کد خبر: ۱۳۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان سرجمع اعتبارات استانی، ملی استان فارس در بودجه سال ۹۹/ افزایش ۳۴ درصدی اعتبار پروژه‌های استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: در حالیکه میانگین افزایش اعتبارات ملی استان‌ها برای سال ۹۹ حدود ۱۵ درصد پیش بینی شده، بودجه فارس در این بخش برای سال آینده با ۳۴ درصد افزایش پیش بینی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶۲ طرح ملی و ملی با ویژگی استانی برای سال آینده در فارس مصوب شده که اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان است.

نوروزی افزود: امسال اعتبارات این طرح‌ها ، هزار ۳۵۶ میلیارد تومان بود که برای سال آینده ۳۴ درصد افزایش یافته و این در حالی است که متوسط افزایش اعتبارات این طرح‌ها در سایر استان‌ها ۱۵ درصد است.

وی با بیان این که دو طرح راه آهن اقلید - یزد و آزاد راه شیراز-اصفهان طرح‌های اولویت دار سال آینده در فارس است، افزود: در بودجه سال ۹۹ برای تکمیل راه آهن اقلید - یزد ۳۰۰ میلیارد تومان و آزاد راه شیراز- اصفهان هم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به افزایش بودجه طرح‌های استان فارس هم اشاره کرد و گفت: بودجه این بخش هم ازهزار و ۶۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ به هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

نوروزی گفت: سرجمع اعتبارات استانی، ملی و ملی با ویژگی استانی فارس که سال ۹۸ حدود ۲ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان بود، سال آینده به ۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که این افزایش اعتبار می‌تواند نقش موثری در توسعه همه جانبه استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه سال آینده تعداد طرح های ملی و ملی با ویژگی استانی پیش‌بینی شده برای فارس در لایحه بودجه از ۱۶۲ طرح سال ۹۸ به تعداد ۱۵۲ طرح کاهش یافته است، گفت: هیچ طرحی حذف نشده بلکه برخی طرح‌ها با توجه به اهمیت آن تجمیع شده است.

نوروزی اعتبارات عمرانی ابلاغ شده استان فارس در سال ۹۸ را ۲۲۹ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: این اعتبارات برای سال ‌آینده ۳۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است که رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات فارس در بخش ۳ درصد نفت و گاز، امسال ۳۳۴ میلیارد تومان بوده که ۲۹۱ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است، گفت: با توجه به پیش بینی کاهش درآمدهای نفتی در لایحه بودجه دولت، این اعتبارات برای سال آینده فارس ۱۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس گفت: اعتبارات امسال استان فارس در ردیف‌های متفرقه ۹۵۶ میلیارد تومان در بخش ملی و استانی بود که این عدد سال آینده نیز ۹۵۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی سرجمع اعتبارات مصوب استان در سال ۹۸ را ۱۶۳۸ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: پیش‌بینی اعتبارات مصوب استان فارس برای سال آینده در لایحه پیشنهادی بودجه، ۱۶۴۴ میلیارد تومان است.

نوروزی جمع اعتبارات پروژه‌های ملی و استانی با ویژگی ملی را برای امسال ۱۳۵۶ میلیارد تومان دانست و گفت: سال آینده دولت برای فارس در این بخش ۱۸۱۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از مهم‌ترین تفاوت‌های لایحه بودجه سال آینده را برنامه محوری به جای دستگاه محور و ردیف محور بودن آن دانست.

نظرات بینندگان