کد خبر: ۱۳۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
با تلاش اعضای شورای حل اختلاف بیضاء؛

یک محکوم به قصاص در بیضاء از چوبه دار رهایی یافت

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس گفت: با تلاش رئیس و اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف بیضا پرونده قتل نزاع دسته جمعی بین دو طایفه در این شهرستان با صلح و سازش مختومه شد.
به گزارش شیرازه، رئیس شوراهای حل اختلاف فارس گفت: سال ۹۶ در روستای کوشک محمد آباد بیضاء  نزاع دسته جمعی بین دو طایفه رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسیده  و تعدادی از طرفین درگیر زخمی شدند.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص  از سوی اولیاء دم و ختم رسیدگی توسط دادگاه حکم قصاص نفس صادر شد.

وی افزود: به دلیل اختلاف و تنش، این دو طایفه تا مدت‌ها با یکدیگر مشاجره و منازعه داشتند که با ورود و تلاش بی وقفه اعضای شعبه اول  شورای حل اختلاف بیضا  پس از رایزنی های مکرر، این دو طایفه با هم مصالحه و پرونده به صلح و سازش ختم و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس  با قدردانی از خانواده مقتول برای گذشت از حق قانونی خود گفت: یکی از رویکردهای مهم قوه قضائیه در موضوع پرونده های قصاص ،تلاش برای جلب رضایت اولیاءدم است.

حجت الاسلام موسوی  یادآور شد: دستورالعمل به‌کارگیری حداکثر تلاش و بهره ‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شده است.

وی در پایان اظهار داشت :  امیدواریم بیش از پیش شاهد اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در بین تمام مردم استان  و کاهش چشمگیر منازعات و درگیری‌ها باشیم.
منبع: مهر
انتهای پیام/
نظرات بینندگان