کد خبر: ۱۳۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

سرقت و تخریب بقعه امامزاده فاطمه بنت‌الحسن(ع) در شیراز

دو روز گذشته عده‌ای به بقعه امامزاده فاطمه بنت‌الحسن(ع) شیراز واقع در خیابان شمس یورش برده و بعد از سرقت آن، به این بقعه متبركه خساراتی وارد كرده‌اند.
به گزارش شیرازه، در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی عكس‌هایی از تخریب بقعه امامزاده فاطمه بنت‌الحسن(ع) شیراز واقع در خیابان شمس به‌صورت گسترده منتشر شده است.

با پیگیری‌ از مسئولان امر مشخص شد كه این اتفاق در صبح دیروز، ۲۲ آذرماه بعد از ساعت ۴ صبح افتاده است چرا كه رفتگران حاضر در آن محله كه تا ساعت ۴ صبح در آنجا قرار داشتند، اذعان می‌كنند كه تا آن ساعت خبری نبوده است پس هر اتفاقی افتاده است از ساعت ۴ یا ۵ صبح به بعد رخ داده است.

ایرنا نیز در این باره نوشت: فرد یا افرادی پس از تخریب ضریح این امامزاده پول و اشیای قیمتی این محل را به سرقت بردند و بخش هایی از این محل را نیز به آتش کشیدند که این  اقدام باعث ایجاد خسارتهایی به بنای این مکان مذهبی نیز شد.

شاهدان عینی به ایرنا گفتند که بعد از بروز این حادثه و کنترل و مهار آتش توسط آتش نشانان، ماموران انتظامی در محل حاضر و در خصوص شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین وارد عمل شدند.

جواد یزدانی مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس  این موضوع را تایید اما اطلاع رسانی در خصوص جزییات این ماجرا را به بعد از تکمیل تحقیقات مقامات ذیربط موکول کرد.

به گفته وی، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین این اتفاق در دستور کار پلیس آگاهی شیراز قرار دارد.

امامزاده فاطمه بنت‌الحسن(ع) به نوادگان امام حسن مجتبی (ع) علیه السلام نسبت داده شده است.


منبع: ایکنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان