماشای فیلم را برای کودکان محلات شهرک سعدی، ده پیاله، شهرک بهار، کوشک میدان، سهل آباد، شیخ علی چوپان، آستانه، مهدی آباد، بیات و کوزه گری فراهم کرده‌اند، استقبال مردم از این رویداد فرهنگی را ستود.

معاون سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ابراز داشت: کودکان ۶ تا ۱۲ ساله با حضور والدین خود به تماشای فیلم منطقه پرواز ممنوع نشستند که ماجرای سه کودک‌ ماجراجو را بیان می‌کند.

همت ابراز داشت: اداره اجتماعی و مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند با استفاده از زبان هنر کودکان را پرورش دهد و زمینه بروز خلاقیت را در آنان فراهم آورد؛ از همین رو افزون بر برگزاری برنامه‌های مستمر سینمایی کارگاه‌های آموزشی و هنری نیز برگزار می‌کند.

وی افزود: ارائه این خدمات به رشد خلاقیت کودکان می‌انجامد و در نتیجه آن کودکان بااستعداد نیز شناسایی می‌شوند.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان